Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door Marcel »

Hierbij mijn jaaroverzicht. Voor mij was 2016 een erg bijzonder jaar omdat ik zowel een huis kocht als een vriendin vond. Dit resulteerde wel in wat minder tijd voor de hobby :lol: . Zo kwam het er zelf van dat voor het eerst sinds 2004 er een complete maand was waarin ik geen foto's heb gemaakt. Daarom bestaat het onderstaande overzicht uit 11 foto's van de maand en één bonus foto. Want ondanks het tekort aan tijd heb ik wel een aantal fraaie dingen gezien en naar mijn mening aardig op de foto gezet.

Januari
Afbeelding
In de maand januari werden niet heel veel foto's gemaakt. De meest bijzondere trein die ik fotografeerde was deze 303008 van Strukton in dienst van Trainsupport met een fraaie BLG autotrein door Udenhout richting Sloe.

Februari
Afbeelding
In februari wilde ik een trip maken naar de Rijn. Jeroen wilde wel mee en zo gingen we op zaterdag 27 februari naar de Rijnstrecke. Na een teleurstellende ochtend ging het in de middag flink los. Een van de hoogtepunten voor mij was de NIAG MGW 193 845 met een kolentrein die we in Linz am Rhein op de foto konden zetten.

Maart
Afbeelding
In maart stond het jaarlijkse skiuitje met mijn afdeling weer op het programma. Zowel op de heen als terugweg werden wat fotolocaties aangedaan om te kunnen rusten. Op de heenweg was het waanzinnig weer wat resulteerde in deze foto. We zien de 218 476 met een IC uit Augsburg aan de haak. De traktor reed net het beeld in maar is achteraf wel een leuk motief.

April
Afbeelding
Het lukt me steeds maar niet om de Captrain 1600'den voor de lens te krijgen. In April reed er eenmalig een trein naar DSM welke we 3 keer op de foto hebben kunnen zetten. Slechts eenmaal reed de trein (voor een deel) in de zon. We zien de 1619 hier met een Shunter V100 met een sleep CD Tamns'en richting DSM rijden.

Mei
Afbeelding
In mei werd er met Vince richting het Maintal gereden. De combinatie van mij als chauffeur en Vince die voor de inlichtingen zorgde resulteerde in een bizarre trip die met afstand de meest succesvolle hobbytrip ooit kan worden genoemd. Het weer en de fraaie gele bloemen zorgde voor een serie erg fraaie foto's. Hoogte punt voor mij van deze trip was de Gysev 470 505 met een beladen autotrein.

Juni
Afbeelding
In juni stond de jaarlijkse vakantie met Peter en Ronnie op het programma. We besloten wederom naar Dresden te gaan. Hoewel we het niet specifiek gepland hadden zouden we door weersomstandigheden amper op dezelfde plekken komen als een jaar eerder. De trip kende een behoorlijk aantal zeer fraaie hoogtepunten. Persoonlijk ben ik een groot fan van getrokken (internationale) treinen. Tevens vind ik de serie 371 erg fraai. Deze combinatie resulteerde in deze voor mij fraaiste foto van de maand. We zien de nog in oude kleuren rond rijdende 371 004 met CNL in Königstein.

Juli
Afbeelding
In juli stond een korte vakantie naar Oostenrijk op de planning. Tijdens deze niet trein gerelateerde trip werden slechts een 4tal korte uitstapjes naar het spoor gemaakt. Tijdens de laatste uitstap een paar uurtjes in de middag rond Passau werd richting Wernstein gereden. Het weer sloeg al snel om in heftige regenval. De trip leek letterlijk in het water te vallen. Echter begon hoe langer we wachten steeds meer zon te schijnen. Slechts vijf minuten voordat we echt weer terug moesten kwam de zolang gewilde RTB Vectron 193 875 voorbij met een lege autotrein. Omdat deze locomotief al zo lang boven aan mijn lijstje stond moet ik hem wel kiezen als foto van de maand.

