Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2018.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2018 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door Jeroen »

2018 was voor mij een rustig jaar. Dit jaar werkte ik voor het eerst een volledig jaar sinds het behalen van mijn studie. Ik moest het dus zoals vele hebben van mijn vrije uren in het weekend. Daardoor had ik een stuk minder bijzondere treintjes dan in de afgelopen jaren, dat was toch even wennen. :P Gelukkig was het mogelijk in het weekend of op een vrije dag nog wat leuks te zien, en kon ik toch een overzicht maken met elke maand een foto.


Januari
Afbeelding
Januari was een rustige maand voor mij. Er sprong niet direct een foto uit. Op 27 januri werd een tripje gemaakt naar Bottrop. EfW 215 025 met sleep Fas' langs Bottrop-Welheim richting Oberhausen.

Februari
Afbeelding
Op vrijdagavond 16 februari werd na het fotograferen van de Alpen Express naar huis gereden. Vanaf de snelweg zag ik de Blerick-shuttle op de terminal staan met een Strukton loc. Direct weg omgekeerd en naar de terminal gereden. Op bok zat een bekende machinist die de trein beter neerzette voor de fotograaf. Strukton 303001 met Blerick-shuttle vertrekgereed op de terminal.

Maart
Afbeelding
FlixMobility, moederbedrijf van Flixbus, heeft een nieuw treindienst opgezet als Flixtrain. Deze trein rijdt tussen Hamburg en Keulen en heeft de HKX trein vervangen. BahnTouristikExpress zorgt voor het materieel en personeel.Op 23 maart 2018 is de dienst van start gegaan. BTE 182 505 met rijtuigen als FLX 1805 van Hamburg Hbf Naar Köln Hbf, langs Düsseldorf-Angermund.

April
Afbeelding
Op 21 april werd op het laatste moment met Gijs naar Antwerpen gereden om achter Railtraxx 6400 met msc container te gaan. Railtraxx 6482 + 6484 met vol beladen containertrein heeft zojuist de eerste etappe erop zitten, als het einde van de stamlijn in Antwerpen-Waaslandhaven bereikt wordt. Door een wisselstoring zou de trein nog ruim een uur in Waaslandhaven vertoeven. Achteraf ben ik zeer blij met deze foto. Na deze foto werd niet meer achter deze trein aangegaan en werd niet veel later bekend dat Lineas het vervoer heeft overgenomen.

Mei
Afbeelding
In het voorjaar werd door Railexperts de fraaie Belgische diesel 6703 opnieuw in ACTS kleuren geschilderd. De 6703 was in mei te gast bij ZLSM dieseldagen. Railexperts 6703 met rijtuigen is uit Simpelveld vertrokken als trein 211 naar Schin op Geul, door Eys op 26 mei.

Juni
Afbeelding
In juni stond een hobbyvakantie op de planning. Op 24 juni vertrokken we naar het Elbedal waar we 5 dagen zouden verblijven. ČD Cargo 372 007 met graantrein, bestaande uit een fraaie bonte set, langs Krippen richting Dresden.

Juli
Afbeelding
Om foto’s vanuit een ander perspectief te maken schafte ik in mei een drone aan. Dankzij het fraaie zomerweer kon ik geregeld met drone op pad gaan. DB Cargo 1616 met vol beladen containertrein uit het Poolse Prusków naar Kijfhoek. In Kijfhoek zal de 1616 plaatsmaken voor een 6500 en zal de trein zijn weg vervolgen naar Antwerpen. In de namiddag van 20 juli 2018 wordt het Brabantse Vlierden gepasseerd.

Augustus
Afbeelding
Op 14 augustus organiseerde TSP een fotosafari waar de fraaie geschilderde 5528 van Tuc-Rail te gast was. Het was voor mij de eerste keer dat ik evenement bezocht. Tuc-Rail 5528 met gesloten wagens trekt vol gas op bij Dorinne-Durnal tijdens de TSP fotosafari.

