Jaaroverzicht 2015 Steven

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2015.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2015 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
DDZ7504
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2015 Steven

Bericht door DDZ7504 »

Hmm, laat ik hier ook eens mijn overzicht gaan maken. Beter laat dan nooit, toch?

Januari
Afbeelding
De eerste maand van 2015 stond bij mij in het teken van mijn nieuwe camera (Nikon D3200, nog steeds in gebruik). Op zondag 18 januari werd de Poznań-shuttle voor een van de eerste keren omgeleid, waar ik meteen op af ging. De ERS 189 212 met Nederlandse vlag voorop trok de trein naar Waalhaven, bij de passage van de Vijfde Tochweg in Moordrecht die toen nog vrij van hekken was. De loc heb ik sindsdien niet meer op de foto gehad, broer 189 213 inmiddels al 6 keer daarna...

Februari
Afbeelding
Op 22 februari was ik van plan opnieuw de Poznań-shuttle op de foto te zetten, maar dat plan viel in het water nadat ik een klein fietsongeluk had. Gelukkig was mijn moeder zo aardig om mij alsnog naar Moordrecht te brengen, waar we nog op tijd waren voor de omgeleide Ludwigshafen-shuttle, een omgeleide kolentrein (deze twee kwamen via Gouda in verband met een ontspoorde loc op de BR) en de vertraagde Nosta-shuttle, welke hier door de CT 189 109 langs de Provinciale weg bij Moordrecht getrokken wordt richting Roosendaal en de kolentrein kruist.

Maart
Afbeelding
Op 22 maart kon ik voor het eerst een DDAR bij mijn woonplaats Zevenhuizen op de foto krijgen. De 1763 met stam 7310 was ingevallen op een intercity Apeldoorn - Den Haag, en reed tot Gouda samen met een andere stam. In Gouda ging er waarschijnlijk iets fout met het splitsen, aangezien de trein daar nagenoeg op tijd aangekomen zou zijn maar met +20 langskwam bij Zevenhuizen. Maar het was het wachten waard.

April
Afbeelding
Op 28 april maakte ik een reisje door Nederland, en na een tip dat VolkerRail 's middags 3 Plan V's zou overbrengen vanuit Eindhoven naar Amsterdam werd koers gezet naar Geldermalsen. Na het passeren van enkele goederentreinen komt VolkerRail V100 203-3 met Plan V's 942, 941 en 943 door het station onderweg naar een van hun laatste haltes: Dijksgracht.

Mei
Afbeelding
Ook op 1 mei maakte ik een reis door Nederland. Eerst werden een paar goederentreinen in Zwijndrecht opgewacht, en daarna werd koers gezet naar Breukelen voor een van de eerste AmRo-proefritten. Getrokken door de 186 001 en geduwd door de 186 004 komt stam 16126 door Breukelen met als eindbestemming Zutphen. De weerspiegeling van de loc in de SLT vond ik een leuke goedmaker voor het feit dat de sprinter ingehaald werd.

Juni
Afbeelding
Toen ik op 6 juni de Praag-shuttle bij Moordrecht ging spotten liep dat iets anders dan gepland. Ongeveer een kwartier voor de trein kwam, kwam er politie aan, die mij meldden dat machinisten dachten dat ik voor de trein zou springen. Ik móest in het busje mee naar een "veilig" plekje verderop waarna een verhaal volgde dat te vanzelfsprekend is om verder nog te noemen. Het kwam er op neer dat je nergens mag staan waar je voor moet "klimmen en klauteren". Uiteindelijk mocht ik nog net op tijd weg en na een klein sprintje kwam ik terug bij het viaduct waar ik de trein, met de toen nog nieuwe Metrans 186 423 voorop en een gaatje aan de loc, laag op het talud op de foto zette...