Augustus
Afbeelding
In augustus moest er weer vol gewerkt worden en was er slechts sporadisch tijd voor de hobby. De omrijdende treinen via Venlo zorgde er echter wel voor dat er een aantal after werk tripjes naar Boxtel werden gemaakt. Tijdens één van deze bezoeken kon de HGK 668 worden gefotografeerd met een omrijdende kolentrein naar de Maasvlakte.

September
De eerste fotoloze maand sinds volgens mij 2004.

Oktober
Afbeelding
Ook in oktober was er weinig tijd voor de hobby. Slechts 7 siteplaten om uit te kiezen. Als intermodaal liefhebber kies ik voor de DB Cargo 189 086 met de sinds kort rijdende Bresciashuttle. Deze fraaie Hupacshuttle zien we hier door Heukelom komen.

November
Afbeelding
November leek net als September wederom een fotoloze maand te worden. Echter zorgde een redelijk zonnige ochtend samen met het feit dat ik iets op moest halen in Vlaardingen ervoor dat er nog wat foto's aan de Betuweroute konden worden gemaakt. We zien hier de LTE 186 426 voorbij komen met een sleep ketelwagens.

December
Afbeelding
Ook december bestond uit slechts één fotodag. Gelukkig was deze wel erg succesvol. Tijdens deze dag werd er steeds verder naar het Zuiden afgezakt. En na Reuver, Swalmen, Echt en Geleen besloot ik nog even naar Warsage te gaan. Het was met de zeer korte dagen natuurlijk een behoorlijke gok maar de fraaie heldere blauwe lucht deden mij besluiten om toch te gaan. Als er iets zou rijden zou het in ieder geval in fraai licht zijn. In een dik uurtje kon ik samen met Peter 8 cargo's fotograferen. De laatste foto van de dag en daarmee ook de laatste foto van 2016 van mij was van deze ECR. In het laatste licht zien we hier de ECR 186 345 voorbij komen met een aluminiumtrein uit Neuss richting Calais.

Bonus
Afbeelding
Omdat er een maand zonder foto tussen zit mag ik een extra plaatje uitkiezen. Deze komt uit Tjechië. Tijdens ons bezoek aan Dresden besloten we de grens maar eens over te gaan omdat we wel van wat avontuur houden. Een avontuur werd het zeker door het ontbreken van navigatie in mijn auto voor Tjechië. Terwijl de zon nog maar 3-4 minuten boven de berg zit kwam de laatste trein van de dag eraan. We bleken af te sluiten met een echte knaller. De AWT 753 713 en 753 725 rijden hier Ústí nad Ladem binnen met een keteltrein.

Dat was hem weer voor 2016 een fraai jaar met vele hoogtepunten. We zullen zien wat 2017 gaat brengen.
"The chase is better than the catch."
arnold
Berichten: 14489
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door arnold »

toch 'n leuk overzicht!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door Ronnie »

Save the best for last :). December is mijn favoriet.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1270
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door kay-cee »

Fraai hoor! April en mei zijn mijn favorieten!
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door NS1707 »

Mooie serie! Die bonus is zeker mijn favoriet!
Bert13
Berichten: 2534
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 9:38 am
Locatie: Limmen (Cas)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door Bert13 »

Die laatste twee mogen er best wezen ja, gaaf hoor!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door VinceCargo »

Leuke serie Marcel!
Wat een trip was dat in mei zeg ;-)
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door Jeroen »

Fraaie reeks! Ik ben nog steeds verbaasd dat we in februari de mgw Vectron gehaald hebben. :P
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door mattias »

Schitterende reeks, Marcel!
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3406
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door Rens »

Toch nog meer dan 50% strakblauw, de extra zon heeft geholpen ondanks dat je iets minder hobbytijd had :)
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door Railleon »

Mooie serie. Vooral de juli-plaat is erg fraai.
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Marcel

Bericht door BjörnNielsen »

Goed jaar gehad zo te zien én te lezen!
Plaats reactie