September
Afbeelding
September stond in de maand van de HSL kolentrein. Vanwege de gunstige rijtijd naar Maasvlakte kon ik iedere keer na het werk te trein fotografen. Vrijwel de hele maand was het weer mooi, wat ook mee hielp. Op 18 september werd na het werk vanuit Oss naar America gereden waar Vincent zou passeren met de kolentrein. HSL 186 383 met lege kolentrein uit Dillingen is na een drie-daagse stop in Viersen onderweg naar Maasvlakte.

Oktober
Afbeelding
In oktober nam ik twee weken vrij en besloot ik nog een keer naar Nossen te gaan. De fraaie Hectorrail diesel moest ik nog een keer voor mijn lens krijgen. Op 16 oktober was het zover. Na hotelovernachting in de buurt werd in alle vroegte naar station Nossen gereden. Na een gesprek met de lokale seinwachter was het al snel duidelijk wat Hectorrail vandaag zou doen. Nadat de diesels een dieselolie ketel hebben opgehaald in Meißen, moest een lege keteltrein eerst in Rhäsa worden uitgehaald. Hectorrail 861.001 met lege benzine keteltrein uit Rhäsa rolt Nossen binnen. Wellicht dat ik in 2019 nog een keer terug ga. :-))

November
Afbeelding
2018 was geen gelukkig jaar voor de de 513-10 van Lineas. De loc werd geplaagd door defecten. Na enkele weken stilstand kon de loc begin november rijden bewonderd worden en lijken de defecten achter de rug. Op de zonnige zaterdagoochtend van 17 november is Lineas 513-10 met gasketeltrein van Marl onderweg naar Geleen, passeert Beaxem.

December
Afbeelding
In 2018 werd na ruim 2 jaar stilstand de fraaie 1304 weer in dienst genomen. De 1122 werd al donor gevonden en stond haar tractiemotoren af. Op 9 december stond de eerste klus van de 1304 op het programma. Fairtrains 1304 brengt de 1122 over van Kijfhoek naar Blerick, waar de 1122 veilig wordt opgebrogen. Het duo passeert de horde fotografen in Sevenum! Laten we hopen dat we in 2019 de 1304 nog vaak rijdend kunnen bewonderen.
Laatst gewijzigd door Jeroen op do dec 27, 2018 10:07 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
DDZ7504
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door DDZ7504 »

Mooi overzicht Jeroen! September is mijn favoriet natuurlijk, alhoewel ik de groene trein van maart ook erg fraai vind ;)
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door VinceCargo »

Leuk overzicht, zie mezelf ook terug :)
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1270
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door kay-cee »

Fraaie serie Jeroen!
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door N-spoor »

Leuk! Oktober is mijn favoriet!
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door KvdLee »

Fraaie foto's, waarbij oktober er wel erg uit springt!
Staaijeren
Berichten: 265
Lid geworden op: di mei 03, 2016 6:41 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door Staaijeren »

Prachtig overzicht Jeroen
Foto's op Flickr
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door Ronnie »

Kleurrijk overzicht. Juni is mijn favoriet.
Goed sporen. Daar houden we van.
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door TSNL250 »

Leuk overzicht Jeroen!
Rolandrail
Berichten: 3243
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 4:08 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door Rolandrail »

Dit overzicht springt er mooi uit Jeroen :-)
Rolandrail is verhuisd van .net naar .nl!
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door ov_wijzer »

Leuk Jeroen. Vooral April en Juli erg geslaagd.
Kevinrail
Berichten: 426
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 9:29 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door Kevinrail »

Mooi overzicht Jeroen. Ik ga voor de foto's van mei en november. Fijne jaarwisseling en een goed en spoors 2019 gewenst.
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door rob1965 »

Mooi overzicht! januari, september, november en december zijn mijn favorieten.
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door BjörnNielsen »

Goed jaar gehad zo te zien! Juni en oktober vind ik de mooiste.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door Rens »

Van de groene locs is HectorRail duidelijke de leukste. Mooi jaaroverzicht!
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door Railleon »

Mooi overzicht weer, met oktober als favoriete maand.
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2018 Jeroen

Bericht door derquinho »

Mooi! Ik ga voor de rode 215 :-)
Plaats reactie