Jaaroverzicht 2014 Peter

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2014.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door Peter »

De selectie uit een royale buit van een hobbyende student, werkzoekende/parttime postbode en nog nèt geen fulltime kantoorknecht. Ohhh dat gaat afzien worden in 2015 voor mij, gelukkig heeft het weekend nog altijd twee dagen. :-P

Januari

Afbeelding
Op de laatste dag van januari ben ik na een begeleiding van mijn afstudeerproject nog even richting Helmond gegaan voor wat cargo. Erg leuk was deze Frenkendorf-shuttle met de BLS 186 108 op deze mooie winterdag.

Februari

Afbeelding
In februari was het halve forum in de ban van de omleidingen via Kaarst. Na eerder al een weekend te zijn geweest ben ik op 18 februari 2014 ook nog een keer op een doordeweekse dag gegaan. Ik ging voor o.a. de NIAG kolentrein met RTS, maar uiteindelijk kreeg ik iets veel leukers. De RTS 1216 902 met een Ethanol-trein naar Duisburg.

Maart

Afbeelding
Een mooie dag in maart was de 14e. Na 's ochtends al een uur naar Nieuwstadt te zijn geweest ging bij thuiskomst wederom de telefoon. Niet veel later kwamen bij Maasbracht de Rurtalbahn V204 en V203 langs met gasketelwagens voor Chemelot.

April

Afbeelding
Op 1 april werd er naar Engis afgereisd voor een op dat moment hot item. Tijdens deze periode kwamen de Akiem 186'ers in dienst bij SNCF, een van de eerste inzetten was de staalrollentrein tussen Duinkerken en Luik. In een mooi voorjaarszonnetje kwamen de toen nog zonder logo maar wel nog schone SNCF 186 186 en 186 185 langs gereden met een beladen trein.

Mei

Afbeelding
Op 18 mei was er weer eens een zondag as-it-should-be, de Betuweroute eruit, bovenlangs eruit, strak blauw en degelijke cargo's bij de vleet. Na 's ochtends al de Duko gedaan te hebben in Nijmegen werd snel naar Den Bosch afgereisd voor de PKP 189 205 met de Poznan-shuttle. Niet veel later zou een aanrijding met een persoon tijdelijk roet in het eten gooien, waarna het feestje na een paar uur weer verder ging in Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe.

Juni

Afbeelding
Vlak voor mijn afstuderen ben ik op 16 juni nog een avond naar Eschweiler gegaan voor wat ontspanning. Tijdens de wedstrijd Duitsland-Portugal deed Duitsland het niet alleen erg goed op het veld (4-0) maar ook op de baan. Een van de voltreffers deze dag was de Steiermarkbahn 189 822 met beladen kopertrein naar Olen.

Juli

Afbeelding
Tijdens het jaarlijkste cargo reisje werd Niedersachsen verkend. Een van de betere dagen was toch wel de woensdag op 23 juli in het Leinetal. Na 's ochtends in de bocht al flink wat bij elkaar gescored te hebben. Gingen we stevig door in mooi avond zonnetje bij Kreiensen. De leukste treinen zijn dan toch wel de treinen die je niet verwacht, zo ook de Locon 189 821 met zwaar vertraagde lege papierpulptrein naar Brake. 23 Juli 2014

Augustus

Afbeelding
In augustus was bijna heel hobbyend Nederland in de ban van de komst van de nieuwe NS Traxxen. Op 13 augustus had ik dus ook niet veel keus om zelf deze verschijning te aanschouwen. Ondanks dat de eerste drie kansen met de 186 001 niet denderend waren te noemen gingen het bij de laatste rit toch goed in Tilburg Reeshof.

September

Afbeelding
Na in augustus al een dagje naar de Rijn te zijn geweest stonden er nog altijd wat agendapuntjes open. Zo ook de RheintalboxXer met een Vectron (liefst met compleet logo). Op 17 september werd een tweede poging ondernomen en werden we op onze wenken bediend met de schonen en compleet bestickerde 193 880 bij Feldkirchen.

Oktober

Afbeelding
In Oktober zat ik volop in de sollicitatiestress, gelukkig was er nog genoeg tijd tussen het post bezorgen en solliciteren door om wat tripjes te maken. Een vraag die mij al langer bezig hield was; Is er op maandag ook iets te beleven rond Ekeren? Op maandag 6 oktober was dit zeker het geval en konden weer behoorlijke wat items afgestreept worden van het lijstje. De meeste weliswaar in grijze sferen, maar toch. Vanaf de hoge grindberg kon ik de Captrain 6605 vastleggen met een graantrein naar Schijnpoort en later die dag in Antwerpen nog met de SNCF 36026 naar Lille.

November

Afbeelding
Na een flinke tijd wachten werd dan toch eindelijk de herfst ingeluid in november. Op 21 november was het weer eens een dag mooi blauw en werd de Voerstreek uitgekozen voor een fototourtje. Na een ochtend wat te hebben staan wachten kwam na er na een uurtje toch schot in de zaak met een mooie bonte optocht als resultaat. Een van deze treinen was de Crossrail PB03 met een Zeebrugge/Melzo-shuttle op het spoorviaduct bij Sint-Martens-Voeren.

December

Afbeelding
Op de valreep van 2014 is er nog een aardig pak sneeuw gevallen in delen van Nederland en België. Tussen het bezorgen van de kerstpost door was er nog een beetje tijd voor wat foto's. Zo ook op 28 december in Echt waar de DB Schenker 1611 langs kwam rijden met een mooi samengestelde drie-producten-trein naar België.

Bij dezen wil ik iedereen nog bedanken die wat heeft bijgedragen aan het SION Rail Forum op welke manier dan ook. Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling toe en tot 2015!
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door CFL1800 »

Lekker overzicht en mooie woorden aan het eind van 2014!
thalys1996
Berichten: 275
Lid geworden op: wo aug 27, 2014 5:19 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door thalys1996 »

Prachtige foto's!
Gebruikersavatar
trein1985
Berichten: 541
Lid geworden op: za mar 29, 2014 9:33 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door trein1985 »

Schitterende foto reeks
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21647
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door Ronnie »

Zitten redelijk wat bekende platen tussen :P . Juni is de opvallendste.
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door Jeroen »

Peter schreef:In februari was het halve forum in de ban van de omleidingen via Kaarst.
Dat waren ook omleidingen zoals er meer moeten zijn! :P

Heel mooi overzicht Peter! Besteed je ATV dagen goed in 2015. :lol:
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
HZwoferink
Berichten: 202
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 9:06 am
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door HZwoferink »

Fraaie serie!
"Zodra het begint te groeien moet je beginnen met snoeien"
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door ov_wijzer »

Mooie reeks Peter! Die beladen kopertrein springt er toch wel uit!
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door robehv »

fraaie reeks peter, de zomermaanden waren bij jou de 186/189 maanden:lol:
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door Railleon »

Hele fraaie reeks Peter, kopertrein is zeker een echte topper!
1610
Site Admin
Berichten: 2711
Lid geworden op: ma nov 25, 2013 10:50 pm
Locatie: 't Dorp

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door 1610 »

Kleurrijk!
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 Peter

Bericht door JUSTINIAN »

Prachtige score Peter! Succes trouwens met de jacht op cargo's én een baan!
Plaats reactie