Jaaroverzicht 2017 Michel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2017.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2017 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Jaaroverzicht 2017 Michel

Bericht door Michel »

Wederom was 2017 een zeer druk jaar. Een aantal gebeurtenissen gedurende het jaar zorgde ervoor dat ik op bepaalde momenten minder tijd had voor de hobby als dat ik graag zou willen. Toch is het mij gelukt om een aantal dingen vast te leggen die hoog op het bekende lijstje staat. Hieronder dan het overzicht:

Januari
Afbeelding
Het was mij gelukt om op het werk een vrije dag op vrijdag te ruilen met donderdag 26 januari. Na wat omzwervingen belandde ik aan het eind van de middag in Born bij Enerco waar na enige tijd wachten een kolentrein werd uitgehaald. DBC 6411 tijdens het uithalen en wegen van de wagens in Born.

Maart
Afbeelding
Tijdens een hobbydag in de omgeving van West-Brabant, kreeg ik tegen het middaguur deze kolentrein van Locon in de schoot geworpen. In die periode reed Locon kolentreinen tussen de Sloehaven en een bestemming in Duitsland. LC 9902 met een lege trein nabij Zevenbergen op 24 maart 2017. Medio 2017 ging Locon Benelux failliet.

April
Afbeelding
2017 was ook het jaar van de introductie van de in RRF-kleuren bestickerde Class 66-locomotieven. Na een melding dat een trein de grens bij Venlo overstak, werd er werk van gemaakt en deze trein vastgelegd. Terwijl de fotograaf in diepe concentratie was, liep een voetganger gewoon voorbij en had totaal geen aandacht voor deze trein. RRF 561-03 met een keteltrein nabij Heukelom op 22 april 2017.

Mei
Afbeelding
Ondanks de fraaie dagen in mei qua weer kon ik er deze maand er niet op uit trekken als gevolg van problemen met mijn enkel. Toen aan het eind van de maand het weer wat beter ging en het prachtig weer was, besloot ik maar eens een hele dag te gaan hobbyen. Een van de treinen die ik die dag vastlegde, was weer een keteltrein van RRF die getrokken werd door Class 66 653-03. Deze loc heeft tijdelijk dienst gedaan bij RRF.

Juni
Afbeelding
2017 was ook het jaar van de herintroductie van de IBC/Interbulk containertreinen tussen Moerdijk en Geleen-Lutterade DSM. Deze keer was Captrain de tractieleverancier. Tijdens de warmste periode van het jaar in Juni, werd deze trein vastgelegd nabij Breda-Prinsenbeek met CT 203 101 op 21 juni 2017.

Juli
Afbeelding
Door het veelal wisselvallige weer in Juli, werd er niet veel gedaan in deze maand. Op vrijdag 21 juli was het een dag prachtig weer, maar moest ik werken. Toch besloot ik van dit weer te profiteren en ben ik na het werk op stap gegaan. Een melding dat CT 1618 met een keteltrein onderweg was, deed mij op het bekende viaduct in Moordrecht belanden. CT 1618 met een lege stookolietrein naar het Rotterdamse nabij Moordrecht op 21 juli 2017.

Augustus
Afbeelding
Een item die ik al zeer lang eens wilde vastleggen op het talud van Linne was de dolomiettrein met een DBC 1600. Op 23 augustus kon ook daar een streep doorheen, toen DBC 1604 keurig op tijd en in de zon daar kon worden vastgelegd.

September
Afbeelding
Een lastige maand qua keuze. Ondanks dat weer zeer wisselvallig was, werd er tijdens de spaarzame momenten leuke dingen vastgelegd. Tevens was er ook nog de succesvolle hobbydag op zaterdag 23 september toen ik in het Oosten van het land belandde. Mijn keuze valt dan ook op deze foto van RRF 4401 met een keteltrein uit Bad Bentheim in het fraaie licht van de dag ongeveer 2 uur voor zonsondergang. RRF 4401 met ketelwagentrein 45792 Bad Bentheim - Kijfhoek nabij Zenderen op 23 september 2017.

Oktober
Afbeelding
De zondagse staalcoils op de Maaslijn was ook zo'n item op mijn lijst. Medio Oktober tijdens de laatste echte nazomerdag, werd er 's morgens bij Reuver deze trein vastgelegd. DBC 6411+6416 met staalcoilstrein 47512 Bremen Stahlwerke - Renory bij Reuver op 15 oktober 2017.

Bonus
Afbeelding
Op 1 juni ben ik een dag langs de Rijn geweest. Na zeer vroeg van huis te zijn vertrokken, veel fileleed rondom Köln en Bonn en behoorlijk veel zoekwerk naar de stek nabij Unkel, was deze containertrein met een vectron van SETG mijn eerste plaat van die dag (inclusief toeterconcert :lol:). SETG 193 821 met containertrein 45791 Maasvlakte - Nürnberg bij Unkel op 1 juni 2017.

Afbeelding
2017 was ook het jaar van de introductie van Lineas en haar huisstijl. Op 23 augustus was het voor mij mogelijk om bij Dülken een in Lineas-kleuren gestoken locomotief Reeks 77 te fotograferen. De 7789 + 7867 met een lege kalktrein op weg naar Venlo nabij Dülken op 23 augustus 2017.

Afbeelding
Een andere gelukstreffer had ik 's middags op 15 oktober in Sint-Martens Voeren. Tijdens de optocht op L24 in de middag zat ook een in Montzen gestrande trein van Railtraxx tussen. Deze werd in de middag weer verder doorgevoerd naar zijn eindbestemming Bierset.

Tot slot wil ik iedereen prettige feestdagen toewensen en veel plezier in de hobby in 2018.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Michel

Bericht door Ronnie »

Gevarieerde serie. April is lekker kleurrijk.
Goed sporen. Daar houden we van.
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Michel

Bericht door N-spoor »

Leuk overzicht, mei en september zijn mijn favorieten!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Michel

Bericht door VinceCargo »

Leuke serie, met de SETG Bonus (uiteraard!) als favoriet :D
Geen handvol, maar een land vol
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Michel

Bericht door TSNL250 »

Mooi
mei vind ik de mooiste
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Michel

Bericht door KvdLee »

Mooi overzicht!
Staaijeren
Berichten: 265
Lid geworden op: di mei 03, 2016 6:41 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Michel

Bericht door Staaijeren »

goed en mooi overzicht
Foto's op Flickr
Plaats reactie