Spotplek tilburg <> Den bosch

Interessante spotplekken
Plaats reactie
joewy
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 17, 2019 9:24 pm

Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door joewy »

Geachte mede spoters.

Zoals bekend is er 21 september Den Bosch onder stoom.
Die dag gaat er verschillende stoomtreinen rijden tussen Den Bosch en tilburg.
Nu zoek ik dus een spotplek die goed van bij kanten te fotograferen is, maar ook goed met het ov (trein en bus)te bereiken is.
Ik heb wel een aantal opties gezien, maar ik weet dus niet of die nog uptodate zijn tegen over googlemaps.

ik kom zelf van Roosendaal, misschien zijn er medespoters uit mijn regio

Alvast bedankt voor het lezen.
Gegroet Johan
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door rob1965 »

Mijn ervaring is dat googlemaps aardig up-to-date is. Dus daar kun je in principe wel op vertrouwen. Qua spotplekken: ligt eraan wat je wil. Vanaf een perron of echt langs de lijn (doorgaans de mooiere plaatjes). Biezenmortel en Helvoirt zou dan kunnen. Op de grotere stations kun je een OV-fiets pakken om het laatste stuk te kunnen fietsen.

Welkom trouwens.
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3806
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door erica »

De boog bij Udenhout is een klassieker en bij Berkel-Enschot zijn ook mogelijkheden. Vanaf Oisterwijk per fiets te bereiken.
1610
Site Admin
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma nov 25, 2013 10:50 pm
Locatie: 't Dorp

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door 1610 »

Zelf zoeken op Google Maps of op de bekende foto sites.
joewy
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 17, 2019 9:24 pm

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door joewy »

bedankt voor de reacties

@rob1965. foto;s op of nabij stations is in princiepe en nogo, dus langs de lijn / baan liefst met een weidselandschap.

@1610 , tja daar zit het probleem. lokaties genoeg maar ze hebben voors en tegens.
Het ligt er net aan of de stoomloks met de ketel of tender voor naar tilburg gaat.
ik heb namelijk maar minder dan 30 min ont eventueel te verhuizen, dus een lokatie de beide heb zoi ideaal zijn.

@ erica, idd de bocht udenhout is idd een mooie, maar, alleen als hij het ketel voor naar tilburg gaat
Gebruikersavatar
teunlukassen
Berichten: 2471
Lid geworden op: zo jan 24, 2016 9:08 pm
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door teunlukassen »

joewy schreef: do aug 22, 2019 7:31 pm @1610 , tja daar zit het probleem. lokaties genoeg maar ze hebben voors en tegens.
Het ligt er net aan of de stoomloks met de ketel of tender voor naar tilburg gaat.
ik heb namelijk maar minder dan 30 min ont eventueel te verhuizen, dus een lokatie de beide heb zoi ideaal zijn.
Er wordt met twee treinen gereden, eentje van SSN en VSM. Vanwege het kopmaken zal er aan beide kanten een loc zitten, je zult ze dus altijd rookkast (ketel) vooruit hebben, vanwege de lagere snelheid met tender vooruit rijden ;) Dit deden ze vorig jaar ook, 65 018 rookkast richting Den Bosch, 01 1075 rookkast richting Eindhoven.
joewy
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 17, 2019 9:24 pm

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door joewy »

teunlukassen schreef: do aug 22, 2019 7:47 pm
joewy schreef: do aug 22, 2019 7:31 pm @1610 , tja daar zit het probleem. lokaties genoeg maar ze hebben voors en tegens.
Het ligt er net aan of de stoomloks met de ketel of tender voor naar tilburg gaat.
ik heb namelijk maar minder dan 30 min ont eventueel te verhuizen, dus een lokatie de beide heb zoi ideaal zijn.
Er wordt met twee treinen gereden, eentje van SSN en VSM. Vanwege het kopmaken zal er aan beide kanten een loc zitten, je zult ze dus altijd rookkast (ketel) vooruit hebben, vanwege de lagere snelheid met tender vooruit rijden ;) Dit deden ze vorig jaar ook, 65 018 rookkast richting Den Bosch, 01 1075 rookkast richting Eindhoven.
haha oke bedankt. deze info had ik dus niet
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door Michel »

erica schreef: do aug 22, 2019 7:57 am De boog bij Udenhout is een klassieker en bij Berkel-Enschot zijn ook mogelijkheden. Vanaf Oisterwijk per fiets te bereiken.
De boog bij Udenhout is op dit moment geen aanrader. De berm is dichtgegroeid met diverse hoge struiken. Dan is het veld bij Biezenmortel bij overweg Gijzelsestraat een betere optie. Kun je beide kanten op fotograferen.
joewy
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 17, 2019 9:24 pm

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door joewy »

@michel
Bedankt voor je reaktie.
DE gijzelstraat stond idd ook op me lijstje

En de kruihoeveweg vught?

