Jaaroverzicht 2015 Peter

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2015.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2015 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Jaaroverzicht 2015 Peter

Bericht door Peter »

Twaalf plaatjes uit het dagboek van een bijna één jaar werkende kantoorknecht met de laatste tijd iets minder spoorzicht. :-)) Al waren de aantal dagen langs het spoor dan misschien wel minder dan tijdens en na mijn studietijd (afzien :P), was er over de kwaliteit van de tripjes doorgaans gelukkig weinig te klagen. Als thema dit jaar heb ik gekozen voor gecombineerd vervoer per spoor, shuttles doen 't altijd goed. 8-)

Januari

Afbeelding
In januari ging ik geregeld op pad met de OV-fiets rond Venlo of de Betuweroute, zo ook deze laatste dag van januari. Waar de ochtend Melzo in een heel fraai licht uit de bossen bij Breyell kwam.

Februari

Afbeelding
Deze maand werd er o.a. een zaterdagtripje gemaakt naar het Wiesental met Marcel en Harold. Een van de eerste treinen die in de zon passeerde was de IFB "Ewals" trein van Geleen naar Novara met bijpassende Ewals lok.

Maart

Afbeelding
In maart zijn er in Valencia altijd de bekende Las Fallas feesten met een hoop vuurwerk en blaasmuziek. Aangezien we nog een paar dagen langer bleven had ik de dagen erna nog wat tijd om in de buurt van ons hotel wat Spaanse cargo's te klikken. Een van de betere container-treinen die momenteel door Spanje rond rijdt is deze Logitren trein van San Roque naar Granollers bestaande uit veel silocontainers en tankcontainers. Op de achtergrond stond nog een Tracción Rail container-shuttle te wachten die ik al iets eerder op de foto had gezet vanaf een het naast geleden viaduct.

April

Afbeelding
In april werd er weer met smacht gehoopt op een strakblauwe zaterdag en werd er uiteindelijk naar de Rijn gegaan. In de buurt van Feldkirchen werd in de avond na een toen al degelijk dagje de BLS 485 012 op de foto gezet met een TXL trein van Gallarate naar Wanne Eickel.

Mei

Afbeelding
Ludwigshafen-shuttle's zijn altijd fraai, helaas zijn ze zelden goed beladen op zondag. Gelukkig was dit op 3 mei niet het geval en werd de trein ook nog eens voorzien van een logo bak. Zodoende werd de trein na een klik bij Mierlo nog een keer vastgelegd bij Heukelom.

Juni

Afbeelding
In juni en ook deels juli ging de grote Maintal campagne van start, een heel lang weekend vol gas hobbyen om vervolgens de maandag erna half gaar achter je bureau te zitten met een goed gebruind gezicht. Een van de momenten tijdens de eerste trip dat het gewoon wel eens allemaal meezat was toen de LKW Walter trein uit Wanne Eickel gelukkig eens aan de late kant was en ook nog de "mooie" kant voor had zitten.

Juli

AfbeeldingTijdens het jaarlijkse cargo tripje werd dit jaar uitgeweken naar het Elbetal. Ondanks dat de zon kansen niet bijster hoog waren waren hadden gelukkig toch nog een paar dagen met goed weer. Zo ook de eerste dag, waar de eerste cargo van de dag direct een fraaie was. Een TSS-shuttle was van Bremerhaven naar Melnik die deze dag met de 285 118 reed.

Augustus

Afbeelding
Zo'n binnenlandse trein die altijd met een logoloos hok rijdt als het je niet uitkomt is de BAS-trein. Gelukkig was hij deze dag mooi beladen, op tijd en ook voorzien van een logo bak. Daarom werd er deze dag besloten om deze trein te vereeuwigen in de boomgaard van Lappen bij Kaldenkirchen.

September

Afbeelding
Een van de beter gevulde trailertreinen in Frankrijk is de Lorry Rail van Bettembourg naar Le Boulou, die meerdere vertrekken per dag kent. In september heb ik dan ook mijn kans gegrepen om een poging te wagen naar een van deze treinen tijdens een reis door Oost-Frankrijk. Mooi op tijd in de ochtend kwam een vol beladen trein langs gereden richting het zonnige zuiden bij Morey-Saint-Denis.

Oktober

Afbeelding
Begin oktober kwam ik erachter dat ik nog redelijk wat verlofdagen had en deze maar eens moest gaan opnemen. Aangezien de dagen snel korter werden, werd er nog haastig gezocht naar een zinvolle bestemming. Een herfstkleuren tripje was het gevolg naar Hannover waar ik een midweekje ben geweest. Op de reisdag naar Hannover heb ik nog enkele uren post gehouden tussen Hamm en Bielefeld om vervolgens door te rijden naar het hotel. In het allerlaatste licht kwam nog een Hectorrail-shuttle van Katrineholm naar Krefeld langs gereden die deze dag werd omgeleid via Neubeckum.

November

Afbeelding
Aangezien de dagen richting het einde van het jaar altijd korter worden, werden de tripjes ook steeds dichter bij huis. Vooral Lijn 24 werd veel bezocht op zaterdag tijdens deze maand. Meestal met succes, maar soms liet het succes ook redelijk lang op zich wachten. Zo ook op deze dag waar ik pas laat in de middag op de brug van Moresnet de eerste privaat op de foto kon zetten in de vorm van een IFB shuttle van Curtici naar Zeebrugge.

December

Afbeelding
Aangezien grijs en grauw weer ook zo zijn voordelen kan hebben, werd er begin deze maand op een zaterdag snel naar de Maaslijn verkast toen in Sittard bleek dat de LKW Walter van Geleen naar Verona met vier lokken over de Maaslijn zou gaan rijden, iets dat nagenoeg zelden voorkomt. Een snelle klik op de A73 tunnel in Swalmen met een zwakke ondergaande zon was het gevolg.
“Hallo cargo!”
arnold
Berichten: 14494
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Peter

Bericht door arnold »

Maart & September zijn erg mooi!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Peter

Bericht door Ronnie »

November is fraai.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Peter

Bericht door Jeroen »

Je vrije dagen heb je goed besteed! :) November is mijn favoriet.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Peter

Bericht door Marcel »

Fraaie serie. Je zat wel erg vaak achterin de auto zie ik :p
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
kay-cee
Berichten: 1270
Lid geworden op: za aug 02, 2014 6:17 pm

Re: Jaaroverzicht 2015 Peter

Bericht door kay-cee »

Juni is fraai!
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Peter

Bericht door ov_wijzer »

Fraaie serie! Mei is mijn favoriet.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Peter

Bericht door mattias »

Knappe internationaal overzicht!
Smaakt naar meer.. ;)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Peter

Bericht door VinceCargo »

Leuke serie!
Geen handvol, maar een land vol
Plaats reactie