Jaaroverzicht 2016 Marcel / Cellique

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
cellique
Berichten: 125
Lid geworden op: zo apr 26, 2015 8:45 pm

Jaaroverzicht 2016 Marcel / Cellique

Bericht door cellique »

Hallo,

Hierbij mijn jaaroverzicht van het bijzondere jaar 2016. Voor sommige maanden was de keuze makkelijk, een paar moeilijk omdat er in die maand meerdere keuzes mogelijk waren.

Januari
Afbeelding
De keuze in Januari was makelijk, dit omdat ik die maand weinig foto's heb gemaakt. Wel waren mijn vrouw en ik op 10-01-2016 een dagje naar Amsterdam en heb ik met mijn mobiel te Amsterdam-CS deze foto gemaakt.

Februari
Afbeelding
Op 27-02-2016 ben ik s'ochtends heel eventjes naar Assel geweest. Hier de doorkomst van Locon 9901 met een containertrein vanuit Bad Bentheim op weg naar het Westen.

Maart
Afbeelding
In Maart heb ik geen foto's genomen, daarom heb ik een foto gekozen van het jaar ervoor uit December. Het is de ZLSM 1040 met de Kerst-express naar Valkenburg op 19-12-2015 te Schin op Geul.

April
Afbeelding
Op 24-04-2016 ben ik naar de MBS te Haaksbergen gegaan, voor de Wismar-Schienenbus. Toch is de keuze niet op een foto met dit voertuig gevallen, maar met MBS-loc NS 7853 met een locale trein, welke onder dreiging van donkere wolken de fotograaf passeert.

Mei
Afbeelding
Keuze voor de maand mei werd moeilijk maar heb voor deze foto gekozen. Op 28-05-2016 ben ik weer naar de ingraving te Assel geweest, in opwachting van de stoomtrein die die dag voorbij zou komen. Beide 23-en van de VSM, de 23-071+23-076, brengen een excursie-trein van Bad Bentheim naar Amsterdam.

Juni
Afbeelding
In juni 2016 heb ik geen foto's gemaakt, daarom een keuze van een foto van vorig jaar. Hierop zien we de SSN 65-018 met de Huider-express te Alkmaar-Noord. Deze foto wilde ik jullie niet onthouden, omdat ik dit mijn allermooiste foto vindt die ik tot dusver heb gemaakt.

Juli
Afbeelding
Keuze voor Juli was gemakkelijk. Op 02-07-2016 ben ik naar Leuvenheim gegaan om de Tunnel-express op de foto te zetten. Hier de doorkomst van Mat'54 (Hondekop) tijdens haar donateursrit ter hoogte van Leuvenheim op weg richting Zutphen.

Augustus
Afbeelding
De keuze voor Juli is gevallen op de volgende foto, hier zien we Vectron 193-204 van SETG met Mozart-reclame te Freilassing, 03-08-2016.

September
Afbeelding
Keuze voor September was moeilijk, deze maand veel foto's gemaakt. Toch voor de afscheidsrit op 25-09-2016 van Mat'64 gekozen, welke de IJsselbrug van Zutphen passeren.

Oktober
Afbeelding
Keuze in Oktober was makkelijk, ivm nieuwe werkgever die maand heel weinig foto's gemaakt, eigenlijk maar 1. Kreeg de tip dat er een Lint (nr 25) van Arriva in de nieuwe Limburg kleuren bij de Strukton werkplaatst te Zutphen stond, dus ben ik er op 15-10-2016 even naar toe gefietst.

November
Afbeelding
De keuze voor November is gevallen op 2 Spurts die op 05-11-2016 ter hoogte van Wehl op weg zijn naar Arnhem.

December
Afbeelding
De keuze voor December was makkelijk en moeilijk. Het is de SSN 01-1075 met de Kerst-express 2016 geworden die op 17-12-2016 op weg was naar het Charles Dickens festival te Deventer. Hier de doorkomst ter hoogte van Leuvenheim.

Bedankt voor het bekijken van mijn foto's en ik wens een ieder een voorspoedig 2017 met veel spoors-genot toe.
kijk voor deze en andere foto's op mijn Flickr-site

Marcel Timmer
Bert13
Berichten: 2534
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 9:38 am
Locatie: Limmen (Cas)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 Marcel / Cellique

Bericht door Bert13 »

Totaalplaatje van november bevalt me zeer, geinig overzicht met weer eens wat anders dan de standaardcomposities.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 Marcel / Cellique

Bericht door Ronnie »

April is leuk.
Goed sporen. Daar houden we van.
cellique
Berichten: 125
Lid geworden op: zo apr 26, 2015 8:45 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 Marcel / Cellique

Bericht door cellique »

Bedankt heren.
Plaats reactie