Jaaroverzicht 2016 | Julian

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
isuperpinda
Berichten: 504
Lid geworden op: di aug 26, 2014 3:00 pm
Locatie: Hengelo OV

Jaaroverzicht 2016 | Julian

Bericht door isuperpinda »

Dit jaar heb ik aardig wat foto's gemaakt wat de keus niet al te makkelijk maakt. toch heb ik ervoor gekozen om 1 foto per maand te laten zien. Er werden verschillende landen bezocht en ook leuke platen in eigen land gemaakt.

Januari
Afbeelding

17-01-16 Captrain 1621 + Gefco-autotrein, Hengelo

De keuze voor januari valt voor mij op de 1621 van Captrain, die toen net in dienst gesteld was en hier op de koude 17e van de maand onderweg is met een lege Gefco-autotrein naar Bad Bentheim.


Februari
Afbeelding

14-02-16 NSR DM'90 3428 + 34xx, Heino

In februari was er 1 dag te zien met sneeuw. Het was niet koud genoeg en erg plaatselijk (rondom Zwolle) en dus was het snel weer verdwenen.
Het gebied rond Zwolle lag een aardige laag en al aankomend in Heino met de trein werd besloten om uit te stappen en een foto te maken van de volgende trein.
Die zien we hier bijna het station binnenrijden als sprinter naar Zwolle. Gelukkig nog zonder portalen, alleen voeten ingegraven.


Maart
Afbeelding

04-03-16 LC 189 099 + Sneeuw Express, Amsterdam Centraal

De skitreinen reden begin dit jaar ook. Met een 189 als voorspan stond op 4 maart de laatste skitrein van het jaar klaar voor vertrek richting Duitsland.


April
Afbeelding

09-04-16 NS 451 + buurtgoederen, Boekelo

9 April was het tijd voor de langverwachte fotorit bij de Museum Buurtspoorweg. Er werd gereden met de 451 met een goederentrein (die we hier zien), de sikken, de Citroen DS (links in beeld) en een Den Oudsten/DAF MB200 bus van de HSA. Hier zien we de trein bij de eerste onbewaakte overweg na Boekelo. Even later werd weer een stukje verder gereden richting Haaksbergen.


Mei
Afbeelding

25-05-16 Locon 220 + vuiltrein, Apeldoorn

Als foto voor de maand mei heb ik gekozen voor de Locon 220 met een vuiltrein. De 220 is ondertussen niet meer actief in Nederland en de vuiltrein naar Circulus in Apeldoorn rijdt niet meer zo regelmatig als voorheen.


Juni
Afbeelding

19-06-16 RBH 'BR143' 111 + 118 + leeg Styreen, Salzbergen

De keuze voor de maand juni was erg lastig ivm de tijd die ik overhad na mijn examens. Er zijn die maand veel foto's gemaakt maar toch werd er gekozen voor de dubbeltractie RBH 143'ers met de Styreentrein naar Nederland. Die zien we hier bij Salzbergen.


Juli
Afbeelding

19-07-16 SNCF BB 7217 + Corail TER, Lavelanet-de-Comminges

De keuze voor juli was snel gemaakt. Aangezien ik in Frankrijk was werden verschillende 'Nez cassés' vastgelegd. Hier zien we een BB 7200, die nog steeds in de "En voyage" kleurstelling rondreed, een kleurstelling die wordt vervangen door de compleet grijze versie.


Augustus
Afbeelding

13-08-16 Trenitalia ATR 220.017 'Swing', Borgo a Mozzano

Met veel fraaie platen om uit te kiezen, (waaronder Manarola en een dagje Peine) is er toch gekozen voor het lokale lijntje Aulla-Lucca in de Noordelijke helft van Italie. Een erg groene omgeving. Sinds 2015 rijdt er steeds meer van het type ATR220 rond op de lijn, wat de oude ALn663 en ALn668 heeft vervangen. De trein op deze foto is onderweg naar Lucca.


September
Afbeelding

03-09-16 NS 2530 + goederentrein, Lieren

Het 1e weekend van september vond het gebruikelijke 'Terug naar Toen' evenement plaats bij de VSM in Beekbergen. Voor een aantal goederentreinen tussen Apeldoorn VAM en Beekbergen was de 2530 te zien. Hier net voor het binnenrijden van Lieren.


Oktober
Afbeelding

25-10-16 DB Regio 648 682, Enschede

Voor oktober viel de keuze tussen een aantal lokale lijntjes, waaronder 2 met diesel DB treinstellen. De ene met BR628 en de andere met BR648. Er werd voor de lijn in Nederland gekozen en zo komen we dus uit bij de lijn naar Enschede, waar een Talent-2 werd vastgelegd met erg fraaie herfstkleuren.


November
Afbeelding

26-11-16 RRF 4401 + keteltrein, Hengelo Westermaat

De 4401 werd dit jaar ook nog een aantal keer vastgelegd, waarvan 1 keer met een goederentrein. In combinatie met de mist leek mij dit wel wat dus werd de trein opgewacht bij Hengelo Westermaat, waar de trein passeert richting Hengelo en verder naar Duitsland.


December
Afbeelding

03-12-16 Captrain Class 66 6603 + Gefco autotrein, Nispen

Om het jaar alvast af te sluiten heb ik gekozen voor de beladen Gefco autotrein. We openen dus het jaar met een lege Gefco en eindigen die met een volle ;) . Onder een erg fraai zonnetje passeert de 6603 van Captrain de fotografen enkele meters van de Belgische grens.
Foto's op: Flickr
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Julian

Bericht door Jeroen »

Augustus is ontzettend fraai! 8-) Leuk divers overzicht.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Julian

Bericht door mattias »

Mooie gevarieerde serie, Julian!
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaroverzicht 2016 | Julian

Bericht door Saitzee »

Mooie serie kerel!
arnold
Berichten: 14486
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Julian

Bericht door arnold »

Fraaie serie!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Julian

Bericht door Rens »

Met dezelfde museumexcursies in het overzicht als bij mij en een paar mooie zomerse platen is het een tof en herkenbaar overzicht!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Julian

Bericht door Ronnie »

September is fraai met die wolkenlucht.
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie