Jaaroverzicht 2016 Saitzee/Sytze

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2016.
Forumregels
Iedere gebruiker mag één topic openen, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2016 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Jaaroverzicht 2016 Saitzee/Sytze

Bericht door Saitzee »

2016 was een jaar om nog meer stoomtrein foto's te maken dan in 2015. Het is dan ook heel goed gelukt. Helaas is de aantal maanden wat minder geworden maar die vullen we wel mooi met bonussen aan.

Januari
Afbeelding
Januari is een maand dat ik me vooral veel bezig hield met de Bauer trein uit Basel naar Veendam. Op de foto komt de Reincargo DE67 met die trein Zwolle binnen gereden. 30 januari 2016

Februari
Afbeelding
Februari was ik een weekje vrij en heb ik meteen even goed gebruik van gemaakt. Zo ben ik oa naar Thuringen en Bayern geweest. Op de foto zien we de DR 41 1144 met een gezelschaptrein door Plaue komen op weg naar Meiningen. 13 februari 2016

Maart
Afbeelding
Maart was al een druk maandje voor mij. Oa naar Meppen en Leer geweest. Op de foto zien we de DB 01 150 met de NostalgieZugReisen op weg weer richting het zuiden. 5 maart 2016

April
Afbeelding
In de maand april ben ik naar Oost Duitsland afgereisd voor het Dampfloc treffen Dresden. Zo reed er op vrijdag 15 april 2016 een lange personen trein naar Löbau. Op de foto zien we de 50 3648 die we nog wel meer gaan zien in dit topic omdat het toch(op moment) mijn meest favoriete stoomloc is van 2016. De 50 3648 vertrok met de lange personen trein uit Löbau op weg naar Dresden.

Mei
Afbeelding
Mei was een vrij rustige stoom maand. Alleen even naar Meppen geweest voor de 01 1066 met een extra trein naar het noorden van Duitsland. 21 mei 2016

Augustus
Afbeelding
19 augustus bracht ik een bezoek aan Chemnitz-Hilbersdorf Bw. Daar was een foto avond georganiseerd. Zo zien we hier een aantal locs rond de draaischijf staan.

September
Afbeelding
In de september maand ging er na jaren een mooie wens in vervulling. Ik wilde al jaren naar Plandampf in Thuringen en dat is er nu van gekomen. Op de foto zien we 50 0072 met een mooi beladen staal trein uit Gehlberg vertrekken richting Eisenach. Helaas reed de trein niet overal goed voor de zon. Maar dat maakte hier helemaal niet uit. Hier sta je gewoon te genieten van het stoomgeweld. De 50 0072 had nog een redelijk zware klim en een krappe bocht met zijn 7 wagens en een V100 achterop.

Oktober
Afbeelding
Tijdens de herfstvakantie reed de VSM is een keer met mooiste loc op de Veluwe. Op de foto zien we de 44 1593 met trein door Apeldoorn rijden op weg naar Eerbeek. 23 oktober 2016

November
Afbeelding
Plaatje uit eigen omgeving. Op de foto zien we de NS 3428 op weg naar Kampen terwijl de zon net opkomt. Ooosterholt 12 november 2016

December
Afbeelding
Oliebollen rit bij de stichting mat 54 hondekoop 766. Op de foto halteert de de 766 op Haarlem. 17 december 2016

Bonus voor juni
Afbeelding
Bonus voor juni. Op de foto zien we de BEM 01 2066 vertrekken vanuit Walldorf op weg naar Eisenach tijdens plandampf. 17 september 2016

Bonus voor juli
Afbeelding
Als afsluiter voor 2016. Op de foto zien we de 50 3648 en 50 1380 met een zo goed als volledig beladen grind trein uit Walldorf vertrekken richting Eisenach. 17 september 2016
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 Saitzee/Sytze

Bericht door Ronnie »

Mooie stomende serie. April en augustus zijn mijn favorieten.
Goed sporen. Daar houden we van.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 Saitzee/Sytze

Bericht door VinceCargo »

Leuk! Februari m'n favoriet, sterke compositie
Geen handvol, maar een land vol
arnold
Berichten: 14487
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 Saitzee/Sytze

Bericht door arnold »

Mooie serie! April erg fraai!
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2016 Saitzee/Sytze

Bericht door KvdLee »

Mooie (veelal) stoomserie!
Gebruikersavatar
Pieterhgv
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 17, 2016 12:56 pm
Locatie: Hoogeveen

Re: Jaaroverzicht 2016 Saitzee/Sytze

Bericht door Pieterhgv »

April is bijzonder fraai!
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 Saitzee/Sytze

Bericht door mattias »

Iets teveel stoom voor wat mijn interesseveld betreft, maar weldegelijk knap geklikt!
Mooi zo!
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2016 Saitzee/Sytze

Bericht door BjörnNielsen »

Stoom kan best mooi zijn, is hier te zien. Mooi bij elkaar geklikt, Sytze!
Plaats reactie