Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2015.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Gebruik als topic titel het volgende formaat: Jaaroverzicht 2015 <je forum (nick)naam>

Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hierbij mijn jaaroverzicht van 2015.

Januari
Afbeelding
Op 21 januari 2015 ging ik met Vincent een dagje in Duitsland spotten. De dag begon in Bottrop, maar omdat het tegenviel en Vincent wist dat er een fraaie loc een trein zou overnemen in Bad Bentheim, werd besloten te verkassen naar Salzbergen. Na héél lang wachten, kon Vincent alsnog "Alarm Generale" roepen. Hectorrail 242 517, gehuurd door LOCON, met keteltrein uit het Rotterdamse door Salzbergen.

Februari
Afbeelding
Begin 2015 nam LTE van RTB Cargo het LPG vervoer over. Hierdoor laat LTE zich nu regelmatig zien in Zuid-Limburg, voorheen kwam de vervoerder niet in deze regio.
LTE 186 237 met gasketeltrein van Kralupy nad Vltavou (Tsjechië) naar Geleen, steekt bij Leeuwen de Maas over. In Sittard wordt door een LTE 6400 de trein naar Chemelot gebracht.

Maart
Afbeelding
Maart was een lastige keuze in deze maand heb ik en hoop leuks gezien, uiteindelijk heb ik voor een foto gekozen die niet meer in deze combinatie gemaakt kon worden. EETC staakte haar al activiteiten in 2015 door absurde prijsverhogingen. EETC had juist de 1621 en 1619 van Husa aangeschaft ter vervanging van de 1200. Op 29 maart 2015 werd dus mijn enige foto van een EETC 1600 bij daglicht gemaakt.EETC 1621 met Ski trein 131416 naar Amsterdam Centraal door Helmond Brandevoort op 29 maart 2015. De loc heeft inmiddels weer werk gevonden bij Captrain.

April
Afbeelding
Redelijk vroeg dit jaar begon de voorjaarsronde van de sproeitrein in België. Infrabel 6244 met Weedfree sproeitrein en achterop Tuc-Rail 6315 als trein 93222 via Antwerpen-Schijnpoort naar Antwerpen-Centraal. Met ongeveer 20 minuten vertraging is de trein uit Essen vertrokken. 16 april 2015.


Mei
Afbeelding
In 2013 bezocht ik voor het eerst de fraaie stek in Braubach, destijds met temperaturen van ruim 30 graden (gelukkig staat er een klein boompje). In 2014 gek genoeg niet, dus zei ik eind 2014: In 2015 moeten we weer Braubach bezoeken. Op 13 mei 2015 werd dus weer koers gezet naar Braubach, waar weer lekker warm was! Bahnbau Gruppe 212 097 met spoorstaventrein kronkelt door bochtige traject ten zuiden van Braubach. Het mooie vind ik je de belading mooi ziet mee kronkelen.

Juni
Afbeelding
De hele maand juni was ik in Indonesië. Voordat ik op vakantie ging had ik geen plannen gemaakt om te gaan 'treinspotten' Alleen als we toevallig vlak bij het spoor waren gingen even een kijkje nemen. De laatste dagen van de vakantie waren we in Surabaya, Oost-Java. Nadat we iemand hadden we bezocht, zag ik op de terugweg dat we bij de haven zaten en er een emplacement lag. Net toen we arriveerde vertrok en een containertrein, maar na een tijd wachten arriveerde er ook een in de haven. Kreta Api Indonesia CC 203 13 60 met goed beladen containertrein rijdt nog langs enkele huisje, om verderop aan te komen in Surabaya Kalimas op 26 juni 2015.

Juli
Afbeelding
Juli was ook een lastige keuze, maar heb uiteindelijk voor de 186 110 in Railmagazine uitvoering gekozen. RTB Cargo leverde in augustus de loc weer in bij Railpool, waarmee de fraaiste 186 werd ontstickerd. De laatste weken bij RTB Cargo, reed 186 110 opvallend vaak met de Blerick-shuttle. Leuk voor de Helmonders! RTB Cargo 186 110 met vol beladen containertrein 51402 van Maasvlakte-West naar Blerick, steekt bij Helmond de omgelegde Zuid-Willemsvaart over.

