Jaaroverzicht 2017 Derk

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2017.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2017 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2017 Derk

Bericht door derquinho »

Hoi,

Misschien een beetje aan de late kant, maar hier ook van mij een jaaroverzicht van 2017. Doe ik voor het eerst volgens mij.... Leuk dat velen ook iets persoonlijks schrijven over hoe het jaar was. Voor mij was het een jaar van gewenning aan mijn situatie als gescheiden vader, maar dat ging snel en gaat allemaal goed. En met de nieuwe liefde lijkt het ook de goede kant op te gaan ;) Qua werk nog steeds naar mijn zin bij de spoorbeheerder....
In de weken dat ik de kinderen niet had, kon ik op pad en dat heb ik ook gedaan. Ik heb twee korte trips en een lange trip gemaakt naar Oost-Europa want vooral daar gebeurt de hobby voor mij. Ook een paar dagen Duitsland, een weekendje Noord-Frankrijk en veel dingen in Nederland erop gezet. En in de weken dat ik de kinderen heb, dan mis je weleens wat, zoals de Tweakers Express, maar ach, daar heb ik totaal geen moeite mee.

JANUARI

Afbeelding
Een van de belangrijkste gebeurtenissen van 2017 was het faillissement van Locon Benelux. Op 27 januari bracht de 9902 keteltrein 47502 van Kijfhoek naar Bad Bentheim; Soest

FEBRUARI
Afbeelding
Captrain 1619 bracht NSB-stel BM73 005 naar Bentheim. Soestdijk, 14-2-2017

MAART
Afbeelding
Tijdens mijn eerste korte Oost-Europa-trip maakte ik vanuit een boom deze plaat in Hongarije van een "Sulzer" van vervoerder Magyar Magánvasút (letterlijk vertaald: Hongaarse privé-spoorweg). Ik had op een Hongaarse site over dit tijdelijke vervoer gelezen en het is dan fantastisch als je erheen gaat en het rijdt ook echt! Mecsekpölöske, 30-3-2017

APRIL
Afbeelding
Een andere knaller van de trip was een van de twee Bardotka's (vernoemd naar Brigitte Bardot, wiens boezem gelijkenis had met de neus van de loc :) ) van Rail System, de opvolger van het failliete Hanzalík, dat mineraalwatertreinen rijdt. Stond ook al lang op het verlanglijstje. Mostkovice, 1-4-2017

MEI
Afbeelding
Een dagje Rheinstrecke met in de ochtend wat ergernissen over gemiste trein (bijv. Henkeltrein) leverde in de middag nog wel wat leuke plaatjes op, zoals deze van de BEG aluminiumtrein uit Spellen naar Koblenz met de 215 082 van Aggerbahn Andreas Voll. Bad Honnef, 10-5-2017

JUNI
Afbeelding
De Tsjechische particuliere vervoerder ODOS rijdt nog steeds met twee stokoude elocs met de bijnaam Bobina. Mijn vreugde was heel groot toen ik deze plaat kon maken van de 140 087 met trein Ostrava-Kunčice - Chałupki (PL), 8-6-2017

JULI
Afbeelding
Mijn grote Oost-Europareis met "den Onderstationssjef van Zottegem" heeft heel veel mooie platen opgeleverd, waardoor het moeilijk was om één plaat uit te zoeken. Het is deze geworden van een Poolse Skoda dubbelloc serie ET40. Niet de mooiste plaat qua zonlicht, maar wel een heel bijzondere omdat dit type tijdens de crisis in 2008 door PKP Cargo aan de kant is gezet en de verwachting was dat ze nooit meer zouden rijden. Het bedrijf P.H.U. Tom-Lok Tomasz Plata heeft er echter 5 van de sloop weten te redden en ze worden nu stuk voor stuk opgeknapt. Twee zijn er inmiddels in dienst en verhuurd aan Lotos Kolej. Hier de ET40-52 met een olietrein Gdańsk Olszynka -> Zduńska Wola Karsznice op 19 juli.

AUGUSTUS
Afbeelding
Hier hoef ik weinig over te zeggen: het graanvervoer naar Alco Energy. JFT 9702 te Rotterdam Europoort op 7 augustus.

SEPTEMBER
Afbeelding
Goed dat Captrain de UBC-trein weer heeft weten op te starten! Vertrek van CCT Moerdijk op 2 september.

OKTOBER
Afbeelding
Een CT buizentrein mag niet ontbreken in het jaaroverzicht! Notter, 15 oktober.

NOVEMBER
Afbeelding
27 oktober is bijna november dus een plaatje van die dag, want in november heb ik niets gedaan aan treinen. Weer een plaatje van de BEG aluminiumtrein, maar dan met de V160 002 "Lollo", die een lege trein het terrein van de verlader op duwt. De huur van deze loc en van de 215 082 is voorbij; BEG rijdt nu met haar eigen 218 in BEG-kleuren.

DECEMBER
Afbeelding
Niets aan treinen gedaan in december. Laat ik dan eens een winterplaat van RRF doen, RRF 4401 met keteltrein 41701 Kijfhoek - Bad Bentheim bij Terschuur op 27-1-2017.

Iedereen veel hobbyplezier en een goede gezondheid in 2018!

Groet,
Derk
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Derk

Bericht door KvdLee »

Fraai overzicht Derk!
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Derk

Bericht door arnold »

Leuke plaatjes Derk! En hopelijk ook weer veel fraaie plaatjes in 2018.
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Derk

Bericht door wouterder »

Mooi overzichtje geworden Derk! Vooral je Buitenlandse plaatjes zijn zeer fraai. :D
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Derk

Bericht door Ronnie »

Mooi overzicht. Juni en juli zijn mijn favoriet.
Goed sporen. Daar houden we van.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Derk

Bericht door VinceCargo »

Mooie variërend overzicht!
Geen handvol, maar een land vol
Rolandrail
Berichten: 3243
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 4:08 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Derk

Bericht door Rolandrail »

Heel fraai en goed te lezen dat het privé ook weer fraai gaat :-)
Rolandrail is verhuisd van .net naar .nl!
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Derk

Bericht door Michel »

Fraai overzicht. Door de vele specials heb ik eigenlijk 12 favorieten :D
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Derk

Bericht door N-spoor »

Fraai overzicht, maart en augustus zijn mijn favorieten!
Plaats reactie