Foto van de maand - En de winnaars zijn... (2017)

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2017.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2017 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Foto van de maand - En de winnaars zijn... (2017)

Bericht door Ronnie »

Een overzicht van alle winnende foto's bij de foto van de maand verkiezing vanaf januari 2017 tot en met december 2017:

Januari 2017 - Jeroen

Afbeelding

Husa Transportation 1042 (273 014) met beladen Fordtrein 45708 uit Dillingen (Saar) naar Vlissingen Sloehaven, komt op 14 november 2013 de berg afgerold door in herfstkleuren getooide Venlose bos.

Februari 2017 - Arnold

Afbeelding

NSM 1202 + 1312 zijn onderweg van Blerick naar Utrecht-Maliebaan, passeert Horst-Sevenum op 17 mei 2014.

Maart 2017 - Hugo

Afbeelding

In het weekend van 22 en 23 oktober reed er een Plan-V op de Hoekse lijn van Rotterdam centraal naar Hoek van Holland strand. Hier wordt als trein 4148 naar Hoek van Holland het haventje van Maassluis gepasseerd doormiddel van deze spanningloze draaibrug. 22 oktober 2011.

April 2017 - Björn

Afbeelding

Als gevolg van werkzaamheden tussen Blerick en Venlo werden eind oktober 2007 enkele goederentreinen omgeleid via de Maaslijn, want de Betuweroute bestond toen nog niet. ERS 6609 is zojuist vertrokken uit Venlo met een redelijk beladen trein 40104 uit MIlano-Melzo en rijdt hier voorbij het voormalige stationsgebouwtje van Belfeld op de Maaslijn op weg naar Roermond. Vanaf daar zal de achterop meelopende 6604 de trein via Weert en Eindhoven naar de Rotterdamse haven rijden.

Mei 2017 - Roland

Afbeelding

Op 28 mei 2006 waren alle vijf de olympisch bestickerde NS-treinstellen aanwezig op het opstelterrein Binckhorst in Den Haag.
V.l.n.r. stellen 4201, 9525, 4241, 9520 en 4240.

Juni 2017 - Vincent

Afbeelding

oor deze foto gaan we terug naar 25 oktober 2010, alweer bijna 7 jaar geleden. De 7107 van (toen nog) ACTS heeft in Venlo een set lege Innofreight containers overgenomen van Press, en staat in Oss Elzenburg bij de OOC met een kort sleepje van deze wagens om deze te beladen. Na het samenstellen van de trein zou 's avonds weer naar Venlo gereden worden, waar Press de trein over zou nemen om deze naar Stendal (D) te brengen. Soms mis ik die mooie tijden wel, geen gedoe met toelatingen van "vreemde loccen" in Venlo...

Juli 2017 - Marc

Afbeelding

RRF heeft een 189er in dienst, de 189 094 die is voorzien van kleine logos, de grootte van een A4tje. Doordat de machine op 26 juni in onderhoud was, werd de fraaie 189 206 in de Vincent van Gogh uitmonstering gehuurd bij SBB. Hier passeert hij met Rheinhausen-shuttle 47720 naar de Maasvlakte de fotograaf bij Hardinxveld-Giessendam

Augustus 2017 - Vincent

Afbeelding

Op 14 april 2016 vertrok de Stoom Stichting Nederland vanuit Rotterdam naar Dresden met haar Jubileum Expres, op 17 april 2016 stond de terugrit op de planning. Vanuit Venlo werd met -60 vertrokken, waardoor er ineens mogelijkheden ontstonden om de trein niet al te ver van huis te fotograferen. Ter hoogte van Tricht is de 01 1075 met Jubileum Expres 38101 onderweg van Venlo naar Rotterdam, als in een regenbui en onder een dubbele regenboog de fotograaf in Tricht gepasseerd wordt. Ik denk dat ik nooit meer zoveel geluk ga hebben...

September 2017 - Koen

Afbeelding

Op 14 augustus hadden locs 567616 en 567574 de eer om de Cévenol uit Clermont Ferrand naar Nîmes te rijden. Deze trein is het overblijfsel van de vroegere trein tussen Parijs en Marseille, die dwars door het Centraal Massief ging. Nadat eerst het stuk tussen Parijs en Clermont Fd geschrapt werd, is een aantal jaar geleden ook het stuk tussen Nîmes en Marseille geschrapt. Zodoende blijft alleen de uiterst fraaie route tussen deze twee steden over. Sinds jaar en dag zijn de locs uit de serie 67400 toebedeeld aan deze trein. Tot april 2016, toen besloot men over te stappen op een koppel 'baleines', een moderner treinstel. De lokale bevolking was het daar niet mee eens, en wilde in elk geval in de zomermaanden haar 'luxere' trein terug, met name voor het toerisme wat in deze omgeving erg belangrijk is. Zodoende zien we hier in de uiterste verlenging van de wedstrijd, die de locs onherroepelijk verliezen van de treinstellen, twee machines een viertal rijtuigen in de omgeving van Villefort rijden als trein 15957.

Oktober 2017 - Rob

Afbeelding

Als het dan toch ROOD VANDAAG moet zijn, dan heb ik maar één foto met enerzijds een wat triest verhaal en anderzijds een lucky moment. Hier de verkorte versie
De bollenkwekers waren hier aan het werk. Desgevraagd of ik hier mag fotograferen: O god daar heb je er weer een. Ze beloven je een foto, maar je ziet nooit wat.
Ondertussen rijden er twee zuurstokstammen voorbij. Ik weet niet beter dan dat er nog maar twee rijden. BAAAALEN! Ik ging er speciaal voor.
Ik mag fotograferen. Ik maak wat foto's van treinen met in beeld rode en gele tulpen. ÈÈÈNNNN tot mijn grote verrassing en vreugde komt er nog een zuurstokstam in beeld, de derde. Sinds deze dag rijden er drie!. Ik sta op dat moment ook nog op de goede fotoplek. Geen gele tulpen.
186 118 met BNL en 186 119 langs Klinkenberg Teylingen, 20 april 2009
O ja; van de tulpenkwekers kreeg ik ook nog de naam van de tulpen nadat ik hen de foto toezond. Tulipa Princess Charmante

November 2017 - Jeroen

Afbeelding

HSL 1304 met beladen Kia autotrein, afkomstig uit Zilina (Slowakije), van Bad Bentheim naar Kijfhoek en uiteindelijk Botlek, langs Assel op 6 december 2015.

December 2017 - Ronnie

Afbeelding

Fieberbrunn (AT), 20 februari 2016. Lokomotion 185 679 met Schnee Express naar Schwarzach-St. Veit.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gesloten