Jaaroverzicht 2016 | Bert

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Bert13
Berichten: 2533
Lid geworden op: ma mei 26, 2014 9:38 am
Locatie: Limmen (Cas)
Contacteer:

Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door Bert13 »

Ik ben van nature meer een NS/reizigerstreinen-spotter dan goederen, maar er staan in ieder geval cargo-locs tussen om het hier toonbaar te maken ;)

Januari
Afbeelding
Een plaatje van een rijdende 1304 moeten we nog steeds koesteren. Op 9 januari kwam de bruine loc van HSLL door Deventer met 22 ketels richting Duitsland als trein 41785.

Februari
Afbeelding
Een reizigerstrein met goederenloc moet wel kunnen lijkt me, dus die komt dan ook drie keer in dit overzicht :) Op 28 februari bracht Locon loc 189 098 namelijk RailExperts de SneeuwExpress 13499 terug uit Oostenrijk, we zien de passage van Haarlem Goederen.

Maart
Afbeelding
In maart vierden we de terugkeer van DDM-1. Men heeft nog steeds spijt van de keuze om dit vanuit de werkplaats Maastricht te doen terwijl het personeel er daar niet mee mag rijden. Overbrengingen staan gelijk aan nachtwerk, net als op 25 maart, waar we de NS locs 1745 & 1778 met de vierdelige stam 7202 even stil zien staan met trein 89212 op Amsterdam CS, om vervolgens het laatste stukje richting de Zaanstraat af te leggen.

April
Afbeelding
April betekende weer de start van het rijdende PanoramaRailRestaurant, gelukkig opnieuw met succes. Af en toe ging het standaardrondje niet door vanwege werkzaamheden, en dus zien we op 30 april Railpromo loc 1215 aankomen op Amsterdam vanuit Schiphol met de drie rijtuigen als trein 33202.

Mei
Afbeelding
Een nieuwe mooie traditie is dat eind mei de SpoorweNSdagen worden georganiseerd. Hierbij kwam de "Kameel" naar het verre Medemblik. Nadat eerst als trein 28201 naar Hoorn is gereden zien we het directievoertuig NS 20 op haar eindpunt aankomen op 24 mei.

Juni
Afbeelding
Mist in juni zie je al weinig, maar rijdend militair vervoer op de foto kunnen zetten was me überhaupt nog niet gelukt. DB Cargo loc 6414 loste dat probleem op 4 juni op, wanneer hij tijdens het wachten op een andere trein als trein 62781 bijna eindpunt Vlasakkers bereikt. We zien de passage van station Amersfoort.

Juli
Afbeelding
2016 was ook het jaar van het vrolijke duo 1600-locs bij CapTrain. Enkele keren reden ze zelfs samen, en op 24 juli kon ik dat vastleggen. We zien de 1621 en 1619 uit Hengelo vertrekken met de beladen Gefco-autotrein 46268 naar de Kijfhoek.

Augustus
Afbeelding
Op 10 augustus was ik in Engeland, al een aantal dagen, maar qua cargo wilde het nog niet echt. In Doncaster, waar altijd treinspotters te vinden zijn, kon een lokale meneer me vertellen dat ik niet lang meer op een omgeleide trein hoefde te wachten, en hij had gelijk. We zien Freightliner loc 66533 het station passeren met een flinke containertrein van Leeds naar Southampton.

September
Afbeelding
September en oktober werden opgeluisterd door de komst van getrokken partytreinen uit Duitsland naar Alkmaar. Op 18 september vertrekt de eerste weer terug naar Bentheim, getrokken door loc 9903. We zien de acht rijtuigen de voormalige halte Onze Lieve Vrouwe ter Nood passeeren als trein 13481.

Oktober
Afbeelding
2016 zou je in Nederland ook als het jaar van de Flirts kunnen omschrijven. Legio kleurstellingen zijn inmiddels in de rijdende dienst te fotograferen, maar in oktober werd er druk getest en "ervaren". Zo zien we op 5 oktober NSR stel 2206 de Zaanbrug oversteken als trein 91511 naar Hoorn.

November
Afbeelding
In Nederland mogen we in onze handen knijpen met zoveel treinstichtingen die oud materieel koesteren, en de medewerkers worden gelukkig af en toe gefêteerd. Op 27 november organiseerde de SSN een rit naar het Spoorwegmuseum voor haar mensen, en we zien het convooi als trein 38100 bij station Hollandsche Rading passeren. "Onder de boogjes" loc 1614 van DB Cargo, drie rijtuigen waaronder de Mitropabar, en een 6400 achterop.

December
Afbeelding
We sluiten af met de Oliebollenrit van de Stichting Hondekop, die er een mooie afscheidsrit van maakten. We zien de vierdelige Mat '54, stel 766, als trein 28205 Hoek van Holland (Haven) uitrijden richting Roosendaal. Nog een maand of vier voor hier de ombouw naar metrolijn begint...
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door KvdLee »

Leuk overzicht!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door Ronnie »

Mei is mijn favoriet.
Goed sporen. Daar houden we van.
Thijmen1999
Berichten: 2249
Lid geworden op: ma aug 11, 2014 9:48 am
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door Thijmen1999 »

Leuke serie.
Twente, de mooiste regio in Nederland.
NS1707
Berichten: 386
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door NS1707 »

Mooie serie en mei is ook mijn favoriet!
Gebruikersavatar
Pieterhgv
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 17, 2016 12:56 pm
Locatie: Hoogeveen

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door Pieterhgv »

Hier is ook mei de favoriet! Mooie platen!
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door ov_wijzer »

Fraai! Juli en November zijn mijn favoriet.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door mattias »

Ondanks je geen grote goederenfotograaf bent, toch een leuke reeks kunnen samenschieten!
Juli is voor mij de mooiste..
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3406
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door Rens »

Geen cargo nodig hoor voor een jaaroverzicht. Vooral de foto in Medemblik is mooi, blijkbaar is het mogelijk overzicht-waardige foto's te maken in West-Friesland :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door Jeroen »

Leuke serie hoor! Mei is mijn favoriet.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
arnold
Berichten: 14489
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door arnold »

Fraai overzicht. januari & juli zijn mooi.
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 | Bert

Bericht door Railleon »

Mooie serie, waarbij april heel sfeervol is.
Plaats reactie