Jaaroverzicht 2015 NovioSites (S. Breugelmans)

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2015.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2015 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
NovioSites
Berichten: 1227
Lid geworden op: ma mei 13, 2013 2:55 pm
Locatie: Bgn

Jaaroverzicht 2015 NovioSites (S. Breugelmans)

Bericht door NovioSites »

Inmiddels al februari, maar ik zie eigenlijk nu pas dat ik hier een jaaroverzicht kan delen.

- januari 2015;
In januari heb ik dusdanig weinig foto's gemaakt dat de hier ontbrekende foto in een andere maand een toegift zal zijn.

- februari 2015;
De ongeplande bonus van een dagje hobbyen in het Belgische werd gevormd door IC trein 4231 naar Turnhout die bestond uit een klassiekje en een varkensneusje. Om het netjes in spoorse termen te houden zijn het MS66 616 en MS75 809 welke op 7 februari 2015 ter hoogte van Lier het drietal fotografen stipt op tijd passeren. De ongewenste beschilderingen neem ik bij deze combinatie moeiteloos voor lief.
Afbeelding

- maart 2015;
Wachtende op de vertraagde Poznan-shuttle was deze verschijning een leuke bonus. Machinist Jouke Post passeert ter hoogte van Rotterdam Zuid met de LTE 6406 en een vijftal ketelwagens als trein 51999 van Vlaardingen naar de Botlek. De eerste ketel aan de lok wacht daar het herstel van een vierkant wiel wat zich overduidelijk liet horen.
Afbeelding

- april 2015;
De 'nieuwe' aanwinst van EETC, voormalig HTRS 1621 heeft het maar druk. Vandaag, lees 1 april 2015 (geen grap) reed de fraaie machine wat autowagens naar een andere bestemming. Hier wordt als trein 87712 stipt volgens het boekje station Etten-Leur gepasseerd wanneer een zevental lege autowagens worden overgebracht van 's-Hertogenbosch naar Roosendaal.
Afbeelding

Vanwege het ontbreken van januari een extraatje uit april;
Omdat ERS 189 213 nu met NL + dagzijde geklikt kon worden besloot ik vrij lastminute een dagje op pad te gaan. Met Poznan-shuttle 42332 aan de haak passeert de fraaie locomotief ter hoogte van Moordrecht, 12-04-2015.
Afbeelding

- mei 2015;
Het rode racebeest..ik denk door iedere treinliefhebber een graag geziene verschijning, en anders toch zeker voor mij. Terwijl IC Direct het door opgeheven en vertraagde treinen massaal af liet weten passeert Thalys PBKA 4302 met slechts enkele minuutjes vertraging de Molendijk te Puttershoek. Als trein 9334 koerst het met een vaart die al ruim boven de 200 km/h ligt af op Antwerpen, Brussel en uiteindelijk Parijs en heeft daarmee als hogesnelheidstrein in Nederland altijd nog het alleenrecht. 17-05-2015.
Afbeelding

- juni 2015;
De Blerick-shuttle werd op 29 juni 2015 enorm geteisterd door problemen bij het spoor. Zorgde een aanrijding tussen Eindhoven en Helmond in de ochtend voor anderhalf uur vertraging, in de avondslag die door het eerder gebeurde met 2 uur vertraging uit Blerick vertrok strande het bij Tilburg door een draadbreuk waardoor de pech nog groter werd. Nog niets wetende van de kampeertijd te Tilburg passeert de altijd mooie Rurtalbahn 'Rail Magazine' 186 110 met Blerick-shuttle 51403 de fotografen terhoogte van Haaren.
Afbeelding

- juli 2015;
Waar de goederentreinen het op één na allemaal af lieten weten op deze zonnige 11 juli 2015 reed de NMBS hoewel soms met enige vertraging trouw haar diensten. De Deense neuzen 441 & 447 zijn als IC 3808 van Moeskroen naar Liers onderweg wanneer ze de fotografen in Flémalle passeren. Het volgende station voor dit tweetal zou Flémalle-Haute zijn.
Afbeelding

- augustus 2015;
Op 22 augustus 2015 reden er maarliefst drie extra treinen naar de hoofdstad voor bezoekers aan het eens in de vijf jaar gehouden evenement Sail. Kwamen twee andere treinen getrokken door electrische locomotieven uit Duitsland, de SSN reed geheel in stijl met stoomtractie. Vanuit Rotterdam werd via Gouda en Breukelen naar Amsterdam gereden met de machtige 01 1075.
Afbeelding

- september 2015;
Ondanks een kritische noot van velen lijkt het Panorama Rail Restaurant dan toch een succes. Ook ditmaal leken de plaatsen in de trein riant bezet. In het allerlaatste zonlicht van 26 september 2015 passeert de trein getrokken door de markante 1252 ter hoogte van het plaatsje Hogebrug een viertal fotografen. Ditmaal zou door geplande werkzaamheden de culinaire reis niet door Haarlem maar via Schiphol gaan.
Afbeelding

- oktober 2015;
Slechts een kleine bijrol was weggelegd voor de befaamse ronkende Belg die bekend werd onder nummer 6702 maar nu in feloranje bekend staat als de Locon 9802. Slechts één enkele rit door de Sloehaven was deze locomotief krachtbron voor de Eternal Tide Express die hier weer bijna aankomt op het hoofdemplacement, 24-10-2015.
Afbeelding

- november 2015;
Door werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht werden diverse goederentreinen op 1 november 2015 omgeleid. Eén van deze treinen betrof Poznan-shuttle 42331 die getrokken werd door de ERS 189 206 in de buitengewoon fraaie Vincent van Gogh bestickering. De omleiding stuurde de trein onderlangs en passeert hier de aardige groep toegesnelde fotografen aan de Wieldrechtse Zeedijk ten zuiden van Dordrecht.
Afbeelding

- december 2015;
Na een grote wisseltruc in Sittard waarbij in totaal 7 locomotieven betrokken waren werd de Verona-shuttle tussen Sittard en Venlo met een heus vierspan gereden. Ook al ga ik er vanuit dat een deel van de loc's in ruste meehobbelde is het wel een bijzonder impossant gezicht. Strak volgens schema trekt de combinatie bestaande uit DBS 6416, 6465, 6417 en 6418 met de volbeladen intermodale trein onder nummer 40543 aan het Limburgse dorpje Echt voorbij. Terwijl de inwoners geduldig wachten op de komst van de goedheiligman en zijn pieten was dit ons kadotje na een dag ijverig hobbyen, 5 december 2015.
Afbeelding
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Re: Jaaroverzicht 2015 NovioSites (S. Breugelmans)

Bericht door Marc Vlot »

Netjes bezig geweest vorig jaar! Leuke serie!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 NovioSites (S. Breugelmans)

Bericht door Ronnie »

September is voor mij de topper van deze serie.
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie