Jaaroverzicht 2018 Peter

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2018.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2018 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door Peter »

Een gigantisch druk jaar met een nieuw huis, succesvolle zoektocht naar een betere baan en redelijk recent ook nog wat gescharrel :-)) , maar we hebben er weer wat van kunnen maken:

januari:

Afbeelding
In januari was de Busto-shuttle uit Geleen met Captrain en BLS nog redelijk vers en dus werd er een dagje naar Breyell gegaan om de zondagse slag op te wachten. 14 Januari 2018

februari

Afbeelding
In februari had ik hier en daar een paar dagen vrij gepakt als er goed weer was en een van deze dagen was woensdag de 14e. Zoals vaker,rijdt er op woensdag altijd een overbrenging met een Thameslink treinstel en deze dag was dit ook nog een met de Lineas 186 255. In een mooi voorjaarszonnetje werd het geheel vastgelegd bij de toen pas gesnoeide stek van Berneau.

maart
Afbeelding
In maart ben ik op een doordeweekse donderdag richting naar de Rijn gegaan in de hoop wat leuks te klikken. Nadat het aan de rechterkant niet zo wilde lukken maar even naar de linkeroever gaan. En met succes, hier kon de MGW 193 845 met een mooie sleep gasketelwagens vastgelegd worden. 14 Maart 2018

april
Afbeelding
Nadat de Flying Dutchman Vectron gemeld werd op de 14e van April ben ik snel naar Heukelom gegaan ofschoon deze nog niet zo heel mooi in de zon reed was de Gremberger UC erachter in een mooier zonnetje en reed ook nog eens met een van de Das ist Grun loks.

mei
Afbeelding
In april maar ook in mei werd weer de Rijn campagne opgestart en dus werd er met Marcel alle hergodsvroegste vertrokken om eens flink te gaan knatschen. De 5 Mei was misschien wel een van de beste dagen ooit aan de Rijn met heel veel mooi spul deze dag. Misschien niet een van de aller speciaalste treinen deze dag maar wel een van mijn persoonlijke favorieten was de Wetron-trein met een BLS Alpinist die bij Im Bachergrund kon worden vastgelegd kort na de doorkomst van een mooie museum overbrenging.

juni
Afbeelding
Op de laatste dag van juni was ook de laatste dag van onze jaarlijkse cargo trip die geheel in stijl na tegenvallend weer met een hoop zon platen werd afgesloten. De ochtend begon al gelijk goed met de mooi op tijd rijdende Gartner-trein en de enige Gysev Taurus in originele kleuren bij Krappenhofen.

juli
Afbeelding
Op de 16e van Juli kon de Lineas gasketelwagen trein naar Marl vastgelegd worden bij Nieuwstadt die deze dag met een huisstijl look voorop reed.

augustus
Afbeelding
Op de strak blauwe 5 augustus was er genoeg te beleven in Nederland en zodoende kon men mooi met de trein wat rond rijden om de treinen te fotograferen rond de stations. De dag begon direct mooi met de Rzepin-shuttle die met de Flying Dutchman reed en na een klik in Nijmegen nog een keer in Den Bosch kon worden vastgelegd, hierna ging het door richting Amersfoort voor de Sziget-treinen.

september
Afbeelding
Behalve de Sziget-treinen reden er dit jaar in het najaar ook weer Muller-Tanzzugen naar Alkmaar en Tiel. Op de 16e van September kon zo'n trein worden vastgelegd bij Liempde met de RFS 101001 richting Venlo.

oktober
Afbeelding
Dit jaar waren er twee grote evenementen bij de ZLSM waarbij divers gastmaterieel aanwezig was. Zo ook de SHD 2205, die diverse museumtreinen mocht rijden en op 21 Oktober 2018 bij Eys kon worden vastgelegd.

november
Afbeelding
Op mijn verjaardag had Lineas een leuk cadeau voor mij geregeld in de vertraagde Marl gasketelwagentrein die deze dag met de altijd fraaie 513-10 reed en daardoor moest omrijden via Eindhoven en hierdoor in mooi zonnetje bij Nieuwstadt kon worden vastgelegd.

december
Afbeelding
Op de tweede kerstdag was er weer eens een zonnige dag en werd er uitgerukt naar de welbekende Flodder overweg bij Schoonbron om de Kerst-Express vast te leggen die dit seizoen door problemen bij de ZSLM met de SSN 01 1075 rijdt.
“Hallo cargo!”
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door N-spoor »

Mooi divers overzicht!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door Jeroen »

Vrije dagen goed gespendeerd! Mooi overzicht!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door wessele »

Fraai hoor. De oktoberknaller bij de ZLSM is mijn favoriet.
arnold
Berichten: 14488
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door arnold »

Leuke serie. Ik ga voor Mei!
Staaijeren
Berichten: 265
Lid geworden op: di mei 03, 2016 6:41 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door Staaijeren »

mooi overzicht
Foto's op Flickr
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door VinceCargo »

Leuk overzicht! Ik ga voor de Wetron bij Im Bächergrund
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door Rens »

Geen fotoshop meer nodig om van die laatste foto een kerstkaart te maken. Goede score ook met vaak de grens over!
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door BjörnNielsen »

Mooi jaar gehad! Mei en juni vind ik de fraaiste.
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Peter

Bericht door Railleon »

Sjoen overzicht, waarbij juni eruit springt.
Plaats reactie