Veranderingen bij spotplekken

Interessante spotplekken
arnold
Berichten: 14486
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door arnold »

HZwoferink schreef:Vandaag in het nieuws, Prorail gaat nog eens 600 kilometer :o hekken plaatsen... Het einde van hekloos fotograferen is in zicht?
Weer overwerk bij HERAS :evil:
Teletekst pagina 107
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Hekkenterreur

Bericht door robehv »

Tussen eindhoven-weert en eindhoven-venlo zijn ze al flink bezig met geluidsschermen. Weer een aantal plekjes minder!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Hekkenterreur

Bericht door Jeroen »

Met 30 miljoen euro kun je veel nuttigere dingen doen, dan voor hekken plaatsen. :roll:
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Hekkenterreur

Bericht door ov_wijzer »

En als er een keer wat gebeurd met een trein kan je als machinist zometeen geen kant meer op. Kansloze organisatie dat Prorail. Heb er geen andere woorden voor.
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Hekkenterreur

Bericht door CFL1800 »

En ondanks die hekken komt er toch om de haverklap een stelletje kansloze agentjes kijken als bij het spoor staat, alsof je de grootste crimineel van Nederland bent. Met het hele circus van persoon natrekken etc.. Dat is Nederland tegenwoordig.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Hekkenterreur

Bericht door The_Knitter »

In de Rotterdamse Haven komt de douane mij regelmatig even storen. Papieren zien, opvragen via laptop, auto over de kop halen om te kijken wat ik allemaal bij me heb enzovoorts .... Begin er ondertussen kotsmisselijk van te worden :?
En als het de douane niet is, is het wel de politie die lastig gaat doen ...... Maar de douane heb ik inmiddels wel het meest getroffen :roll:
SB6414
Berichten: 1534
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Hekkenterreur

Bericht door SB6414 »

wat je allemaal doet, maar als ik al de politie op bezoek krijg, doen ze nooit moeilijk... Maar dat is dus in Rotterdam, mogelijk zijn ze elders anders gewend. ;)
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Andre »

Ligt eraan hoe je je gedraagt en wat de melding is, in Eindhoven en in Mierlo doen ze ook niet moeilijk, zelfs heel vriendelijk. En als ze niet stoppen dan zwaaien zowel zij als wij. Vandaar ook geen problemen ermee. En die controles horen gewoon bij onze hobby. Ze krijgen een melding en moeten die controleren, er lopen al genoeg gekken langs het spoor.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door juniorfotograaf »

The_Knitter schreef: Papieren zien, opvragen via laptop, auto over de kop halen om te kijken wat ik allemaal bij me heb enzovoorts ....
Als je op een openbaar plek staat dan kunje eisen dat ze de bende in je auto weer achterlieten zoals die was aangetroffen.
Ik twijfel overigens of men zonder jouw toestemming en een stuk papier in hun handen wel zomaar alles mogen bekijken en overhoop halen :roll:
Zonder een "goede" reden en bij wijze van een vermoeden dat je "crimineel" bent,kan ook zo iemand niet alles doen bij je hoor,het tenslotte de douane maar en die moeten zich bezig houden met transport papieren controleren en het zoeken naar illegale mensen en andere handel in de transport sector bij vrachtwagens en in zeecontainers.
Als jij niet met een vrachtwagen gaat staan fotograferen daar,dan wil ik wel is weten of wat je beschrijft dat de douanefiguur wel rechtsgeldig is.
Ikzelf heb overigens nog nooit geen problemen gehad in de haven als ik bij het RSC sta al helemaal niet,ben daar 1x "gecontroleerd" door een stel agenten,die vroegen wat we daar deden terwijl we wat zate te drinken in de kofferbak van de auto.
Gewoon uitgelegd en wat fotos laten zien en ze hebben er nog 20 min bij gestaan al pratend/lachend en wel.
Dat was dan de controle :mrgreen:
Bij sommige bedieningen kan je wel is "gezeik" krijgen als je een trein fotografeerd,maar ook daar telt als je op openbaar terrein staat en je fotografeerd de trein als onderwerp en geen bedrijfsobjecten(kan men zien als bedrijfs spionage),dan kan iedere bewaker dreigen maar die heeft van jouw af en je spullen af te blijven.
Laat ze maar de politie bellen,zodra die komen en je laat wat fotos zien dan wordt eerder de bewaker afgekafferd dan dat men jouw iets doet.
(een agent heeft er nameijk een hekel aan om voor nop op te moeten draven omdat een loi geschoold bewakertje een nep melding doet over een "gevaarlijk" persoon :lol: )
Dit zijn mijn ervaringen tot zover ;)
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door BjörnNielsen »

