Jaaroverzicht 2017 Staaijeren

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2017.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2017 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Staaijeren
Berichten: 265
Lid geworden op: di mei 03, 2016 6:41 pm

Jaaroverzicht 2017 Staaijeren

Bericht door Staaijeren »

Hier mijn jaaroverzicht van een mooi jaar fotograferen

Januari
Afbeeldingde eerste twee maanden van het jaar werden wij wat bedolven onder de sneeuw en dus brabant in getrokken en hier voor LINEAS, B CARGO 2830- E186 222 richting Antwerpen met container trein door het besneeuwde brabantseland.

Februari
AfbeeldingNS intercity 1762 door het besneeuwde Doorn richting Tilburg

Maart
AfbeeldingLOCON mag in dit overzicht niet ontbreken, helaas viel het doek van deze vervoerder in juli en hier de 9903 met lege staaltrein vanuit Venlo naar IJmuiden thv. Delft.

April
AfbeeldingWLE 82 - 187 010-4 (II) van de Westfälische Landes Eisenbahn met de bier trein, geheel met warsteiner containers, naar Berlijn thv. Braunschweig-Cremlingen.

Mei
Afbeeldingde nieuwe serie van Bombardier mag in dit overzicht niet ontbreken en hier bij Keulen/Porz de DB CARGO 187 111-0 met een unit cargo trein richting Koblenz.

Juni
Afbeeldingtijdens mijn vacantie in Italie ook nog wat opnames gemaakt en hier de High Speed Trenitalia Train Frecciarossa van Triëste naar Venetië t.h.v. Latisana.

Juli
Afbeelding vanuit het Rotterdamse af en toe ook eens richting Twente gegaan en daar de Raillogix-Captrain, Hans Broere, met keteltrein vanuit Bad Bentheim richting Rotterdam/Kijfhoek thv. de Lutte op de plaat gezet.

Augustus
Afbeeldingeen paar keer per jaar ga ik naar de oostkant van Duitsland en hier de niet veel voorkomende Siemens diesel vectron 247 905-3 voor Eisenbahngesellschaft Ostfriesland-Oldenburg mbH thv. Braunschweig-Cremlingen richting het oosten.

September
Afbeeldingweer eens richting Keulen en naar naar de mooie spotplek bij Bornheim gegaan en hier de 189-211 voor SBB Cargo/MRCE met de EKOL trein vanuit Keulen Eifeltor naar Hongarije/Boedapest.

Oktober
Afbeeldingin het najaar was voor vele een suikertrein in België op de foto te zetten en dus voor mij ook. In het district Testelt thv. Scherpenheuvel-Zichem kwam de mooie Class 66 653-07 van HSL voor de lens. Hier met een lege trein richting Aken.

November
Afbeeldingin het najaar nog een keer naar de regio Bebra gegaan en hier, waar ik al diverse keren op had gehoopt bij Meklar-Ludwigsau de 187 930-3 LTE, Logistics & transport, the Lord of the Rails op de foto te zetten. Helaas met niet al te mooi weer.

December, bonus
Afbeeldingeen foto uit het Maindal mag ook niet ontbreken in het jaaroverzicht en hier op de brug tussen Wernfeld en Gambach de 193 553 TXLOGISTIK/Alpha Trains. Deze Vectron serie van TXL/Alpha Trains met diverse reclame's en deze met Saving CO2 RESPONSIBILITY DRIVEN.

Totslot wens ik jullie allemaal fijne kerstdagen en een mooi 2018, groeten John
Foto's op Flickr
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Staaijeren

Bericht door Ronnie »

Mooie trein als bonus voor december.
Goed sporen. Daar houden we van.
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Staaijeren

Bericht door N-spoor »

Gevarieerde serie!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Staaijeren

Bericht door VinceCargo »

Leuke treinen, al zou ik je als tip willen meegeven iets meer aan fotobewerking (lees: o.a. rechtzetten) te doen.
Geen handvol, maar een land vol
Bert13
Berichten: 2534
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 9:38 am
Locatie: Limmen (Cas)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Staaijeren

Bericht door Bert13 »

Mooie verzameling locs zo, al zou het me verbazen dat de combinatie 1762+ICR in 2017 gemaakt is :)
Plaats reactie