Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2015.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2015 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door ov_wijzer »

Hierbij mijn jaaroverzicht van 2015.

In Januari eens een keer geen DBS 1600 voor de beladen Fordtrein naar Sloe, maar een wegsleep 6400 en een gele 6400, oftewel de 6414+6461 bij het binnenrijden in Sloe.
Afbeelding

In Februari de Verona shuttle van DBS van/naar Geleen. Deze stond al een hele tijd op het verlanglijstje, en eindelijk was de trein eens vertraagd bij mooi weer. De DBS 6417+6414 ter hoogte van Asselt onderweg naar Geleen.
Afbeelding

In Maart was de keus moeilijk. Er waren werkzaamheden rondom Venlo waardoor de grens Emmerich het wat drukker had, en op 1 van deze dagen was de Verona shuttle uit Geleen weer fors te laat. Ook gebeurde het ongeval met Plan V 958 in Teuge wat ook meerdere dagen voor ongemak zorgde. Ik heb gekozen voor de ERS 189 212 die met de zondagse helemaal vol beladen Poznan shuttle 42332 moest omrijden via de Veluwe, iets wat niet gauw nog eens zal gebeuren denk ik, zeker nu de bogen naar de BR bij Elst zijn geopend. Plaatje te Putten.
Afbeelding

In April was de beladen Gefco autotrein van Locon uit Trnava naar Oosterhout fors te laat, en reed een keer bij daglicht. Locon 1506 maakte ook nog eens zijn eerste rit met nieuwe stickers, en werd vastgelegd ter hoogte van Hooge Zwaluwe.
Afbeelding

In Mei RTB bij Vopak Vlaardingen. De V155 heeft de trein zojuist geplaatst.
Afbeelding

In Juni de EVS silowagentrein van Crossrail. Ook deze trein stond hoog op het lijstje, met een rode Class 66 ervoor. Dit seizoen geen 1 keer gelukt, wel 1 keer met een grijze. Het is nog maar de vraag of dit plaatje in 2016 nog te maken is, omdat DBS het EVS vervoer (deels?) gaat overnemen. De grijze DE6306 net buiten Roosendaal.
Afbeelding

In Juli nogmaals Crossrail, maar nu wel een fraaie rode Class 66 in Belgie. De PB13 heeft het 1e gedeelte van de Ludwigshafen shuttle 43559 aan de haak, en is onderweg van Antwerpen Combinant naar Antwerpen Noord om te combineren met het deel uit Zeebrugge.
Afbeelding

In Augustus wederom een Class 66, maar dit keer van Railtraxx. Door werkzaamheden romdon Venlo kon Railtraxx niet via Venlo rijden, dus moest men via Belgie (Montzen-Aken) of via Emmerich. Door het ontbreken van ETCS op de onderhand vaste Class 66 voor de Rheinhausen (de RL001) had ik verwacht via Aken maar men koos toch via Emmerich en zodoende kwamen er eens wat andere loccen voor deze trein. De van stickers voorziene 266 118 kwam met een vrijwel vol beladen Rheinhausen shuttle door Helvoirt. Inmiddels zit de RL001 alweer een hele poos voor deze trein.
Afbeelding

In September alweer een Class 66, maar nu van RTB. RTB rijdt onregelmatig met gasketelwagens van/naar Sloe. Op de foto te Krabbendijke kwam de RTB V267 met een flinke sleep richting Roosendaal en verder.
Afbeelding

In Oktober de Nosta trein van CapTrain. Door problemen in de nacht van vrijdag op zaterdag was deze trein in Amersfoort blijven staan. Richting Bad Bentheim/Osnabrück zit het Hoyer deel aan de loc, maar dit kon dus nu mooi eens vastgelegd worden aangezien dit normaal alleen 's nachts voorkomt. Met gelukkig ook een stickerloc voorop, 189 111, is het plaatje compleet bij Zenderen.
Afbeelding

In November een fraaie graantrein van LTE. LTE heeft 2 gele ex ERS 189'ers in dienst (de 189 202 en 203). De 189 203 zat op deze dag voor zo'n fraaie trein, foto gemaakt in Hengelo.
Afbeelding

In December de HSL 1304. Wat een prachtige machine is dit. Hopelijk komt de 1315 ook nog in dienst. Wederom een plaatje uit Zenderen, wel iets anders, namelijk nu met hekwerk wat hier gelukkig helemaal niet storend is.
Afbeelding
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door Saitzee »

Leuk vooral de Claasjes :)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door Jeroen »

Juli is mijn favoriet!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door Ronnie »

November en december zijn mijn favorieten.
Goed sporen. Daar houden we van.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door VinceCargo »

Nice !
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
isuperpinda
Berichten: 504
Lid geworden op: di aug 26, 2014 3:00 pm
Locatie: Hengelo OV

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door isuperpinda »

Ziet er goed uit zeg!
Foto's op: Flickr
PatrickvH
Berichten: 188
Lid geworden op: za feb 08, 2014 10:16 am
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door PatrickvH »

Kleurrijk overzicht, met november toch wel als knaller!
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door CFL1800 »

Lekkere serie foto's.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door Marcel »

Fraaie serie Rens, december is wel de klapper vind ik.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door mattias »

Grote dieselparade, lijkt mij!
2015 werd knap vastgelegd!! :)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door Marc Vlot »

Perfect! De plaat van de 189 203 doe ik je echt niet na!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door Rens »

Fraaie reeks foto's!
arnold
Berichten: 14490
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Rens (ov_wijzer)

Bericht door arnold »

Diesel geweld.
Plaats reactie