Het ProRail-hek bij Baarn is inmiddels deels gesloopt. En nee ik was het niet!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Ronnie »

De ProRail-post in Eindhoven wordt nu ook voorzien van hekken die niet zouden misstaan rondom een gevangenis. Hoop niet dat het de testfase is voor de nieuwe generatie hekken :mrgreen: .
Goed sporen. Daar houden we van.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Hekkenterreur

Bericht door JUSTINIAN »

Ronnie schreef:De ProRail-post in Eindhoven wordt nu ook voorzien van hekken die niet zouden misstaan rondom een gevangenis. Hoop niet dat het de testfase is voor de nieuwe generatie hekken :mrgreen: .
Zou ProRail bang zijn om door woedende spotters aangevallen te worden? :mrgreen: :mrgreen:
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Nielske1990 »

Eerder woedende cargo-machinisten... :lol: :twisted:
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Ronnie »

Zoiets dacht ik ook al inderdaad :lol: .
Goed sporen. Daar houden we van.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Hekkenterreur

Bericht door JUSTINIAN »

Nielske1990 schreef:Eerder woedende cargo-machinisten... :lol: :twisted:
Natuurlijk geen idee voor een strakke CS-Alliantie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Re: Hekkenterreur

Bericht door NovioSites »

Heb eigenlijk ook nog nooit gedonder gehad. Maar ik denk dat je vooral heel spontaan en open moet zijn, dat breekt het ijs bij nukkige agenten en boa's doorgaans snel. Nu is een medewerker S&V hier in de regio een goede vriend van me dus die komt vaak wel even leuk vervelen ;) Het werkt eenmaal niet in je voordeel als je schrikachtig om je heen kijkt in de zin van 'als ik maar niet gezien word'.
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Hekkenterreur

Bericht door JUSTINIAN »

NovioSites schreef:Heb eigenlijk ook nog nooit gedonder gehad. Maar ik denk dat je vooral heel spontaan en open moet zijn, dat breekt het ijs bij nukkige agenten en boa's doorgaans snel. Nu is een medewerker S&V hier in de regio een goede vriend van me dus die komt vaak wel even leuk vervelen ;) Het werkt eenmaal niet in je voordeel als je schrikachtig om je heen kijkt in de zin van 'als ik maar niet gezien word'.
Da's helemaal waar. Wat soms ook helpt is, als het wat drukker is, niet gaan schreeuwen naar voorbijgangers om opzij te gaan o.i.d., want dat zet kwaad bloed. En als het ijs eens een keer niet breekt, doe dan niet moeilijk. Je kan per sé voor die ene foto 'vechten' maar zo bederf je het spotten niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Nielske1990 »

Deze bij Helmond Brouwhuis zijn ook humor: ze beveiligen een met onkruid overgroeid stukje grond dat schijnbaar bij ProRail hoort. En dan hangen ze er ook nog doodleuk een bordje op dat waarschuwt voor 'aanrijd- en elektrocutiegevaar'. Maak dat de kat wijs!
Afbeelding

Overigens, links en rechts van het beeld lopen deze Prorail-hekken dood op het andere hekwerk dat te zien is. Gaat om deze locatie...

