Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2014.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
PatrickvH
Berichten: 188
Lid geworden op: za feb 08, 2014 10:16 am
Contacteer:

Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door PatrickvH »

Ook ik heb maar even een overzicht van afgelopen jaar in elkaar geknutseld:

Januari
De keuze voor deze maand was aardig beperkt. In januari maakte ik namelijk welgeteld 2 foto's, waarvan onderstaande nog nét in januari valt. Op 31 januari is Locon 9702 zojuist op het station van Apeldoorn aangekomen met een beladen vuiltrein uit Apeldoorn VAM. Niet lang na het maken van de foto kregen de bakkies een inzetbeperking en verhuisde deze machine naar Wijster.
Afbeelding

Februari
Ook februari was niet de meest interessante maand op fotogebied. Zodoende zien we hier een foto welke ook het jaaroverzicht van een collega-spotter voorkomt. Opnieuw werd de foto gemaakt op de laatste dag van de maand, 28 februari in dit geval. Op het station van Utrecht Centraal zien we de 1252 van EETC welke staat te wachten met de Alpen-Expres naar het Oostenrijkse Landeck.
Afbeelding

Maart
Eind maart/begin april vond er bij defensie een grote oefening plaats in Hongarije. Daardoor vond er een complete volksverhuizing plaats van allerlei materieel vanuit de Nederlandse kazernes naar het oefenterrein in Várpalota. Op 27 maart is de nog geel/grijze 6461 van DB Schenker met zo'n trein onderweg vanuit 't Harde, als deze vlak voor Putten wordt vastgelegd.
Afbeelding

April
5 dagen later was het alweer raak en werd opnieuw een militaire trein vastgelegd. Opnieuw onder leiding van de 6461, welke ondersteuning krijgt van de eveneens geel/grijze 6451 zien we de trein hier vertrekken uit 't Harde.
Afbeelding

Mei
Op 5 mei maakte de 1740 een proefrit met 2 ICRm rijtuigen vanaf de Watergraafsmeer naar Onnen v.v. Op de terugweg zien we het geheel ter hoogte van Nieuwleusen.
Afbeelding

Juni
De leeg materieel van de EETC Autoslaaptrein op 8 juni omgeleid via Arnhem en Amersfoort. Getrokken door de 1251 kon het geheel daardoor worden vastgelegd in Teuge.
Afbeelding

Juli
In juli was ik 7 dagen op pad in Duitsland, keuze genoeg dus. Op het programma stond de Nord-Sud-Strecke, eerst een aantal dagen in de buurt van Bebra en ten slotte een paar dagen rond Karlstadt. De uiteindelijke keuze viel op de Rurtalbahn 185 637 welke op 23 juli met een fraaie autotrein werd vastgelegd in de scherpe bocht bij Hermannspiegel.
Afbeelding

Augustus
De keuze voor deze maand stond al snel vast. Mijn absolute topper van afgelopen jaar maakte ik namelijk op 14 augustus in Italië. Nadat het de hele dag potdicht had gezeten werd aan het eind van de middag besloten om toch te proberen een cargo vast te leggen. Gelukkig trok het op het goede moment helemaal open en zodoende kon 486 503, in dienst bij Lokomotion, in de volle zon worden vastgelegd. De machine is ter hoogte van Mattarello onderweg met een intermodale trein naar Verona Quadrante Europa.
Afbeelding

September
Eind september organiseerde Mercia Charters een tweedaagse trip naar het noorden van het land. Op zaterdag de 27e is de excursietrein, getrokken door de 1602 van DB Schenker, onderweg van Utrecht naar Onnen (via Amsterdam Bijlmer en Weesp) als deze ter hoogte van Dronten wordt vastgelegd op de Hanzelijn.
Afbeelding

Oktober
Hoewel ik mij meestal niet bezig houd met de standaard reizigerstreinen werd op 4 oktober toch de DM'90 3449 vastgelegd op het Kamperlijntje. Het stel is onderweg vanuit Kampen naar Zwolle en rijdt hier zijn laatste meters door het platteland. Hoelang dit materieel hier nog te zien is is de vraag, want men is van plan deze spoorlijn in de toekomst te elektrificeren en aan te besteden.
Afbeelding

November
Hoewel de Coevorden-shuttle meerdere keren per week in de buurt te fotograferen is, waren er nog niet veel foto's van deze trein te vinden in de collectie. Op de prachtige 1 november werd daarom naar Kampen gegaan om daar iets aan te doen. Net achter station Kampen Zuid werd de trein met de 9905 van Locon op kop vastgelegd. De trein is onderweg vanuit Coevorden naar de Rotterdamse havens en maakt sinds afgelopen jaar regelmatig gebruik van de Hanzelijn.
Afbeelding

December
De laatste maand van dit jaar kwam DD-AR weer langzaam in dienst, dit keer als driedelige stellen. Op de 29e mocht stam 7315, geduwd door de 1740, zijn meters maken in de sprinterserie 5600 tussen Zwolle en Utrecht Centraal. Op de foto is de trein zojuist vertrokken uit Zwolle als hij ter hoogte van Hattemerbroek door 2 fotografen wordt vastgelegd.
Afbeelding

Tot zover mijn jaaroverzicht 2014. Vanaf mijn kant wil ik iedereen alvast een gezond en spoors 2015 toewensen :)
thalys1996
Berichten: 275
Lid geworden op: wo aug 27, 2014 5:19 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door thalys1996 »

Die van September vind ik wel erg mooi hoor!
Sowieso een mooi overzicht!
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door Peter »

Leuke platen, ook uit de regio.
“Hallo cargo!”
Dewey
Berichten: 100
Lid geworden op: za mar 01, 2014 10:30 am

Re: Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door Dewey »

November en augustus zijn mijn favorieten! Fraai!
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door Ronnie »

Januari en juli zijn mijn favorieten :) .
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door CFL1800 »

Fraaie serie, waaronder de Legertreinen.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3407
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door Rens »

Mooi overzicht zo!
Gebruikersavatar
trein1985
Berichten: 541
Lid geworden op: za mar 29, 2014 9:33 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door trein1985 »

Leuke foto die van Hermansspiegel is zeer leuk net als alle foto's
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door robehv »

veel zon plaatjes:) mooie serie
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 PatrickvH

Bericht door VinceCargo »

Vooral de buitenlandse plaatjes vind ik erg fraai, leuk overzicht!
Geen handvol, maar een land vol
Plaats reactie