jaaroverzicht 2018 Cellique

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2018.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2018 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
cellique
Berichten: 125
Lid geworden op: zo apr 26, 2015 8:45 pm

jaaroverzicht 2018 Cellique

Bericht door cellique »

Hallo,

Hier is mijn foto-jaaroverzicht van 2018. Het is weer een druk jaar geweest, op mijn werk gebied veel op "pad" geweest, maar daardoor ook redelijk wat momenten gekregen om er op uit te gaan om treinen te gaan fotograferen. Er wordt gevraagd om maximaal 12 foto's te plaatsen, maar ik zou er veel meer kwijt kunnen. Toch heb ik een selectie kunnen maken, dus als volgt:

Januari
Afbeelding
Op 02-01-2018 ben ik naar Rheine-Bentlage geweest, waar die dag redelijk wat treinen langs kwamen. De meest uitspringende was voor mij toch wel deze foto, nl DB 101-112 in een Rheingold-outfit die samen met een IC op weg is naar het noorden van Duitsland richting Meppen.

Februari
Afbeelding
In Februariis de keuze gevallen op de volgende foto. Op 24-02-2018 reed de Museumeisenbahn Hamm/Hammer Eisenbahnfreunde de Grünkohlfahrt 2018 van Hamm naar Cloppenburg met de DB V200-033. Hier is de doorkomst te zien bij de Lengerichertunnel te Lengerich, gelegen tussen Munster en Osnabrück.

Maart
Afbeelding
De keuze voor Maart is/was eenvoudig, ik ben die maand maar 1x weg geweest, nl naar Duisburg-Lotharstrasse. Er kwam die dag wel veel diverse goederentreinen voorbij, maar de Brohltalbahn 218-396 met een beladen Aluminium-trein was/is voor mij de meest bijzondere die langs kwam.

April 1/2
Afbeelding
April was moeilijk om een keuze te maken, ik ben die maand veel op pad geweest en heb diverse "bijzondere" treinen langs zien komen. Toch is de 1e keuze voor de maand op de volgende foto gevallen, dit ook vanwege de locatie: Op 14-04-2018 verzorgde de Eisenbahnfreunde Witten een sonderzug van Haltern am See naar Amsterdam. Tot Bad Bentheim verzorgde de oltimer DB E10-1239 de tractie en wordt daar gewisseld door RXP 1251 voor de verdere reis in Nederland. Hier komt de trein langs de oude seinhuis van Rheine-Sud.

April 2/2
Afbeelding
De 2e keuze voor April is SHM 4472 (Bello) welke op 22-04-2018 onderweg is van Medemblik naar Hoorn ter hoogte van de tulpenvelden te Broerdijk. Om deze keuze te laten zien laat ik Mei vervallen en gaan we door naar Juni

Juni
Afbeelding
In juni gaan we terug naar Lengerich, waar Eisenbahn-tradition ev op 09-06-2018 als Hafen-express met loc 78-468 vanuit Munster naar Hamburg onderweg is en de Lengerichertunnel uitkomt.

Juli
Afbeelding
Juli brengt ons naar Zuid-Limburg, waar ZLSM E1040 Wijlre verlaten heeft en onderweg is naar Simpelveld. Het is die maand al zeer zonnig en droog, wat ook te zien is op de foto.

Augustus 1/2
Afbeelding
De keuze voor Augustus was weer moeilijk, ik ben die maand meerdere uitstapjes gemaakt, waaronder de Selfkantbahn net over de grens bij Sittard. Van de diverse foto's die ik die dag heb genomen is de bovenstaande mijn keuze geworden. Loc Schwarzach is zojuist eindhalte Gillrath binnen gereden.

Augustus 2/2
Afbeelding
Een andere uitstapje in Augustus was op 17-08-2018 naar het Ruhrgebied, waar de Ruhrtalbahn die dag enkele ritten op de oude H-Linie met railbussen reed van Hattingen naar Hagen, waarbij ze langs Ruine-Harenstein langs rijden. Om deze 2e keuze uit Augustus te laten zien sla ik de maand November over omdat er in die maand geen foto's zijn gemaakt.

September
Afbeelding
Terug naar Toen, het stoom-evenement van VSM, is mijn keuze geworden, maar dan moet je nog kiezen uit de vele foto's die daar zijn genomen, ondanks dat ik er (door andere verplichtingen dat gehele weekend) alleen op 01-09-2018 maar de eerste 2 uur ben geweest. Uiteindelijk heb ik voor deze foto gekozen, het is de 2e goederentrein, getrokken door VSM 52-8139 die die ochtend vertrok uit Loenen naar Eerbeek.

Oktober
Afbeelding
In Oktober ben ik op 21-10-2018 naar de MBS-Najaarsstoomdag geweest. Diverse eigen en gast-stoomtreinen reden die dag diverse ritten tussen Haaksbergen en Boekelo. Voor mij was de keuze moeilijk, maar ik heb toch voor deze foto gekozen. MBS-2 (Cockerill) is vroeg in de ochtend met een korte goederentrein bestaande uit enkel ketelwagons onderweg naar Boekelo, ter hoogte van Stepelo.

December
Afbeelding
Ondanks dat de maand December nog niet is afgelopen en ik er nog een dag op pad ga is de keuze nu al op bovenstaande foto gevallen. Ik ben op 16-12-2018 naar het Wiehltal gereden, waar loc Waldbröl van IG Bw Dieringhausen ivm een kerstmarkt in Bielstein die dag enkele pendelritten op de Wiehltalbahn verzorgde. De kersttrein heeft zojuist hp-Weiershagen verlaten en zal in een winterse landschap zijn weg vervolgen naar Bielstein.


Bij het terug zien van de diverse foto's krijg ik al weer de kriebels voor het volgend jaar en hoop ik op een mooi (fotojaar) 2019 voor iedereen.
Nog fijne feestdagen en een voorspoedige 2019.

Groeten,

Marcel
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: jaaroverzicht 2018 Cellique

Bericht door Ronnie »

Leuk overzicht. September is mooi.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3406
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: jaaroverzicht 2018 Cellique

Bericht door Rens »

Veel leuke museumtreinen, en september is inderdaad erg mooi.
cellique
Berichten: 125
Lid geworden op: zo apr 26, 2015 8:45 pm

Re: jaaroverzicht 2018 Cellique

Bericht door cellique »

Dank jullie wel heren.
Gebruikersavatar
rob1965
Berichten: 1542
Lid geworden op: za jul 14, 2018 7:29 am

Re: jaaroverzicht 2018 Cellique

Bericht door rob1965 »

September is inderdaad erg mooi, maar april en juli eveneens. De droogte van afgelopen zomer is goed te zien op de foto van juli.
Ik ben niet blasé bij een Nez-Cassé. Het slaat nergens op, maar het rijmt wel top :-))
Plaats reactie