Jaaroverzicht 2017 Marcel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2017.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2017 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door Marcel »

Hierbij mijn jaaroverzicht. Het is me helaas niet gelukt om elke maand minstens 1 foto te maken.

Januari
Afbeelding
Treinen over de enkelsporige Maaslijn hebben mij altijd getrokken daarom werd er met een strak blauwe dag ook een keer richting Venlo getrokken voor de nieuwe kalktrein. We zien de 7789 en 7785 van Lineas toen nog B-Cargo voorbij komen met de lege kalktrein richting België.

Februari
Afbeelding
In februari werd er met mooi weer richting de Rijn getrokken waar redelijk wat te zien viel. Erg fraai vond ik deze HectorRail 242 010 met goed beladen Mortarashuttle uit Krefeld aan de haak.

Maart
Afbeelding
In maart stond de jaarlijkse wintersport met het werk weer op het programma die dit jaar afwijkend za-di was in plaats van do-zo. Voor het eerst kon ik zo leuke dingen op de terugweg fotograferen. Dat het die dag ook nog strak blauw was maakte het extra succesvol. In een uurtje rond de grens was dit de absolute highlight. De fraai schone 186 443 van Lokomotion komt voorbij met een beladen autotrein.

April
Afbeelding
In april werd er eindelijk een foto gemaakt bij het binnen rijden van Amersfoort, iets wat al een lange tijd om mijn lijstje stond. We zien hier de fraai schone Lineas PB04 die in opdracht van IRP een keteltrein mocht rijden.

Mei
Afbeelding
In mei werden diverse tripjes ondernomen waaronder eentje naar de Rijn. Tijdens deze trip lukte het ons om de 189 206 op de foto te zetten met een Melzoshuttle aan de haak richting Rotterdam. Vanwege een hoeveelheid aan rode seinen lukte het ons zelfs om hem 3 keer op de foto te zetten waarbij de laatste de leukste is vind ik. Onder een strak blauwe hemel rijdt de 189 206 Linz uit.

Juni
Afbeelding
In juni stond de jaarlijkste trip met Peter en Ronnie weer op het progamma. Deze keer gingen we richting Zwitserland om oa de bruine beertjes van de BLS te fotograferen. Het einde van deze zeer fraaie locserie lijkt nu toch echt dichterbij te komen. Gelukkig konden we er nog een aantal op de foto zetten. Als absolute highlight van deze trip kies ik echter toch voor een dubbeltractie 486. De 486 502 en 486 507 komen hier voorbij met een Mortarashuttle naar Gent. Een bruin beertje zien we alsnog in oktober.

Juli
Afbeelding
In juli ging ik met mijn vriendin op vakantie. In de 2de week konden er echter wel een aantal foto's gemaakt worden. Absolute highlight tijdens deze vakantie was een foto van de DB 218 433 en 218 418 met EC 197 Zürich HB - München.

Augustus
Afbeelding
In augustus werden er slechts 4 foto's gemaakt. Maar wel eentje die ik al jaren wilde maken. We zien de RTB V158 met 186 en PCC shuttle langs de havens rijden onderweg naar de terminal.

September
Afbeelding
In september werd er maar op één ochtend foto's gemaakt. Veel kwam er niet voorbij maar een oude 1600 doet het altijd goed. We zien de 1614 met de zondagse kalktrein voorbij komen.

Oktober
Afbeelding
Geen foto's in oktober dus nog maar een foto van de trip naar Zwitserland. Omdat ze zo fraai zijn nog maar eens een BLS bruine beer. Deze keer de 184 die met een fraaie bulkcontainertrein onderweg was in Einigen richting Thun en verder.

November
Afbeelding
Aan het einde van 2017 werden de Vectrons eindelijk goed gekeurd in Nederland. Toen ik na lange tijd eindelijk weer eens een ochtend op pad kon met mooi weer had ik meteen de mazzel er een aan te treffen. Deze LTE 192 263 had nog fraaie logo's ook toen hij met een goed beladen containertrein voorbij kwam in Heukelom.

December
Afbeelding
Veel foto's werden er niet gemaakt in december maar er zat wel een leuke zon plaat van de kalktrein tussen. Echter een skiër op Nederlands grondgebied is als liefhebber natuurlijk wel net iets beter. Vandaar dat ik toch voor deze foto kies ondanks de dichte mist die rond Venlo aanwezig was. We zien de 486 503 met de Ewalsshuttle uit Geleen voorbij komen.

Al met al toch een erg fraai jaar als ik er zo op terug kijk. Minder tijd betekend dat je creatief met je tijd moet omgaan. Zo werden er in 2017 behoorlijk wat nieuwe stekken bezocht en bijvoorbeeld heel wat minder bezoeken aan de Betuweroute gemaakt. Kwaliteit boven kwantiteit zullen we maar zeggen. Met de nieuwe wisselingen per mid december zijn er weer genoeg leuke dingen om achteraan te gaan de komende 12 maanden.
"The chase is better than the catch."
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door KvdLee »

Kleurrijk overzicht!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door Jeroen »

Mooie overzicht van binnenlandse en buitenlandse foto's! :)
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door wessele »

Mooie serie!
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door arnold »

Fraaie serie! BLS is mijn favoriet!
N-spoor
Berichten: 162
Lid geworden op: za dec 23, 2017 11:42 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door N-spoor »

Mooi zonnige serie, ik ga voor januari!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door VinceCargo »

Leuke serie!
Maart en Mei zijn m'n favorieten :)
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door Ronnie »

Mooi overzicht. Juni en oktober zijn de mooiste.
Goed sporen. Daar houden we van.
TSNL250
Berichten: 966
Lid geworden op: zo nov 08, 2015 8:07 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door TSNL250 »

Leuk zo. september is mijn favoriet!
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door ov_wijzer »

Leuk Marcel, April is mijn favoriet.
Staaijeren
Berichten: 265
Lid geworden op: di mei 03, 2016 6:41 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door Staaijeren »

fraai en gevariëerde overzicht
Foto's op Flickr
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door Rens »

Niet eens alle foto's met knallende zon :-))
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2017 Marcel

Bericht door robehv »

Ondanks je drukte met je huis erg mooie plaatjes, (bijna) alles mooi in de zon ook :shock:
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Plaats reactie