Juli
Afbeelding
Op 6 juli maakte ik een uitstapje naar -onder andere- Zwijndrecht met als hoofddoel de 186 110 van RTB. Deze zou die maand nog retour Railpool gaan en daarbij zijn Rail Magazine-outfit verliezen, en als Traxx-fan wilde ik de loc per se nog een keer op de foto krijgen. Op 6 juli kon dat eindelijk gebeuren, wanneer de loc een volbeladen Blerick-shuttle naar Maasvlakte door Zwijndrecht heen trekt.

Augustus
Afbeelding
De dag na mijn verjaardag, 8 augustus, was het weer tijd voor een rondje door Nederland. RTB zou met een keteltrein vanuit Rotterdam naar Emmerich rijden, en in verband met een defect aan de loc werd deze omgeleid via het gemengde net. Met een bekende machinist op de bok en een flinke keteltrein achter zich passeert de toen nog leuk bestickerde 186 424 het pittoreske Driebergen.

September
Afbeelding
Op 29 september begon school wat later voor mij waardoor ik tijd had eventjes Benthuizen op te zoeken. De inzet van de rode Traxx locs begon toen zijn einde te naderen, wat me een extra reden gaf nog even een poging te wagen. De 186 112 was die ochtend de gelukkige voor mij, een loc die drie maanden later ook nog rood bleek. Onderweg als ICD van Amsterdam naar Breda wordt naar mijn mening een van de mooiste stekken langs de HSL gepasseerd.

Oktober
Afbeelding
Op 10 en 11 oktober waren de stoomtreindagen van de SSN weer, en op de zondag van dat weekend besloot ik naar Moordrecht te gaan om de stomer en ook de zondagse shuttles op de foto te zetten. VSM-gast 23 071 passeert met de vier SSN rijtuigen het viaduct onder toeziend oog van een klein tiental fotografen onderweg van Gouda naar de depot in Rotterdam.

November
Afbeelding
Op 7 november ben ik met een vriend in Bad Bentheim geweest. Een van de leukste vangsten van de dag was Werbelok 101 027 van DB. De loc maakt reclame voor 25 jaar eenheid in Duitsland, en komt hier met +15 aan op het grensstation met IC 146.

December
Afbeelding
Op 15 december reed HSL Logistik een containertrein uit China naar Rotterdam. Omdat ik toevallig op tijd klaar was met school maar naar Gouda afgereisd waar de trein, onder leiding van de heractiveerde 1304, passeert onderweg naar de Kijfhoek.

Qua treinen en foto's vond ik 2015 een zeer geslaagd jaar. Toch hoop ik wel dat 2016 nog beter wordt. Ik word steeds beter met fotograferen, en ben van plan in 2016 ook dingen te doen met de camera-standen, waar ik nu nog nauwelijks gebruik van maak. Maar dat is iets wat niet eerder dan juni bepaald gaat worden, na mijn havo-examens. Dank jullie wel voor het mooie spotjaar!
Laatst gewijzigd door DDZ7504 op vr dec 23, 2016 11:28 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Steven

Bericht door Ronnie »

Leuk overzicht, maar sinds wanneer heeft 2015 13 maanden :-)) ?
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Steven

Bericht door Peter »

Gewoon die eerste van Juli weg, valt toch in het niets bij de tweede foto. :-))
“Hallo cargo!”
DDZ7504
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Steven

Bericht door DDZ7504 »

Ronnie schreef:Leuk overzicht, maar sinds wanneer heeft 2015 13 maanden :-)) ?
Juli was het waard twee plaatjes te kiezen. Overigens ook wel grappig dat ik van mei t/m september foto's heb gekozen van 186'ers :lol:
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2015 Steven

Bericht door Rens »

De norm is max 12 foto's (gemiddeld 1 per maand), of je dus een foto weg zou willen halen ;-)
DDZ7504
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 7:50 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Steven

Bericht door DDZ7504 »

Oeps, excuus, regeltje over het hoofd gezien. Wordt weggehaald, zal niet meer gebeuren :oops:
Ik ben de wolkenlotto aan het winnen.
Plaats reactie