Jaaroverzicht 2017 Ronnie

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2017.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2017 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2017 Ronnie

Bericht door Ronnie »

Hierbij mijn jaaroverzicht van 2017.

Januari
Afbeelding
Op 17 januari werd op pad gegaan voor de toen net opgestarte Cargobeamer vanuit Kaldenkirchen. Na lange tijd wachten kwam BLS 475 403 met de volbeladen trein langs Breyell.

Febrauri
Afbeelding
Samen met Marcel was ik op 15 februari een dagje langs de rechter Rijnoever te vinden. In de middag stonden we bij Feldkirchen en daar konden we mgw 193 846 in NIAG-dienst fotograferen met een lege kolentrein.

Maart
Afbeelding
Sinds de opening van Maasterminal in de Beatrixhaven in Maastricht vindt de bediening ook overdag plaats. Op vrijdag 31 maart was DB Cargo 6411 gepland om deze klus te klaren en de loc duwt hier een aantal beladen wagens richting de hal.

April
Afbeelding
Eind april was ik samen met Peter een aantal dagen op pad rondom Magdeburg. De laatste avond, Koningsdag in Nederland, was de drukste avond en naarmate het later werd werden de treinen die ons bij Eilsleben passeerden alleen maar mooier. De afsluiter van de dag vormde deze voor Metrans rijdende PRESS 140 047 met een containertrein.

Mei
Afbeelding
Op 28 mei reed er een bedevaartstrein naar Goch. Al snel bleek dat deze trein uren te laat reed, maar er kwamen onderweg geen meldingen via de bekende Duitse fora. Tot er rond 19:30 ineens een melding verscheen dat de trein door Keulen was. Snel werd er toen vanuit Breyell naar Viersen verkast, waar we niet al te lang hoefden te wachten voordat Hector Rail 242 517 langskwam met de trein uit Lourdes. De loc reed de trein tot Krefeld waar deze werd gewisseld voor een dieselloc om het laatste stuk af te leggen.

Juni
Afbeelding
Uiteraard bij mij ook een foto van de trip met Marcel en Peter naar Zwitserland. De keuze is gevallen op BLS 182 met een bijpassend gekleurde sleep ketelwagens op de stek bij Einigen.

Juli
Afbeelding
SMMR 2225 was dit jaar te gast bij de stoomtreindagen van de ZLSM. Op 7 juli reed de loc met drie rijtuigen vanuit Rotterdam naar het zuiden en passeerde daarbij uiteraard ook Roermond.

Augustus
Afbeelding
Op 29 augustus wilde ik op de stek bij Linne Captrain met gasketelwagens van Antwerpen naar Geleen op de foto zetten. Deze kwam uiteindelijk niet opdagen, maar ter vervanging wel een tweetal andere leuke treinen. Eén daarvan was deze RTB Cargo V271 met gasketelwagens.

September
Afbeelding
In september reed er een aantal weekenden een zuiptrein met Duitsers naar Alkmaar. In Nederland verzorgde Railexperts de tractie en in Venlo nam loc 110 169 van Euro Express meermaals de trein over, zo ook op 24 september.

Oktober
Afbeelding
Halverwege oktober was ik een aantal dagen op pad in het zuiden van Duitsland, Oostenrijk en Italië. Op 18 oktober stond het Italiaanse deel van de Brenner op de planning. Op internet had ik gelezen dat de Venice Simplon-Orient Express op deze dag zou moeten rijden en na wat onderzoek bleek dat de trein dan meestal tussen drie en vier uur in deze regio werd gezien. Ruim op tijd stond ik klaar in Campo di Trens en na een goederentrein en de EuroCity kwam dan in de verte de trein de bocht om. Trenitalia 402 176 en 402 035 hadden de eer om de trein tot grensstation Brenner te rijden.

November
Afbeelding
Een nieuwe trein op de Maaslijn in 2017 was de kalktrein naar Millingen. De lege variant reed op een gunstig tijdstip en kon dus op 6 november bij Beesel op de foto worden gezet.

December (bonus oktober)
Afbeelding
De trip in oktober werd ook gebruikt om de Lokomotion-collectie wat aan te vullen. Toen ik een dag eerder met de trein voorbij Niederaudorf reed zag ik dat de herfstkleuren hier goed aanwezig waren, dus werd in de ochtend van 19 oktober deze stek bezocht. Na een aantal ÖBB-treinen kwam ook nog Lokomotion 189 907 langs met een intermodale trein naar Italië.
Goed sporen. Daar houden we van.
arnold
Berichten: 14489
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Ronnie

Bericht door arnold »

Leuke serie!
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Ronnie

Bericht door N-spoor »

Mooi, januari en augustus zijn mijn favorieten!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Ronnie

Bericht door Jeroen »

Mooie serie! Mooie tripjes gemaakt naar het buitenland. Juni is mijn favoriet.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2017 Ronnie

Bericht door robehv »

Prima serie foto's ronnie!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
derquinho
Berichten: 498
Lid geworden op: wo okt 08, 2014 1:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Ronnie

Bericht door derquinho »

Ook een mooie serie! April en juni spreken mij zeer aan (Altbau-Eloks :-) )
Plaats reactie