Jaaroverzicht 2016 | Michel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Jaaroverzicht 2016 | Michel

Bericht door Michel »

Hierbij dan mijn jaaroverzicht. Doordat 2016 bij mij in het teken stond van veel leren voor examens, was er niet iedere maand tijd om er op uit te trekken. Daarom heb ik voor die betreffende maand maar een bonusfoto geselecteerd.

Maart
Afbeelding
Nieuw in 2016 was het autovervoer van Captrain tussen Kolin en Zeebrugge. Voor het laatste stuk naar Zeebrugge vond in Roosendaal een locwissel plaats en nam een Class 66 van CT de trein over van de 1600'n van CT. Op 17 Maart 2016 kwam CT 6603 met een beladen autotrein door Essen op weg naar Zeebrugge.

April
Afbeelding
2016 was ook het jaar dat de BR 139/140 bij onze oosterburen nog actief waren op de Emslandstrecke en rondom Braunschweig. In April had ik tijd om een dag naar de Emslandstrecke te gaan in de hoop een DBC 139/140 te kunnen platen. Laat in de middag was mijn doel dan ook bereikt toen DBC 139 557 met een gemengde trein naar Emden in Osterledde voorbij kwam.

Mei
Afbeelding
In Mei werd met het fraaie weer wederom naar de Emslandstrecke gereden. De tweede keer had ik wel succes en met luid gerommel kondigde DBC 140 401 met lege autotrein zich aan bij Bernte.

Juli
Afbeelding
In Juli werd er een dagje langs de Rijn doorgebracht. Aangekomen op de stek in Oberwinter, kwam al snel dit koppel DBC 151, de 151 141 en 151 055, eraan met de beladen coilstrein naar Andernach.

Augustus
Afbeelding
In Augustus werd er wederom een dagje bij onze oosterburen doorgebracht. In de middag stond ik bij Anrath voor de omgeleide goederentreinen die via Venlo moesten rijden. Tussen deze cargo's kwam ook DB 111 032 met deze RB voorbij met 3 rijtuigen naar Mönchengladbach.

September
Afbeelding
In September werd er een poging ondernomen voor de beladen coilstrein Bremen - Renory via de Maaslijn. Terwijl de zon alweer langzaam onder gaat, kwamen DBC 6411+6430 met deze trein voorbij in Beesel.

November
Afbeelding
Tijdens de voorbereiding van het laatste examen in 2016 had ik even de tijd om een middag in Zevenbergen door te brengen voor de autotrein van CT. Terwijl de Klaas van CT in Essen stond te wachten, kwam na lang wachten eindelijk het bericht dat de beladen variant door Dordrecht was. Een kwartier later kwam CT 1621 dan in het laatste licht van de korte dagen in November voorbij.

December
Afbeelding
Kerstvakantie en mooi weer, was voor mij reden genoeg om een frisse neus te gaan halen. Dat er veel ketelwagens naar de Sloe gaan, blijkt uit de aanvoertrein 61071 Kijfhoek - Sloehaven die uit maar liefst 33 ketelwagens bestond en getrokken werd door DBC 1614.

In de BONUS :-))
Afbeelding
Als liefhebber van het oude materieel werd dit jaar 3 keer een poging ondernomen langs de Emslandstrecke. Bij mijn tweede bezoek kwamen er opvallend veel DBC 151'n voorbij. Zo ook DBC 151 049 met een gemengde trein nabij Leschede.

Afbeelding
Bij mijn dag langs de Rijn werd een overgroot deel van de dag doorgebracht in Bornheim aan de linkerkant vanwege werkzaamheden aan de rechterkant. Een van de cargo's die in Bornheim voorbij kwamen, was Prima 37028 van CT met een sleep gesloten wagens rijdend in de richting van Köln.

Afbeelding
In 2016 had RC ook problemen met haar Klazen waardoor er een tijdlang via Venlo moest worden gereden en van loc moest worden gewisseld indien nodig. Na een melding op het forum en prachtig weer, werd er na het werk een poging ondernomen om DE668 met haar kolentrein vast te leggen. In de reeds ondergaande zon, kwam deze trein voorbij in Heukelom.

Afbeelding
Ook deze plaat wil ik jullie niet onthouden. Tijdens het tripje naar Anrath en Dülken, kwam in Anrath deze flinke stuivende Flandersbach kalktrein naar Beverwijk voorbij met DBC 189 068 aan kop.
Bert13
Berichten: 2534
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 9:38 am
Locatie: Limmen (Cas)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Michel

Bericht door Bert13 »

Mooi rood overzicht!
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Michel

Bericht door KvdLee »

Fraai, zonnig en Duits overzicht!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Michel

Bericht door Ronnie »

Mooi overzicht. De coils bij Beesel is mijn favoriet.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Michel

Bericht door mattias »

Tof overzicht, wat me van begin tot eind kan bekoren!
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Plaats reactie