Jaaroverzicht 2019 Michel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2019.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2019 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door Michel »

Ten opzichte van voorgaande jaren was 2019 een rustig jaar. Dit gaf mij dan ook de kans om iets vaker de grens over te gaan zodra het werk dit ook toeliet om vrij te zijn.

Januari
Afbeelding
In Januari ben ik alleen die ene zonnige zondag op pad geweest dat de hele meute op de berg in Heukelom stond. Nadat daar de buit binnen was, werd er naar Vught gereden voor de Rzepin die onderweg was naar de terminal in Tilburg met LTE 193 728.

Februari
Afbeelding
De plaat van deze maand betreft zonder veel twijfels de inzet van de weer herstelde 1304 van Fairtrans voor een ketelwagentrein afkomstig uit Oss. Deze trein werd door mij opgewacht in Niftrik op 15 februari 2019.

Maart
Afbeelding
In Maart had ik voor vrijdag 22 Maart vrij genomen om te gaan fotograferen. Dikke mist dreigde roet in het eten te gooien. Totdat ik de melding kreeg dat deze rond Venlo aan het optrekken was. Na een melding van een Pannonia ketelwagentrein van RTB, werd er naar Dülken gereden om RTB 193 792 daar te fotograferen.

April
Afbeelding
De beladen autotreinen uit Craiova van RRF werd eind Maart en April gereden door de combinatie van RRF 4400+V100. Op 5 April werd er naar de stek in Wouw gegaan om daar deze trein op te wachten en vast te leggen.

Mei
Afbeelding
In Mei stond de eerste trip naar het buitenland op de agenda. Gekozen werd voor de driehoek Hamburg - Bremen - Hannover. Aan de lijn Bremen - Hannover werd er op de bekende stek in Rohrsen gestaan, waar Press 140 042 met een lege ARS-autotrein voorbij kwam.

Juni
Afbeelding
Vanwege werk kon ik eind Juni tijdens de mooi weer periode niet ver van huis. Dus werd plan B van stal gehaald en ben ik op mijn vrije vrijdag naar Zeeuws-Vlaanderen gegaan om daar een dag me te vermaken. Hierbij werden mijn pijlen vooral gericht op inzet van de Lineas 363. Toen de machine voor de brug bij Terneuzen moest wachten, was het een makkie.

Juli
Afbeelding
Tijdens de warmste periode van 2019 met temperaturen van 40 graden op de Thermometer, was ik een paar dagen in het Maintal. Tijdens het wachten in de schaduw van een boom in Retzbach-Zellingen, viel ik met mijn neus in de boter toen Railadventure met een transport van een DB-treinstel 420 onderweg was op 25 juli.

Augustus
Afbeelding
Eind Augustus waren er weer een aantal dagen van fraai weer. Dus werd er weer vrij genomen om te profiteren van de omleidingen via Venlo. Een van de omgeleide containertreinen was die van RRF die door de bestickerde RRF 189 099 werd gereden. Door de vertraging die dag, was een plaatje bij America mogelijk.

September
Afbeelding
In September stond de 3e trip op het programma. Deze keer werd er naar Tsjechië en Slowakije gereisd. In het oosten van Slowakije had ik de kans om de buurtgoederentrein uit Bardejov te fotograferen bestaande uit 2 Bardotka's in een zongat. ZSSK 752 043+752 051 met buurtgoederentrein tussen Bardejov en Presov.

Oktober
Afbeelding
In Oktober had ik na een lange slecht weer periode aan het einde van de maand eindelijk de kans om er op uit te gaan. Wederom wilde ik een dag in de buurt van Venlo gaan hobbyen, maar hardnekkige wolken zorgde dat ik dicht bij huis was in de middag. Maar eindelijk had ik de kans om de blauwe HSL 186 381 vast te leggen.

November
Afbeelding
Op zaterdag 30 november reed RFO onderlangs met een ketelwagentrein afkomstig uit Bad Bentheim door problemen eerder op de dag tussen Amersfoort en Apeldoorn. Voor mij de ideale kans om deze tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg vast te leggen nabij Biezenmortel met RFO 1831.

Bonusplaat
Afbeelding
Omdat er in December geen foto's werden gemaakt, daarom een bonusplaat. Tijdens de trip in September werd er in Tsjechië ook een Bardotka gefotografeerd. Op 15 september werd de trein tussen Praag en Blatna in Breznice vastgelegd met CD 749 264 voor de trein.

Dan rest mij nog het volgende: fijne feestdagen en een gezond en succesvol fotojaar 2020.
Jona Brans
Berichten: 1628
Lid geworden op: zo mei 12, 2019 12:52 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door Jona Brans »

Leuke foto's Michel! Januari en April vind ik de leukste 😀.
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door BjörnNielsen »

Mooi overzicht Michel. Beide septemberplaten zijn mijn favoriet. Goed uiteinde en alle goeds voor 2020!
cellique
Berichten: 125
Lid geworden op: zo apr 26, 2015 8:45 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door cellique »

mooie foto's met Juli als favoriet. fijne feestdagen en een voorspoedig 2020

Groeten, Marcel Timmer
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door N-spoor »

Leuke serie!
Ruben01
Berichten: 1292
Lid geworden op: do jan 04, 2018 2:41 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door Ruben01 »

Fraai overzicht! Mei en de bonusplaat vind ik de leukste. Fijne feestdagen en moge 2020 een goed hobbyjaar worden!
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door NS1707 »

Bijzonder fraai overzicht!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door Ronnie »

Februari en mei zijn mijn favorieten.
Goed sporen. Daar houden we van.
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door TSNL250 »

September is super fraai!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door VinceCargo »

Gaaf! Maart en oktober vind ik het leukst :-)
Geen handvol, maar een land vol
DDZ7504
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door DDZ7504 »

Super overzicht! Januari en maart zijn toch wel de leuksten wat mij betreft.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1270
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door kay-cee »

Leuk overzicht. Mei is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door derquinho »

Zo zo, heel fraai! Februari en juli zijn absolute knallers, evenals de Bardotka's!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2019 Michel

Bericht door Rens »

Mooi zonnige jaarserie!
Plaats reactie