Zag net dat op zaterdag geen bussen rijden :evil:
Gebruikersavatar
erica
Berichten: 3806
Lid geworden op: za mar 01, 2014 5:38 pm
Locatie: Mokum
Contacteer:

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door erica »

Station Vught heeft OV-fietsen.
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door Michel »

joewy schreef: ma aug 26, 2019 6:28 pm @michel
Bedankt voor je reaktie.
DE gijzelstraat stond idd ook op me lijstje

En de kruihoeveweg vught?

Zag net dat op zaterdag geen bussen rijden :evil:
Bij de overweg van de Kruishoeveweg in Vught is ook een optie indien je het grasveld inloopt. Bij de overweg zelf zijn een aantal struiken behoorlijk de hoogte in gegroeid. Weet alleen niet of het riet een spelbreker is bij het grasveld. Zal komende dagen opletten tijdens mijn dagelijkse rit Tilburg - 's-Hertogenbosch v.v.

Inderdaad komen op die plekken geen bussen. Zoals men al aangeeft een OV-fiets pakken vanaf station Vught.
joewy
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 17, 2019 9:24 pm

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door joewy »

Michel schreef: di aug 27, 2019 10:36 am
joewy schreef: ma aug 26, 2019 6:28 pm @michel
Bedankt voor je reaktie.
DE gijzelstraat stond idd ook op me lijstje

En de kruihoeveweg vught?

Zag net dat op zaterdag geen bussen rijden :evil:
Bij de overweg van de Kruishoeveweg in Vught is ook een optie indien je het grasveld inloopt. Bij de overweg zelf zijn een aantal struiken behoorlijk de hoogte in gegroeid. Weet alleen niet of het riet een spelbreker is bij het grasveld. Zal komende dagen opletten tijdens mijn dagelijkse rit Tilburg - 's-Hertogenbosch v.v.

Inderdaad komen op die plekken geen bussen. Zoals men al aangeeft een OV-fiets pakken vanaf station Vught.
Als je dat wil doen, graag. is iets te ver om voor te kijken, en ik kom helaas dat niet meer inde buurt voor me werk.

fiets is geen probleem hoor, was wel gemakelijk geweest voor al die zooi di je mee moet spelen. :D
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door Michel »

Michel schreef: di aug 27, 2019 10:36 amBij de overweg van de Kruishoeveweg in Vught is ook een optie indien je het grasveld inloopt. Bij de overweg zelf zijn een aantal struiken behoorlijk de hoogte in gegroeid. Weet alleen niet of het riet een spelbreker is bij het grasveld. Zal komende dagen opletten tijdens mijn dagelijkse rit Tilburg - 's-Hertogenbosch v.v.
Afgelopen week een paar keer gekeken. Vanaf het derde portaal vanaf de overweg staat er riet en zoals ik het kan inschatten te hoog zonder ladder. Als je daar voor gaat staan, moet het geen probleem zijn. Voor treinen naar Den Bosch is helemaal geen probleem.
joewy
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 17, 2019 9:24 pm

Re: Spotplek tilburg <> Den bosch

Bericht door joewy »

Michel schreef: za aug 31, 2019 9:20 am
Michel schreef: di aug 27, 2019 10:36 amBij de overweg van de Kruishoeveweg in Vught is ook een optie indien je het grasveld inloopt. Bij de overweg zelf zijn een aantal struiken behoorlijk de hoogte in gegroeid. Weet alleen niet of het riet een spelbreker is bij het grasveld. Zal komende dagen opletten tijdens mijn dagelijkse rit Tilburg - 's-Hertogenbosch v.v.
Afgelopen week een paar keer gekeken. Vanaf het derde portaal vanaf de overweg staat er riet en zoals ik het kan inschatten te hoog zonder ladder. Als je daar voor gaat staan, moet het geen probleem zijn. Voor treinen naar Den Bosch is helemaal geen probleem.
ooi, vereten te bedanken.
bedankt voor de info.
Is er nog wat veranderd aan de omstandigheden daar te plaatsen.
Over een weekje is het zo ver
Plaats reactie