Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Interessante spotplekken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door martijnm71 »

Zal ik dan maar eens met (tijdelijk?) goed nieuws komen op het gebied van hekken?

Zal misschien wel bekend zijn maar in Blerick zijn ze bezig met de aanleg van een fietspad tussen Venlo en Sevenum en daardoor is er (zeker met een laddertje) een nieuwe plek gekomen tussen de overgang op de newtonweg en het viaduct van de A67 (aan de noord-oost kant)

Kan misschien wat lastig zijn qua licht.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door Peter »

Ik zie dat je bij het tankstation in Blerick ook nog aardig kan staan, de hekken staan er relatief laag. Flickr

Maar als ik het dus goed begrijp komt er dus vanaf station Blerick (waar vroeger een lange parkeerstrook was) tot Sevenum een complete fietssnelweg langs het spoor?
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Re: Hekkenterreur

Bericht door martijnm71 »

Peter schreef:Ik zie dat je bij het tankstation in Blerick ook nog aardig kan staan, de hekken staan er relatief laag. Flickr

Maar als ik het dus goed begrijp komt er dus vanaf station Blerick (waar vroeger een lange parkeerstrook was) tot Sevenum een complete fietssnelweg langs het spoor?
Jeps :)

De zogenaamde Greenport Bikeway
http://www.fietsfilevrij.nl/routes/venl ... evenum.php

En inderdaad tankstation gaat ook nog goed, als je niet als ik overvallen wordt door een trein tenminste :mrgreen:
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door martijnm71 »

Even nog een toevoeging, het is op dit moment nog allemaal in aanleg en wat ik heb gezien zijn ze op dit moment niet verder dan het stuk tussen Venlo en Heierhoeve.

De enige fiets waarop je het fietspad op dit moment mee kunt befietsen is een mountainbike.

Om een indruk te krijgen van hoe de toestand nu is even twee linkjes naar foto's op mijn flickr die ik vanmiddag heb gemaakt.

Afbeelding
Dit is de situatie ten westen van de overgang op newtonweg, hier stonden eerst bomen, die zijn gerooid en het zandpad wat je ziet is het toekomstige fietspad.


Afbeelding
En dit is de situatie bij de tankstation aan de eindhovenseweg, ook hier nog een flinke zandbak, links op de foto.

Al met al een hoop mogelijke nieuwe plekken en ik ben erg benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door BjörnNielsen »

Het lijkt inderdaad alsof er een hoop nieuwe stekken mogelijk zijn. Al moet je dan wel bewolkt weer hebben of 's ochtends vroeg daar staan, want de rest van de dag sta je aan de schaduwkant? Want volgens mij wordt het fietspad aan de noordzijde van het spoor aangelegd.
Cees_1251
Berichten: 1728
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 11:27 pm

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Cees_1251 »

Tussen dat zandpad / nieuwe fietspad en het slootje komen vast en zeker hekken, dat laten ze niet zo ... hoe hoog is altijd nog afwachten dan ;)
1610
Site Admin
Berichten: 2709
Lid geworden op: ma nov 25, 2013 10:50 pm
Locatie: 't Dorp

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door 1610 »

Björn, de laatste foto van de V204 te Br die stek is wel gewoon in de ochtend te gebruiken tot een uurtje of 13 denk ik. Ik moet zeggen, het is een rare plek voor een fietspad. Het zandpad op de laatste foto sluit praktisch aan op de al liggende weg zag ik vannacht.
Cees, met een ladder kom je al een heel eind.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Ronnie »

BjörnNielsen schreef:Want volgens mij wordt het fietspad aan de noordzijde van het spoor aangelegd.
Ja. Vanaf de grote overweg bij het tankstation in Blerick loopt het fietspad aan de noordzijde tot aan station Horst-Sevenum.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Railleon »

Inmiddels zijn de werkzaamheden al tot Heierhoeve gevorderd.

Afbeelding
Op de voorgrond van bovenstaande foto zijn de graafwerkzaamheden nu in volle gang.
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door ov_wijzer »

Binnenkort dus ook de hekvrije stek net achter station Horst richting Venlo ook foetsie.....
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door martijnm71 »

Update:

Had een vrije Vrijdag dus ben vanmorgen eens op de fiets gesprongen en op safari gegaan :-))

Tussen Venlo en Blerick is het zo goed als klaar, waren vanmorgen met asfalteren bezig achter het shell tankstation. Hele stuk tussen de brug en shell is voorzien van flinke hekken (uiteraard).

Het stuk tussen overgang van de Groot-Bollerweg en Newtonweg is ook helemaal klaar, weinig verandering in de situatie ten opzichte van vroeger.
Tussen de Newtonweg en Heierhoeve is ook helemaal klaar.

Vanaf de Heierhoeve richting Sevenum is het nog niet klaar, fietspad loopt nog onder de (nieuwe) N295 door en houdt daar midden in een weiland op. Dus helemaal door gaat nog niet helemaal. Je kunt wel verder over een platgetrapt paadje door een weiland maar da's voor de avonturiers :-))

Qua goeie spotplekken is het lastiger als ik dacht.