Wat een geldverspilling af en toe... :| :roll:
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Hekkenterreur

Bericht door The_Knitter »

Ze waren vanochtend ook bezig met hekken plaatsen langs de betuwelijn, tussen Hardinxveld en Gorinchem, waar de Betuwelijn parallel aan de A15 loopt. Maar daar zit ook al een metersbrede sloot tussen.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Jeroen »

Gehoord van Arnold die het van Heras heeft gehoord. Vanaf 2 september begint Heras aan beide kanten van het spoor, hekken te plaatsen in Griendtsveen en het hekwerk loopt helemaal door tot Eindhoven (waar nog geen hekken/geluidswallen staan).
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door VinceCargo »

Pfffffffffffff... Dag fotostekken :(
Geen handvol, maar een land vol
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Andre »

Jeroen schreef:Gehoord van Arnold die het van Heras heeft gehoord. Vanaf 2 september begint Heras aan beide kanten van het spoor, hekken te plaatsen in Griendtsveen en het hekwerk loopt helemaal door tot Eindhoven (waar nog geen hekken/geluidswallen staan).
Yep, 2 man van ABC hekwerk, die ook de hekken aan de Vaarleseweg hebben geplaatst, kwamen langs rijden en meldden dat er hekken komen van Griendtsveen tot aan Eindhoven, zonder echt details te noemen. Op 2 september start overigens de aanbesteding en kort daarna zou men met het plaatsen beginnen.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Marcel »

VinceCargo schreef:Pfffffffffffff... Dag fotostekken :(
Inderdaad erg jammer. Is er trouwens nooit een klacht geweest vanuit de machinisten dat het onveilig is in verband met calamiteiten. Als er iets gebeurd wordt het haast onmogelijk om mensen te evacueren of voor hulpverleners om bij een trein te komen. Ik bedoel er zijn zat punten waar veel mensen het spoor zomaar over steken en waar hekken waarschijnlijk wel zullen helpen, maar op dit moment draaft men wel een beetje door.
"The chase is better than the catch."
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door VinceCargo »

rail4marcel schreef:
VinceCargo schreef:Pfffffffffffff... Dag fotostekken :(
Inderdaad erg jammer. Is er trouwens nooit een klacht geweest vanuit de machinisten dat het onveilig is in verband met calamiteiten. Als er iets gebeurd wordt het haast onmogelijk om mensen te evacueren of voor hulpverleners om bij een trein te komen. Ik bedoel er zijn zat punten waar veel mensen het spoor zomaar over steken en waar hekken waarschijnlijk wel zullen helpen, maar op dit moment draaft men wel een beetje door.
Jawel, en daar doen ze helemaal niks mee...
Geen handvol, maar een land vol
arnold
Berichten: 14486
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door arnold »

Dus tijd om hoogwerkers aan te schaffen!
Of 'n hoogstatief ;)
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Nielske1990 »

Of 'n ijzerzaag... :mrgreen:
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Thieske »

ketting om een stuk hek en andere kant aan het sleepoog van de auto :)
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
arnold
Berichten: 14486
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door arnold »

En nu nog veel foto's maken bij Hmbv & Dn! Het is zo voorbij!
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Hekkenterreur

Bericht door The_Knitter »

Vorige week in Friesland geweest, en in de middle of nowhere, bij een boeren overpad zonder enige signalering (alleen andreaskruis), waren ook overal hekken geplaatst. Totaal onzinnig, want dáár komt nou echt geen kip ... Ja, een boer met zijn trekker om bij het weiland aan de andere kant van het spoor te komen .....
arnold
Berichten: 14486
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door arnold »

The_Knitter schreef:Vorige week in Friesland geweest, en in de middle of nowhere, bij een boeren overpad zonder enige signalering (alleen andreaskruis), waren ook overal hekken geplaatst. Totaal onzinnig, want dáár komt nou echt geen kip ... Ja, een boer met zijn trekker om bij het weiland aan de andere kant van het spoor te komen .....
Je weet maar nooit of de boer zijn kippen los heeft lopen?
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Peter »

Suïcidale koeien, ik zweer het je. :mrgreen:
“Hallo cargo!”
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Hekkenterreur

Bericht door JUSTINIAN »

Tienduizend man, als daar iemand vergeet te melden, dat het facebookfeest privé is... :evil:
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Jeroen »

Bij de overweg bij de Stationsweg in Budel, hebben ze nu ook hekken geplaatst van 2 meter hoog.
En dat allemaal voor die ene trein per dag. :?
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Hekkenterreur

Bericht door JUSTINIAN »

Er zijn betere manieren om een eventuele crisis in de staalwereld aan te pakken :evil: :evil:
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Sites met spotplekken

Bericht door The_Knitter »

Te Sptn stonden de palen van de hekken al, als je rg Hlm rijdt rechts t/m het trafohuisje.
Laatst gewijzigd door The_Knitter op vr nov 29, 2013 11:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Peter »

Vandaag zag ik dat ze hoge Prorail hekken waren aan het zetten aan de zuidkant van Best.
“Hallo cargo!”
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Hekkenterreur

Bericht door JUSTINIAN »

En ook het -legale- pad langs het spoor tussen Wijchen en Nijmegen-Dukenburg wordt een IJzeren Gordijn geschonken... :evil:
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door VinceCargo »

Ook op de welbekende stek bij Tilburg station (oude losplaats / parkeerplaatsen) zijn hekken geplaatst van zo'n 2 meter hoog. Het terrein wordt een grote fiesenstalling.
Geen handvol, maar een land vol
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Hugeau »

Over een paar jaar zullen we allemaal een statief van vier meter hoog hebben :mrgreen:
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Bruno »

Of gewoon een vouwladdertje van 4 meter :mrgreen:
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
HZwoferink
Berichten: 202
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 9:06 am
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door HZwoferink »

In Deventer word langs spoor 6 geloof ik ook hekken geplaatst, een beetje dubbelop want een meter verderop stonden ook al hekken... :?
"Zodra het begint te groeien moet je beginnen met snoeien"
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Hekkenterreur

Bericht door JUSTINIAN »

Bruno schreef:Of gewoon een vouwladdertje van 4 meter :mrgreen:
Gaan 'ze' nóg hogere hekken plaatsen, waardoor er een soort wapenwedloop ontstaat...
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Hekkenterreur

Bericht door CFL1800 »

Ik weet niet of het hier al gemeld was, maar op deze stek in Bunde staan al een tijdje hekken van dik 2 meter hoog.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Ronnie »

Was hier inderdaad nog niet gemeld, maar die hekken staan er al sinds augustus 2012. Op 15 augustus dat jaar waren ze bezig met het plaatsen er van: klik
Goed sporen. Daar houden we van.
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Hugeau »

Aan beide kanten van station Santpoort Noord zullen binnenkort hekken verrijzen, er staan nu houten palen waardoor platen op de kopse kant van het perron ri Driehuis met de IJmuiderlijn erbij al onmogelijk is.
Michel
Berichten: 432
Lid geworden op: zo sep 29, 2013 8:39 pm

Re: Hekkenterreur

Bericht door Michel »

VinceCargo schreef:Ook op de welbekende stek bij Tilburg station (oude losplaats / parkeerplaatsen) zijn hekken geplaatst van zo'n 2 meter hoog. Het terrein wordt een grote fiesenstalling.
je bedoelt de hekken die in een gevangenis niet zouden misstaan :D Overigens is de fietsenstalling verplaatst van de weg bij de 'wasknijper' naar het postperron.
arnold
Berichten: 14486
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door arnold »

Zag afgelopen Maandag vanuit de trein dat er bij Griendtsveen ook al hekken worden geplaatst! Langs het maïsveld bij het trafohuisje
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Ronnie »

De hekken lopen aan de zuidzijde van het spoor inmiddels door tot in Deurne-Zeilberg. Aan de noordzijde is men nog bezig met plaatsen, maar ook daar lopen ze van Griendtsveen tot aan Zeilberg.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door martijnm71 »

In Venlo leek het er even op dat je op het betonnen muurtje langs de vierpaardjes kon staan, maar helaas de groene metalen schuttingen komen er voor langs....

Ik ga denk ik maar eens op zoek naar een compact laddertje wat achterin een C1 past ;)
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Ronnie »

martijnm71 schreef:In Venlo leek het er even op dat je op het betonnen muurtje langs de vierpaardjes kon staan, maar helaas de groene metalen schuttingen komen er voor langs....
Je bedoelt die muurtjes van de nieuw aangelegde reinigingssporen?
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie