Jaaroverzicht 2016 | Björn

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door BjörnNielsen »

Voor mij was 2016 in een aantal opzichten een heel bijzonder jaar. Ik trouwde met mijn vriendin en we kochten een huis. Op hobbygebied bleek 2016 een sterk afwisselend jaar, met een aantal fotoloze maanden, drie buitenland trips en de herontdekking van hobbyen in de achtertuin. Door de fotoloze maanden koos ik 3 bonusfoto's.

Januari
In Januari kwam ik m'n hometown niet uit en dus is er geen foto om te tonen.

Februari
Afbeelding
In februari stond ik naar verhouding vaak langs de spoorbaan. Het weer was vaak nog niet om over naar huis te schrijven, maar ook met grijs weer kunnen prima plaatjes gemaakt worden. Toch valt de keuze op een plaatje uit de achtertuin bij het dorpje Deinum aan de lijn Leeuwarden-Harlingen Haven.

Maart
Afbeelding
In maart kon ik eindelijk weer eens wat goederentreinen platen op de Groningse nevenlijnen. Na vier uur wachten op 16 maart door DB Cargo lok 6414 op in Winsum met een trein uit de Eemshaven naar Amersfoort Vlasakkers.

April
Afbeelding
In April was het ouderwets een weekend omleidingen afwachten in Venlo, al is de schwung er eigenlijk al jaren vanaf. De twee hoogtepunten daar waren, naast de bediening van Kaldenkirchen (staalrollen) de úren vertraagde BLS Melzo op zaterdag en deze omgeleide DuKo-shuttle van Rheincargo op zondagmorgen.

Mei
Afbeelding
De eerste hobbytrip als getrouwd man ging op vrijdagmiddag naar Loenersloot, want Railpromo zou met haar fraaie 1215/1251 de wekelijkse dinertrein moeten gaan rijden. Rurtalbahn smaakte als voorgerecht overigens ook prima.

Juni
Afbeelding
In juni stond de jaarlijkse hoogzomer-trip op het programma, wederom naar de KBS 300 tussen Braunschweig en Magdeburg met als afsluiter nog een dag bij Woltorf. Ondanks dat ik er o.a. een vol weekend+maandag was, leverde het toch een enorme berg aan mooie treinen op. Hiervan was deze HSL 151 een van de betere.

Juli
Afbeelding
In juli stond de zomervakantie voor de deur, die dit jaar naar het Griekse eiland Rhodos ging. De tweede vakantie met schoonouders naar Berlijn waar ook nog enkele spoorse zaken gefotografeerd konden worden, zoals de nachttrein Berlijn-Malmö met Holzroller.

Augustus
Afbeelding
Al jaren wilde ik de dieselloks rond Praag op de foto zetten en toen de weersgoden eind augustus eindelijk een lange periode van mooi weer aankondigden besloot ik er meteen maar een lange week van te maken. De laatste foto bleek de mooiste, namelijk de enige nog planmatig rond Praag rondrijdende Bardotka: de 749 006 bij Lštění op 28 augustus 2016.

September
Afbeelding
In september werd slechts 1 dag gefotografeerd en kwam ik met slechts 2 foto's thuis, waarvan naast de afscheidsrit van het Plan V dit de andere was. Omgeleide Berlijntrein bij Harculo.

Oktober, november en december zorgden voor een overvolle werkagenda en werkweken van vaak meer dan 60 uur waardoor er bijna geen foto's meer gemaakt zijn, behalve de GSMR-meetritten in november.

November
Afbeelding
VolkerRail 203-1 met motorpost Jules en 203-5 rijden Leeuwarden binnen op zondag 13 november.

Samen met januari blijven er 3 fotoloze maanden over, waardoor ik hier nog drie bonusfoto's laat zien:

Bonus 1: Mei
Afbeelding
Begin mei bleek er een lange periode van zeer mooi weer te zijn, waardoor ook het tweede weekend gefotografeerd werd. De zondag werd begonnen in Limburg met eindigde in Twente met misschien wel mijn afscheidsplaat van de serie 1600 bij DB Cargo: de styreentrein uit Auschwitz naar de Botlek bij Zenderen op 8 mei.

Bonus 2: Augustus
Afbeelding
Een gelukje, toen drie HVLE loks een koolstoftrein voorbij de ingraving bij Ovelgünne in oostelijke richting trokken op 24 augustus.

Bonus 3: Augustus
Afbeelding
Naast het dieselgeweld op de diesellijnen rond Praag in het weekend reed er op de zaterdag dat ik hier was ook een stoomtrein die slechts 3x per jaar deze route rijdt. De vreugde was groot.

Via deze weg wens ik iedereen een goed uiteinde en een gezond en hobbyrijk 2017!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door Ronnie »

Fraai overzicht. De twee Tsjechische platen uit augustus zijn mijn favorieten.
Goed sporen. Daar houden we van.
arnold
Berichten: 14486
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door arnold »

Erg mooi Jaaroverzicht! En nog van harte!
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door Saitzee »

Fraai jaartje kerel!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door VinceCargo »

Lekker overzicht zeg!
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door Railleon »

Fraai overzicht weer. Bonus 2 is favoriet.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door Peter »

Augustus blijft gaaf!
“Hallo cargo!”
Dewey
Berichten: 100
Lid geworden op: za mar 01, 2014 10:30 am

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door Dewey »

Prachtig overzicht Björn!
Gebruikersavatar
wouterder
Berichten: 733
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:36 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door wouterder »

Mooi overzicht Björn! Vooral de plaat uit Tsjechië is mooi! ;)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door Jeroen »

Heel mooi Björn!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door mattias »

Heerlijk genieten..
Ook hier geen favorieten om aan te duiden.. Iedere foto heeft wel iets.. :)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Björn

Bericht door Marcel »

Fraaie serie Björn. Leuk dat jij ook een huis gekocht hebt dit jaar :)
"The chase is better than the catch."
Plaats reactie