- Tussen Heierhoeve en het einde van het fietspad richting Sevenum loopt het pad mooi gelijk met het spoor en zolang het struikgewas niet te hard gaat woekeren is dat voor mijn gevoel een goeie plek.
- Uiteraard de plek bij Heierhoeve zelf, heuvel enzo.
- En als je vanaf Heierhoeve richting de Newtonweg fietst/wandelt kom je een oud zandpad tegen wat een stuk parallel aan het spoor loopt.

Voor de rest loopt het spoor of achter dikke struiken of een meter of 2 boven het fietspad of een heel stuk van het spoor af met oude palen met prikkeldraad. En wat ik in de OP al zei, lastig licht, zeker in deze tijd van het jaar staat de zon lang recht boven het spoor richting Venlo, richting Eindhoven is uiteraard prima te doen.
arnold
Berichten: 14437
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door arnold »

Zag vanmiddag dat bij de spotplek te America waar treinen vanuit richting Deurne gefotografeerd worden met de dode Berkenboom erbij,helaas het loodje heeft gelegd :(
En er zijn langs het fietspad bij Heierhoeve tot aan trafohuisje ook lantaarnpalen geplaatst,wat de fotostekken ook niet meer ten goede komt :(
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door martijnm71 »

Die lantaarnpalen staan daar idd lastig viel me vanmorgen ook op. Een troost is dat ze op de rest van het stuk aan de andere kant van het fietspad staan.

Wat de plek op de heuvel bij Heierhoeve dan wel weer minder maakt, pfff...
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Thieske »

arnold schreef:Zag vanmiddag dat bij de spotplek te America waar treinen vanuit richting Deurne gefotografeerd worden met de dode Berkenboom erbij,helaas het loodje heeft gelegd :(
Hekken geplaatst of op andere manier onbruikbaar?
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
arnold
Berichten: 14437
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door arnold »

Thieske schreef:
arnold schreef:Zag vanmiddag dat bij de spotplek te America waar treinen vanuit richting Deurne gefotografeerd worden met de dode Berkenboom erbij,helaas het loodje heeft gelegd :(
Hekken geplaatst of op andere manier onbruikbaar?
Ze hebben de sloot schoon gemaakt,bij de wei, en de boom maar omgehakt! Ook de sloot langs het spoor vanaf de overweg is 'n stuk schoon gemaakt!
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Thieske »

Zoals ik het deed lezen leek het erop dat de spotplek niet meer bruikbaar is, maar je bedoelt dat alleen de boom weg is.
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
1610
Site Admin
Berichten: 2709
Lid geworden op: ma nov 25, 2013 10:50 pm
Locatie: 't Dorp

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door 1610 »

Dan is de plek toch een stuk bruikbaarder geworden? :lol:
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Ronnie »

Maar wel motiefloos :-)) .

Eigenlijk hoort die stek niet helemaal in dit topic thuis, maar ik laat het maar staan. Wie weet kunnen we hier ooit nog het Brabantroute Fietspad-topic van maken ;).
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Ronnie »

Zojuist zag ik dat het fietspad ter hoogte van het tankstation in Blerick ook klaar is. Het gedeelte tussen station Horst-Sevenum en het zandpad bij Ulfterhoek is nu ook gereed. Nu moeten ze dus alleen nog het zandpad daar asfalteren en nog een stukje nabij Heierhoeve.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
martijnm71
Berichten: 161
Lid geworden op: di nov 26, 2013 1:11 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door martijnm71 »

Jeps, schiet lekker op zo, ben alleen benieuwd hoelang het nog gaat duren voordat ze het laatste stuk tussen Heierhoeve en Grubbenvorsterweg klaar hebben dat ziet er namelijk nog steeds erg weilandig uit.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Ronnie »

Inmiddels is men begonnen met de aanleg van het fietspad tussen Ulfterhoek en de Grubbenvorsterweg bij Horst. Dit pad komt ongeveer 5 tot 10 meter naast het huidige zandpad te liggen. Het zandpad is nog wel gewoon in gebruik voor fietsers en voetgangers. Tussen de Grubbenvorsterweg en Heierhoeve staan wel al piketpaaltjes in de wei, maar de werkzaamheden zijn nog niet gestart op dat deel.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Peter »

Mogelijk kan men over een paar jaar gaan stoeien met grote windturbines die in beeld komen te staan bij Sevenum en Heierhoeve. 1Limburg
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Ronnie »

Het fietspad is afgelopen week officieel geopend en dus gereed tussen station Venlo en station Horst-Sevenum. Alleen nabij de Grubbenvorsterweg in Horst moet er tijdelijk een klein stukje omgefietst worden, omdat nog niet alle grond verworven kon worden. Dat is ook te zien op deze kaart.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Spotplekken fietspad Venlo - Horst-Sevenum

Bericht door Ronnie »

De overweg bij de Heierhoevenweg wordt vervangen door een fiets- en voetgangerstunnel. Met Pasen wordt de tunnel ingeschoven en in het najaar moet de tunnel in gebruik worden genomen: ProRail
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie