Jaaroverzicht 2015 Sytze (Saitzee)

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2015.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2015 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Jaaroverzicht 2015 Sytze (Saitzee)

Bericht door Saitzee »

Februari
Januari was een maand dat ik weinig leuks op de foto had gezet vandaar dat we meteen doorgaan met februari. 14 Februari maakte ik een foto van de NMBS 2802 met de Benelux stam te Delft. De foto is gemaakt omdat het de laatste week was dat de treinen boven de grond reden. Paar weken later zou dit allemaal geschiedenis zijn omdat er onder de grond een tunnel werd gebouwd
Afbeelding

Maart
Het weekend van 8 maart bracht ik een kort bezoek aan de Algau dit ivm een stoomtrein. Helaas is de stoomtrein niet helemaal gelukt al ging ik toch met een goed gevoel naar huis na een mooi besneeuwde dag. Op de foto zien we de DB 218 481 + 218 494 samen met de IC richting het noorden vertrekken vanuit Immenstadt
Afbeelding

April
Na een aantal jaar wachten lag er weer een mooi bollenveld langs de Hanzelijn. Dit was op 25 april mooi te combineren met de BE E01 van Coevorden op weg naar de Rotterdamse havens terwijl de trein bijna Dronten in rijdt.
Afbeelding

Mei
Mei was een enorm drukke stoom maand voor mij ben alle weekenden wel bezig geweest met de stoomtreinen. Maar 31 mei was 40 jaar geleden dat de laatste stoomtrein dienst deed op de Emsland strecke. in 2015 werd het weer even zachtjes over gedaan met dezelfde stoomloc 01 1066. Op de foto zien we de trein vanuit Leer vertrekken richting Emden
Afbeelding

Juni
En wat doe je op een mooie zonnige dag als je je thuis toch een beetje verveeld. Juist even de goederen trein klikken vanuit Coevorden op weg naar de Kijfhoek. Ditmaal met de mooie schone 9901. Foto is gemaakt op 6 juni 2015
Afbeelding

Juli
Juli was een maand met weinig mooie foto's. Natuurlijk heb ik er wel 1 voor deze pagina. Op en hele vroege ochtend zien we de Locon 9903 klaar staan met een vuiltrein richting Apeldoorn en Amersfoort te Zwolle rangeer. Foto is gemaakt op 11 juli 2015
Afbeelding

Augustus
Weer een maand met weinig foto's met 1 hele mooie. DBS 1611 met een trein vanuit Almelo richting Kijfhoek. 24 aug 2015
Afbeelding

September
En natuurlijk stond het 1e weekend van september weer in het teken van terug naar toen bij de VSM Op de vroege ochtend van 5 september liet de zon zich heel goed zien zie oa de mooie stoomwolk. Foto is gemaakt te Lieren.
Afbeelding

oktober
Een meest favoriete diesel van mij blijft de Class66. Helaas heb ik deze type maar weinig op de foto dit jaar. 24 oktober zette ik de 1e keer voor dit jaar z'n loc met trein op de foto. Foto is gemaakt te Gilze rijen met een omgeleide kolentein richting het Duitse.
Afbeelding

November
November was weer een maand van de feestdagen. Zo kwam ook oa Sinterklaas in het land en reed oa per stoomtrein over de Veluwe zo zien we op de foto de 23 071 net vertrekken vanuit Loenen op weg naar Dieren.
Afbeelding

December
Natuurlijk 2 passies in 1. Vrachtwagens en treinen. Op 21 december werd de 52 532 van de VSM naar de ZLSM over gebracht per vrachtwagen. Nadat ze net klaar waren voordat het kon vertrekken was er dan toch even een mooi kodak moment te Loenen.
Afbeelding

Bonus
1 van me meest fraaiste stoomplaten ooit werd op 21 maart gemaakt te Arnsberg. Op de foto zien we de Press 01 509 door Arnsberg komen op weg naar Leipzig vanuit Essen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Saitzee op zo dec 27, 2015 10:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Sytze (Saitzee)

Bericht door ov_wijzer »

En ik maar denken dat Delft nu een tunnel heeft!
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaroverzicht 2015 Sytze (Saitzee)

Bericht door Saitzee »

Haha goeie. Leuk als je nog zo laat wat online gooit :P
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Sytze (Saitzee)

Bericht door Ronnie »

Mooie serie. November en september zijn mijn favorieten
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Sytze (Saitzee)

Bericht door mattias »

Je hoeft niet steeds een overzonnige plaat te hebben om leuks te klikken..
Hier dan ook het bewijs!
Mooi reeks! :)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaroverzicht 2015 Sytze (Saitzee)

Bericht door Saitzee »

En zo is het Mattias!
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Sytze (Saitzee)

Bericht door arnold »

April--Mei-- Augustus zijn erg mooi!
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2015 Sytze (Saitzee)

Bericht door robehv »

Mooie plaatjes!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Plaats reactie