Jaaroverzicht 2016 | Durk

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Jaaroverzicht 2016 | Durk

Bericht door The_Knitter »

Hierbij ook mijn jaaroverzicht. Helaas heb ik in oktober, november en december nauwelijks tijd en moed gehad om te hobbyen, omdat opa (vader zijn vader) en oma (moeder haar moeder) in deze maanden beide na een ziektebed (en geen nieuwe behandelingen meer, dus het was wachten op het einde) de laatste adem hebben geblazen op 77 jarige respectievelijk 85 jarige leeftijd.

Tevens zijn er periodes geweest dat ik door andere omstandigheden nauwelijks foto's heb kunnen maken (verbouwingen thuis, bezoek aan familie etc), maar ook minder noodzaak, vanwege de erg lange werkweken waarbij ik ma-vr niet thuis kom en in de vrachtwagen slaap.

Januari 2016
In Januari ben ik maar één keer op reis geweest voor foto's, en niet eens ver weg. Dit was op zondag 3 januari 2016, en dat is de regio Rotterdam geweest.
Afbeelding
LTE 6409 + biodieseltrein by Durk Houtsma., on Flickr
LTE haalde op 3 januari 2016 een biodieseltrein uit bij de BotlekTankTerminal in de Rotterdamse Botlek. Met veel gebulder komt de trein moeizaam op snelheid, onderweg naar emplacement Botlek en na omlopen zou de trein tijdelijk op de Europoort gestald worden.

Februari 2016
Pas anderhalve maand later werd er weer een reis ondernomen. Ditmaal ging het om 2 zondagen. De eerste omdat er toevallig een melding gelezen was (waarvoor dank), 28 februari ging het op pad voor oa de Railpromo Austria Express met 2 lokken en de Nosta met een Class66. De foto van deze maand wordt de Austria Express bij het Belgische Essen.
Afbeelding
NMBS 2829 + 2822 + Austria Express by Durk Houtsma., on Flickr

Maart 2016
In Maart ging het 3 zaterdagen op stap. Onder andere even naar Duitsland, een keer een rondje treinen en nog een keer in de omgeving.
Afbeelding
CT 6609 + autotrein by Durk Houtsma., on Flickr
Hier passeert de autotrein door CapTrain gereden, maar nu met de Class66. In Roosendaal wordt de 1600 gewisseld met de Class66.

April 2016
In April waren het meerdere Zondagse havenbedieningen. Ook werd er een bonus in Antwerpen geklikt tijdens een dagje "kijken wat er in Antwerpen rijdt" voor Engeland. Ook ging het met de SSN naar Dresden, en konden her en der foto's geklikt worden. De keuze wordt er, in tegenstelling tot de vorige 3 maanden, wat ingewikkelder.
Uiteindelijk verkies ik een foto uit Vlaardingen, waar we net op tijd waren om LTE te klikken met een keteltreintje.
Afbeelding
LTE 6406 + keteltrein (51990) by Durk Houtsma., on Flickr

Mei 2016
In Mei ging het weer even naar Rotterdam, maar daarna ging ik al op vakantie. Via een lange treinreis naar Montenegro, en via een paar bussen naar Albanië, en via Italië terug. Deze vakantie heb ik vrij weinig foto's gemaakt, het was absoluut geen treintjes klik-vakantie.
Afbeelding
HSH T669 1051 + 2 rijtuigen ri. Vlorë en T669 1054 rangeert by Durk Houtsma., on Flickr
De foto die ik verkies is er één uit Albanië, waar het treinverkeer sterk verminderd is de afgelopen jaren. Mede door schulden, laksheid in spoorwegonderhoud en materieel en lage reizigersaantallen.
Hier wordt er gerangeerd in Rroghozine, want de gemoderniseerde lokomotief T668 1054 is met de andere trein in opzending meegekomen, en zal 2 rijtuigen die hier een halve dag geparkeerd staan, weer mee terugnemen naar Dürres. De ezel trekt zich hier niks van aan en blijft rustig doorgrazen.

Juni 2016
In Juni ging het ook even via een bliksembezoek naar het Maintal, en werd er nog een andere keer naar de Emslandstrecke gereden. Ook werd er weer in de havens rondgeneusd.
Afbeelding
RRF 108 + ERS-Poznan shuttle by Durk Houtsma., on Flickr
De foto van Juni wordt er één uit de havens. RRF haalt hier een Poznan-shuttle uit bij de P&O-terminal in de Europoort.

Juli 2016
Juli stond volgens mij elk weekend in het teken van havenbedieningen in Rotterdam, maar er werd ook richting Duitsland en Twente gereden voor een nieuwe Arriva Flirt.
Afbeelding
EGP 212 279 + Arriva 450 by Durk Houtsma., on Flickr
De foto van Juni wordt een foto van de overbrenging van een nieuwe Flirt voor Arriva Limburg, en hier door EGP naar Nederland gesleept wordt.

Augustus 2016
Augustus kende weer havenbedieningen, er werd een dagje Duitsland ondernomen, en nog even naar de Sloeboog voor de Nosta; die wilde ik graag daar nog hebben en dat kan niet het hele jaar qua zonstand.
Uiteindelijk is de foto gevallen op de overbrenging van de NSM Blokkendoos van Goes naar Leidschendam. Deze foto was mogelijk door goede info en de luxe dat ik een keer vroeg klaar was met werken, kon ik dit net op tijd halen in Zeeland.
Afbeelding
NSR 1741 + Blokkkendoos by Durk Houtsma., on Flickr

September 2016
Ik heb in September geen foto's gemaakt, dit vanwege de eerder aangehaalde slechte gezondheid van 2 familieleden.

Oktober 2016
In Oktober werd er voornamelijk havenbedieningen geklikt. Ook even kort naar de Hoekse Lijn, maar verder ben ik niet geweest vanwege de slechte gezondheid van 2 familieleden.
Afbeelding
LC 1796 + 4 ketelwagens naar Shell spoorpoort 7 by Durk Houtsma., on Flickr
Op 1 Oktober 2016 plaatst Locon 4 ketelwagens bij Shell Spoorpoort 7 in Pernis.

November 2016
In November ben ik 2 keer op stap geweest, maar verder eveneens geen activiteiten vanwege de slechte gezondheid van 2 familieleden (en de eerste eind November overleden is).
Afbeelding
DBC 189 067 + SSN ARmh + Bm + Bm (47787) by Durk Houtsma., on Flickr
Het nieuwe SSN ARmh217-rijtuig, ook wel Kakadu genoemd, wordt hier overgebracht vanuit Duitsland naar het SSN-depot in Rotterdam.

December 2016
December kent eveneens geen foto's, ook omdat ik hier een crematie had en een 3 dagen na kerst mijn oma overleden is.

Bonussen
Omdat ik nog geen 12 foto's heb, krijgen jullie 2 bonussen.

Afbeelding
DB 139 314 + lege autotrein by Durk Houtsma., on Flickr
Inmiddels geheel verleden tijd bij DB in Duitsland: De BR139/140'ers. Rijden er nog een aantal rond bij privaten. Hier passeert een lege autotrein richting Osnabrück Rbf bij Salzbergen.

Afbeelding
01 2118 + 16 rijtuigen + 52 8154 over de Tharandter Rampe by Durk Houtsma., on Flickr
Tijdens de SSN-reis naar Dresden was er ook vrije tijdsbesteding. Er werd even een reisje ondernomen naar de Tharandter Rampe. Hier zou een stoomtrein passeren met de 01 2118 en een lange sleep rijtuigen, en opgedrukt door de 52 8154. De trein komt met veel gestamp de fotografen voorbij over de steile helling.

Ik hoop dat jullie genoten hebben. Hopelijk wordt 2017 een beter jaar voor mij.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Durk

Bericht door Rens »

Stroef einde van het jaar, moge 2017 een beter jaar zijn! Wel wat leuke platen kunnen schieten, oktober is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Durk

Bericht door Ronnie »

Mooi transport in augustus vastgelegd.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Durk

Bericht door mattias »

Gecondoleerd, Durk..

Wel een leuke reeks kunnen samenstellen.
Ik denk April als favoriet aan te stippen.. ;-)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Durk

Bericht door JUSTINIAN »

Ook van mij gecondoleerd Durk... en je hebt toch een fraaie reeks te pakken gekregen.Heel veel sterkte en een beter 2017!
Dewey
Berichten: 100
Lid geworden op: za mar 01, 2014 10:30 am

Re: Jaaroverzicht 2016 | Durk

Bericht door Dewey »

Gecondoleerd Durk..

Desondanks heb je wel een mooi overzicht weten neer te zetten!
Plaats reactie