Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Bericht door wouterder »

Bij deze mijn jaaroverzicht. Werden flink wat foto´s gemaakt dit kalenderjaar en hierbij een kleine selectie van wat ik zoal geplaat heb.

Januari

Afbeelding
In januari had ik het geluk dat er wat sneeuw was gevallen op een woensdag. Daarom trok ik er op uit om de bediening van Elementis vast te leggen in Delden. De loc komt altijd met de kleine sleep ketelwagons rond 11:00 aan in Delden en wacht daar op de tegentrein, de stoptrein van Syntus en vertrekt daarna naar Elementis. Hier komt de 6416 met vier ketelwagons Delden binnen gereden.

Februari

Afbeelding
Sinds begin dit jaar is Captrain 2 1600´en rijker. Komend jaar komt daar waarschijnlijk de 1618 nog bij. Een van die 1600´en is de 1619 die in een Fransogende Raillogix outfit rond rijdt in Nederland met voornamelijk de Gefco autotrein. Hier komt deze bij De Lutte voorbij gereden richting Oldenzaal en verder naar de Kijfhoek, waar deze ´s nachts verblijfd.

Maart

Afbeelding
En ook bij DB rijdt nieuw materieel rond, zoals deze Twindexx stam met 146 die een IC rijdt tussen Emden en Leipzig. Hier de 146-553 met een Twindexx stam vanuit Emden bijna aangekomen in Leer, om aldaar te keren en verder te rijden naar Leipzig.

April

Afbeelding
Deze zomer lag de Betuweroute en grensovergang bij Emmerich er vaak gedeeltelijk of helemaal uit, wat resulteerde in omleidingen. DB Cargo reed deze periode de staaltrein uit Beverwijk naar Hagen-Vorhalle via de grensovergang van Bad Bentheim. Hier komt de 189-071 met staaltrein voorbij gereden. Achter zich een vrij dreigende lucht die een hoop onheil zou zorgen daarna.

Mei

Afbeelding
Sinds de nieuwe dienstregeling is de Volvotrein overgegaan van DB Cargo naar B Logistics. Qua tractie is er niet veel veranderd, maar wel qua tijden en samenstelling van de trein. De trein rijdt in andere paden en rijdt nu met alleen containers of schuifwandwagens.
Op 29 mei jl. was dat nog niet zo en reed de 2841, die met reclame voor E-drivers is bestickerd, met een flinke sleep schuifwandwagens en containers langs Deurningen naar Amersfoort, Utrecht, Roosendaal en eindbestemming Gent. Inmiddels is men bezig met het viaduct voor de Vliegveldstraat te verlengen van over de A1, naar ook over het spoor. Daardoor zal deze overgang verdwijnen. Inmiddels is de foto maken dan ook niet meer mogelijk.

Juni

Afbeelding
En dan komen we bij de styreentreinen. Ze hebben verschillende soorten tracties gehad dit jaar. De 1600, 6400/6500 en 189 mochten opdraven voor deze trein die via Bad Bentheim naar de Botlek gaat. Op 19 juni zat de 6516 "Wouter" (toepasselijk :P) voor de trein met de fraaie Poolse ketelwagens.

Juli

Afbeelding
En op 3 juli, aan het begin van de zomervakantie, kwam de 1832 van HSL Logistik met een keteltrein onder een prachtige avondlucht gereden langs industrieterrein de Westermaat in Hengelo, naar de Randstad.

Augustus

Afbeelding
In augustus was er een opmerkelijk transport te zien. De Locon 203-160 en 9909 zouden naar de Kijfhoek gaan rijden, toevallig werd de 1832 van HSL Logistik ook meegenomen. Hier komt het opmerkelijke transport voorbij het Hazemeijergebouw, te Hengelo, gereden naar Amersfoort, waar de 203-160 werd achtergelaten en verder naar de Kijfhoek.

September

Afbeelding
September was de maand dat de laatste Lourdestrein zou rijden. Deze bedevaartstrein was niet meer rendabel voor de partijen en zou in 2016 voor het laatst rijden. ´s Ochtends werd er in Wonck gestaan langs de Montzenlijn. Toevallig reden er wat leuke treinen die dag.
Hier komt de DE6301 van Crossrail voorbij gereden met de MSC Shuttle naar Basel.

Oktober

Afbeelding
In de maand oktober werd er eens richting het Antwerpse getrokken en werd daar de haven verkend. Veel reed er niet die dagen. Maar wel DB Cargo met een styreentrein vanaf de ITC Rubis Terminal, hier in de bocht onderweg naar het emplacement.

November

Afbeelding
De welbekende Bauertrein is een vrij vaste trein, maar de tractie wisselt vaak. Nadat de 668 weer onttrokken was uit de omloop voor kolentreinen, nam de kans weer toe dat hij voor de Bauertrein zou komen. Op 3 november was dat ook zo en komt deze met leuke herfstkleuren langs Hengelo gelopen.

December

Afbeelding
En in december kwam als klap op de vuurpijl deze prachtige buizentrein langs in Nederland. Voor een paar keer werd er van Beddingen naar Moerdijk gereden. Hier de 4401, die de eer had om de eerste trein de grens over te trekken.


2016 was een mooi jaar. Veel foto´s mogen maken, maar vooral veel mensen en contacten kunnen maken tijdens het fotograferen. Ook een nieuwe camera mogen verwelkomen, dus ben benieuwd wat 2017 gaat brengen.

Gelukkig en gezond 2017 toegewenst en op naar het volgende jaaroverzicht!

Wouter.
Laatst gewijzigd door wouterder op do dec 26, 2019 11:57 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Bericht door NS1707 »

Erg leuk jaaroverzicht, Wouter!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Bericht door VinceCargo »

Leuk! April en juli schieten er uit wat mij betreft
Geen handvol, maar een land vol
arnold
Berichten: 14489
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Bericht door arnold »

Fraaie serie!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Bericht door Ronnie »

Leuk jaaroverzicht. April is mijn favoriet.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Bericht door mattias »

Juli en december zijn de leukste combi's, maar toch kies ik april, omwille van het schitterende weer!
Fraaie reeks!
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Bericht door wouterder »

Hartelijk dank allen!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Bericht door Jeroen »

Mooie reeks Wouter! Ik ga voor november!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Dewey
Berichten: 100
Lid geworden op: za mar 01, 2014 10:30 am

Re: Jaaroverzicht 2016 | Wouter

Bericht door Dewey »

Leuk overzicht! Februari is mijn favoriet.
Plaats reactie