Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door NS1707 »

2016 was een jaar vol met leuke, spoorse verrassingen. Ook de bekende fotowolken hebben mij vrijwel dagelijks weer geteisterd, maar toch zijn er ook mooie zonplaten gemaakt. Ook foto's met grauwer weer zijn gemaakt, bijzondere of leuke treinen moeten toch wel worden vastgelegd.

Laten we eens gaan beginnen in januari 2016. Januari is niet een geliefde maand in mijn ogen, de zon was er weinig te zien en dat was ook op zondag 24 januari het geval. De Nosta shuttle reed met een class 66 in plaats van een zwarte 189. Op de foto zien we de CT 6609 met de Nosta shuttle door Gouda komen en ik was lang niet de enige ...
Afbeelding

Na januari volgt februari - joh - en dat was maar beter ook, want de zon liet zich vaker zien. Een blauwe lucht met een zonnetje is immers leuker dan een foto met een eentonige grijze lucht. Op de foto zien we de NSR 186 015 met een ICD-stam en de NSR 186 013 voorbij komen in Laag Nieuwkoop op zondag 28 februari.
Afbeelding

Maart, de derde maand, het fietsseizoen is weer voor mij geopend en de tochtjes konden weer gemaakt worden. Zo ook op dinsdag 29 maart als de rit naar Boskoop werd gemaakt voor de Electroluxtrein. De moed was al opgegeven, maar alsnog kwam-ie, zelfs met een geel-grijze 6400! De 6455 heeft een supersleep van drie afvoerwagens uit Alphen aan den Rijn aan de haak als het station van Boskoop wordt gepasseerd.
Afbeelding

April was een knaller! Niet alleen het feit dat de lente zich liet zien, maar ook de superreis naar Duitsland met m'n vader (ma moest werken) en de Canon EF 24-105 F4 lens was in de pocket. Deze wilde ik gaan gebruiken voor het tripje in de Allgäu. Op vrijdag 29 april passeert in het überfraaie Langenwang de DB 218 476-0 met IC "Nebelhorn" de fotograaf als deze vijf minuutjes later Zielort Oberstdorf bereikt.
Afbeelding

In mei werd er veel gefietst en gefotografeerd. Ook in de omgeving van het altijd fraaie Bodegraven werd het één en ander geklikt. Zo ook op dinsdag 3 mei als NSR VIRM 9556 (= groene trein)+9557 de 'thuisfotograaf' passeert.
Afbeelding

Juni was een rampmaand met veel regen. Mensen met een zwembad in hun tuin schijnen een huis te hebben met een hogere prijswaarde, nu vraag ik me af of dat bij mij ook het geval was aangezien de hele woonkamer blank stond ... Vier dagen voor die dag des onheils was het echter wel stralend weer. Op zondag 19 juni passeert de CT 1619 met een mooi beladen autotrein m'n vaste stek Hogebrug.
Afbeelding

Dat juli de mooiste maand van het jaar is komt niet alleen doordat ik de 17e jarig ben, maar ook omdat er een groot scala goederentreinen gefotografeerd werden. Zo ook op woensdag 6 juli als de LC 9902 met een keteltrein Hogebrug passeert.
Afbeelding

Sinds 1 augustus werk ik bij een van de plaatselijke supermarkten, daardoor moet wel tijd ingeleverd worden om te fotograferen. Maar op 2 augustus was ik vrij (oh wat heb ik het toch zwaar ...) en werd er afgereisd naar het Noorden des lands voor wat goederentreinen. Het geluk kon niet op toen er te Onnen geen 6400 te bekennen was; deze moest dus naar Veendam gereden zijn zoals ook bleek. De 6413 met zes Tads aan de haak, beladen met DBM, passeerde mij te Kropswolde.
Afbeelding

Het is te bizar voor woorden: op 25 september 25 graden in het land. Gelukkig was het ook nog eens zonnig, op de avond na, én de afscheidsrit van de Mat'64 was er. De vier Plan V stellen, 449+469+466+876, reden een rit door Nederland en deze werd meermaals gefotografeerd, zo ook in Hattemerbroek waar ik echter niet alleen was.
Afbeelding

Oktober was een maand met goed en slecht weer. De herfstvakantie is altijd een ramp voor mij, maar gelukkig was op zondag 9 oktober wel de zon te bekennen. De ERS 189 206 passeert de fotograaf in Arnhem als de sprinter één seconde later het beeld overneemt.
Afbeelding

Vanaf november krijgt het leven weer het keerpunt, de dagen beginnen duidelijk weer kort te worden. Al kan het wel een mooi effect geven als de lucht oranje kleurt én er een goederentrein rijdt te Vlaardingen. Zo geschiedde deze gebeurtenis op zaterdag de 26.
[url=https://flic.kr/p/P4w7kS]Afbeelding


Het is weer december, de feestmaand. Het feestje begon echter al vroeg op zondag de 4e. Het had in de nacht gevroren en de weilanden waren prachtig wit én de zon scheen notabene! Ein-de-lijk een zonplaat van een DBC 1600. De 1614 passeerde mij met de lege kalk- en beladen staaltrein in een wit Velddriel.
Afbeelding

Met nog een paar dagen te gaan tot het nieuwe jaar, wil ik iedereen alsnog een fijne 2e Kerstdag wensen en een gelukkig én spoors 2017.
Laatst gewijzigd door NS1707 op vr jun 17, 2022 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
DDZ7504
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door DDZ7504 »

Fraaie serie!
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Gebruikersavatar
Pieterhgv
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 17, 2016 12:56 pm
Locatie: Hoogeveen

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door Pieterhgv »

Augustus is mijn favoriet :)
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door VinceCargo »

Leuk, december vind ik het leukste ondanks de enorme schaduw
Geen handvol, maar een land vol
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door NS1707 »

Bedankt heren!

@VinceCargo; door +35 kwam ik aan de late kant aan, waardoor het weiland te riskant werd qua tijd, ik moest het maar met de schaduw doen.
michelgouda
Berichten: 34
Lid geworden op: za apr 23, 2016 8:32 am

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door michelgouda »

Mooie serie man !
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door mattias »

Toffe reeks ook dit..
April en oktober zijn voor mij de leukste..
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door Ronnie »

Afwisselend overzicht. Mooi licht bij de foto's uit november en december.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door Jeroen »

April is mijn favoriet! Mooi overzicht verder.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
arnold
Berichten: 14489
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door arnold »

Leuke serie!
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door Railleon »

November is mijn favo.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door JUSTINIAN »

Mooie serie en wat heb je afgrijselijke veel mazzel gehad in oktober!
Dewey
Berichten: 100
Lid geworden op: za mar 01, 2014 10:30 am

Re: Jaaroverzicht 2016 | Matthijs

Bericht door Dewey »

Gave serie! December is ook mijn favoriet!
Plaats reactie