Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door Ronnie »

Hierbij mijn jaaroverzicht van 2016.

Januari

Afbeelding
Op 19 januari reed DB Cargo 6417 met een beladen schroottrein naar Genk langs Reuver. Vanwege de aanleg van een nieuwe woonwijk werd op deze plek gesnoeid en ontstond er dus een nieuw fotopunt. Enkele maanden later zou de route van deze trein worden verlegd naar de Montzenroute.

Februari

Afbeelding
Net als in het overzicht van 2015 een skitrein in Fieberbrunn als keuze voor deze maand. Deze keer Lokomotion 151 074 met de Railpromo Austria Express naar Bischofshofen.

Maart

Afbeelding
PKP 189 805 heeft nog slechts enkele meters tot zijn eindpunt te gaan met een containertrein uit Polen als deze op 10 maart langs Rheinhausen Ost rijdt. Twee weken later werd de PKP-bestickering van deze loc verwijderd en rijdt de loc weer in de zwarte MRCE-livrei rond.

April

Afbeelding
Op de ochtend van 18 april reed Captrain een glaszandtrein vanuit Geleen, waar deze was beladen op de Rail Terminal Chemelot, richting Bad Bentheim. Met de 1619 als tractie kon ik de trein bestaande uit CD Cargo Tams bij Linne vastleggen.

Mei

Afbeelding
Vanwege een tekort aan ETCS-locs reed RheinCargo DE668 begin mei enkele dagen met kolentreinen via Venlo. Op 4 mei kon ik deze loc op de foto zetten bij de Nederlands-Duitse grens met een beladen trein naar Duitsland.

Juni

Afbeelding
Begin juni was ik samen met Marcel en Peter een kleine week in het Elbtal. Op 5 juni arriveerden we aan het begin van de avond bij het hotel in Pirna en nadat we de koffers in het appartement hadden gezet gingen we op zoek naar eten. Dit bleek nog niet zo makkelijk te zijn, maar na enige tijd zoeken en nog langer wachten konden we uiteindelijk onze honger stillen. Omdat er net een bui was overgetrokken beproefden we na het eten nog even ons geluk op de brug over de Elbe. Hier zagen we onder andere deze Metrans 186 455 met een containertrein richting Dresden.

Juli

Afbeelding
Een maand later werd er nog een Interrailtrip met Peter ondernomen richting Oostenrijk, Hongarije, Tsjechië en Slowakije. Op 7 juli stond Ceská Trebová en omgeving op het programma, waarbij we in de vroege avond de welbekende S-bocht aandeden. Daar kwam onder andere de vertraagde Railjet van Graz naar Praag langs. Deze kwam nu de bocht om met de bijpassend gekleurde CD 362 170 als trekkende loc, terwijl deze normaal hier geduwd wordt door een ÖBB 1216.

Augustus

Afbeelding
Zoals eerder vermeld rijden de schroottreinen tussen Genk en Köln sinds april via de Montzenroute. Hierbij wordt door DB Cargo gebruik gemaakt van een bij dochtermaatschappij ECR gehuurde 186 en in Duitsland wordt de route via Viersen en Krefeld gereden. Loc 186 177 was op 25 augustus de loc van dienst toen ik de lege schroottrein bij Anrath fotografeerde.

September

Afbeelding
Op 25 september vond de afscheidsrit voor plan V plaats. Nadat deze in de ochtend bij Sint Joost met een grote groep medefotografen werd geklikt, werd er na een tussenstop in Geleen-Lutterade naar Warsage gereisd voor de autotrein naar Zeebrugge van DB Cargo. Deze kwam niet lang na aankomst voorbij met de groetende Mattias als machinist van dienst op loc 186 343.

Oktober

Afbeelding
Terwijl Strukton dit jaar vooral NS FLIRT-stellen vanuit Herzogenrath naar Maastricht bracht, gebeurde op 18 oktober het omgekeerde. De treinstellen 2501, 2201 en 2202 moesten terug naar de fabriek in Polen en loc 303008 verzorgde de tractie voor het eerste deel van deze reis. Hier passeert het geheel de splitsing van de Heuvellandlijn en de ZLSM-lijn bij Schin op Geul.

November

Afbeelding
Omdat er in de ochtend een overwegstoring was bij Reuver reden de UC en de Busto-shuttle naar Geleen op 25 november wat later dan gebruikelijk. Daarom kon ik laastgenoemde met DB Cargo 6416 vanaf het ecoduct bij Beesel op de gevoelige plaat zetten.

December

Afbeelding
Rond Kerstmis rijdt de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij traditioneel de Kerst Express tussen Simpelveld en Valkenburg. Op 29 december is stoomloc 1040 met vijf rijtuigen op de terugweg van de eerste rit naar Valkenburg en net vertrokken vanaf station Eys-Wittem.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door Peter »

Mooie set!
“Hallo cargo!”
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door BjörnNielsen »

Leuk overzicht! December is mijn favoriet.
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door Saitzee »

Mooie serie!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door Rens »

Met een mooie afsluiting van 2016 dus, leuke serie :-)
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door arnold »

Het hele jaar zonnig? Leuke serie!
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door Railleon »

Fraaie serie met zeer bijzondere treinen erbij.
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door KvdLee »

Erg fraaie serie!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door Jeroen »

Mooi serie Ronnie! Goed dat je nog die PKP hebt kunnen pakken! December is mijn favoriet.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Ronnie

Bericht door mattias »

September heeft om één of andere reden mijn voorkeur.. :-)) :-))
Nee, zeer leuke en gevarieerde reeks!
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Plaats reactie