Augustus
Afbeelding
Op 3 augustus 2015 ging de wekker om 4:30. Op deze dag stond een overbrenging gepland van een Eurostar E320 van Wegberg naar Londen. De reden dat de wekker zo vroeg ging was omdat de trein gepland stond om 7:00 en we de gekozen stek nog eventueel moesten snoeien of naar een andere stek moesten rijden en daar ook snoeien. Rond 6:00 arriveerde we in Wegberg en moest er inderdaad gesnoeid worden. Rond 8:00 zagen we LEDjes in de verte. Kassa! Siemens PCW 9 (247 901) met 16-delig(!) Eurostar treinstel 4017-4018 is vertrokken van Siemens PCW te Wegberg-Wildenrath naar Reydt Rbf en Aachen-West en verder via Gent-Zeehaven (B) en Calais (FR) door de kanaaltunnel naar Londen.

September
Afbeelding
In augustus verloren we de fraaie RTB 186 110 met Railmagazine bestickering, maar gelukkig kregen we in september van ERS een fraaie loc voor terug. De ERS 189 206 is ter nagedachtenis van het 125ste sterfjaar van Vincent van Gogh, voorzien van speciale bestickering. ERS 189 206 met vol beladen containertrein 42509 van Maasvlakte-West naar Weil am Rhein, op 28 september 2015 door Boxtel.

Oktober
Afbeelding
Op 22 oktober 2015 stond een dagje België gepland. We bezochten de fraaie dieselijn Lijn 21C, waar ik o.a. de schroottrein en staaltrein met herfstkleuren wou fotografen.
Railtraxx 266 118 met staaltrein, bestaande schuifwandwangens, lege Eanos en Shimmns, is op tijd vertrokken uit Genk-Goederen onderweg naar Aachen-West en Linz, Oostenrijk, passeert het fraai gekleurde bos bij Winterslag.

November
Afbeelding
Zoals vele ging ik de laatste weken voor de nieuwe dienstregeling inging, nog op pad voor de Plan V. Tijdens één van deze tochten was ik in Zuid-Limburg. Doordat ik de geplande stek niet kon bereiken, vond ik een fraai alternatief op een heuvel bij Sweikhuizen. NS Plan V 444 als sprinter 6956 van Heerlen naar Sittard, bij Spaubeek op 5 november 2015.

December
Afbeelding
HSL Logistik is voor de hobbyist de vervoerder van het jaar. HSL verraste vriend en vijand, toen werd aangekondigd dat ze de 1304 en 1315 weer in dienst zouden nemen. Daar bleef het niet bij, ook de 1254 en de 691 voegde HSL later toe aan haar vloot. Op zondagmiddag 6 december 2015 stond een rit van de 1304 gepland. Speciaal werd hiervoor een keer de auto gepakt om voor het eerst de fraaie stek bij Assel te bezoeken. HSL 1304 met beladen autotrein (KIA) uit Zilina (SK) onderweg naar Kijfhoek en Botlek.

Op naar een spoors 2016!
Laatst gewijzigd door Jeroen op zo dec 27, 2015 8:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Bericht door Ronnie »

Het jaar begon meteen goed in januari :).
Goed sporen. Daar houden we van.
Jordy5834
Berichten: 488
Lid geworden op: ma mar 10, 2014 3:52 pm
Locatie: Driebergen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Bericht door Jordy5834 »

Leuke serie, Jeroen!
Treinen rijden niet op tijd, maar op rails...
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Bericht door ov_wijzer »

April en September zijn mijn favoriet!
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Bericht door VinceCargo »

Januari was toch wel een hele fijne... Geduld werd beloond :-)
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Bericht door mattias »

Knappe afwisselende reeks..
Plezierig om naar te kijken!

In 2015 veel mensen ontmoet die ik al jaren ken vanop fora en Flickr.
Jij was hier ook bij, tijdens de trip naar de Rheinstrecke.
Was een leuke ontmoeting en wie weet tot binnenkort! ;)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Bericht door robehv »

Fraaie plaatjes jeroen!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Re: Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Bericht door Marc Vlot »

Mooi! De 189 206 bij Boxtel is gaaf gelukt;-)
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2015 Jeroen

Bericht door Rens »

Fraaie herfstplaatjes en een mooi samengesteld overzicht Jeroen!
Plaats reactie