Sporen bij de Hoogovens

Interessante spotplekken
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3404
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Sporen bij de Hoogovens

Bericht door Rens »

Afgelopen vrijdag had ik een (vergeefse) poging gedaan om de H3 en/of het interne slakkenvervoer (restproduct) op de foto te zetten. Op een gegeven moment zag ik wel in de verte een slakkenpan-trein, maar die kwam ergens vandaan waar op mijn kaartje geen spoor lag.

Als ik de satellietbeelden op Bing maps en Google maps bekijk, zie ik dat er in het afgelopen jaar een hoop (verbindings)sporen zijn gebouwd, met name aan de Noord- en Westzijde op het terrein van TATA Steel. De satellietbeelden van Google Maps lijken de actuele situatie weer te geven, waarbij ook een slakkenpan-trein te zien is op de nieuwe route (langs het blokvormenmagazijn in plaats van langs de sporen om kalk te lossen). Een plaatje zoals op blz 92/93 van het boek Goederentreinen in Nederland 2004-2015 is dus helaas niet meer mogelijk: het zuidelijke kopspoor langs de Reyndersweg en Nieuwe Zeeweg is nu in gebruik voor de opslag van lege wagens voor slakkenpannen (zonder die pannen dus). Met wat passen en meten moet het wel mogelijk zijn (wel met nog een grasduin voor de wielen) een foto te maken als zo'n trein onder de nieuwe loskraan wordt geplaatst/weggehaald.

Wellicht ook dat de nieuwe sporen aan de noordzijde wat fotomogelijkheden bieden, maar ik wist vrijdag nog niet dat daar nu ook spoor ligt :P
Plaats reactie