Jaaroverzicht 2014 EnricoS

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2014.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
EnricoS
Berichten: 59
Lid geworden op: zo dec 15, 2013 7:52 pm
Locatie: Thuis
Contacteer:

Jaaroverzicht 2014 EnricoS

Bericht door EnricoS »

Januari
2014 werd door mij begonnen op de morgen van 1 januari. Op die dag reed de laatste afvaltrein uit Limburg en daarom werd besloten om deze op te wachten bij Hattemerbroek. De trein werd gereden door de Locon 220, waar ik tot toen ook nog geen fantsoenlijke foto van had.
Afbeelding1 Januari 2014 - Locon 220 - Hattemerbroek by EnricoSchreurs, on Flickr

Februari
Februari was voor mij een drukke maand en dus een lastige keuze. RRF 4400'den, VolkerRail met DM'90 of de EETC 1252. De keuze viel voor mij op het laatste. De EETC 1252 voor één van de skitreinen. Niet lang na deze foto ging de loc aan de kant en kreeg de huidige zwarte kleurstelling. Op de laatste dag van februari fotografeerde ik de loc op Utrecht Centraal.
Afbeelding28 Februari 2014 - EETC 1252 - Utrecht Centraal by EnricoSchreurs, on Flickr

Maart
Maart was op wat militaire treinen na een rustige maand op en rondom de Veluwe. Daarom deze maand toch een foto van een RRF 4400. Op 7 maart stond de RRF 4401 voor de dolimetrein die op die dag werd omgeleid via de Hanzelijn. Op de foto dus de RRF 4401 met 653-05 in opzending en de lege dolimetrein bij Kampen Zuid op weg naar België.
Afbeelding7 Maart 2014 - RRF 4401 + 653-05 - Kampen Zuid by EnricoSchreurs, on Flickr

April
April, weer een lastige keuze. Locon was een aantal keren te zien op de Hanzelijn met afvaltreinen en één keer zelfs met een lege autotrein. De NSM 1202 bracht de blokkendoos naar het spoorwegmuseum en fotografeerde ik onder de boogjes bij Maartensdijk. HHPI 29008 reed een aantal testritten, o.a. langs Teuge. Genoeg gezien, maar op 5 april stond ik bij 's Heerenbroek en kwam de NS 3449 langs (ieder half uur ;) ). Met de ondergaande zon op de achtergrond vond ik dit de mooiste foto van april.
Afbeelding5 April 2014 - NS 3449 - 's Heerenbroek by EnricoSchreurs, on Flickr

Mei
Mei, nog zo'n drukke maand. Stichting Vrienden van het Spoorwegmuseum reed een rondrit met de 1202. Locon bracht het eerste Noorse BM 73 naar Haarlem. Ik kreeg eindelijk de kans om de Ellen ten Damme GTW te fotograferen. Tot slot kwam ook nog de EETC 1252 terug op de baan. Deze laatste werd door mij op 17 mei gefotografeerd. De eerste rit van deze loc was van Amersfoort naar 't Harde en terug. Jacko Fijn, die de loc ook de zwarte kleurstelling had gegeven, reed hoogst persoonlijk naar 't Harde waar hij en zijn familie met de loc op de foto konden. De terugrit fotografeerde ik bij de Haere, Nunspeet.
Afbeelding17 Mei 2014 - EETC 1252 - de Heare, Nunspeet by EnricoSchreurs, on Flickr

Juni
Juni, zelfde verhaal. Eén foto per maand begint lastig te worden. De Bentheimer Eisenbahn E-01 reed voor Locon een graantrein vanaf Zwolle Rangeer naar Emmerich. Dit was op dezelfde dag dat Locon een feestje had in Zwolle. En tot slot reed de TrainSupport TG103 een Chartertrein naar Heerenveen IJsstadion. Ik ga voor de toch wel aparte combinatie van de Locon 220, de 9908, de 189 098, de SHD Plan E en de 2205. Dit setje locs en het rijtuig hadden de hele dag op Zwolle Goederen gestaan omdat Zwolle 150 jaar op het Nederlandse spoor was aangesloten. De 9908 werd gepresenteerd en was voorzien van het stadswapen van Zwolle. Dit allemaal onder grote belangstelling van spoorliefhebbers en gewoon nieuwsgierige mensen. Onder veel kleinere belangstelling, om precies te zijn 5 fotografen, ging het geheel terug naar Amersfoort en komt op de foto langs Hattemerbroek.
Afbeelding7 Juni 2014 - Locon 220 - Hattemerbroek by EnricoSchreurs, on Flickr

Juli
Juli, vakantiemaand. Dit jaar werd afgereisd naar de Nord-Süd-Strecke. Hier werden natuurlijk veel foto's gemaakt. In 2013 was het niet gelukt om de SBB Re 421 te fotograferen, dit jaar wel. Tot 3x toe, maar de laatste was wat mij betreft het mooiste. De SBB 421 387 kwam met een autotrein langs Gambach onderweg naar het Noorden van Duitsland. Na deze foto zat de vakantie erop.
Afbeelding28 Juli 2014 - SBB 421 387 - Gambach by EnricoSchreurs, on Flickr

Augustus
In augustus was er een dipje na de drukke dagen in Duitsland. Maar als dan de Locon 9802 over de VSM-lijn rijd, moet dat gefotografeerd worden. Een foto daarvan kwam ik al tegen in één van de andere jaaroverzichten, dus dat laat ik schieten. Op 25 augustus stond ik bij Teuge voor de NS 186 002. De tweede NS traxx was de eerste die bij Bad Bentheim de grens over kwam. Ook daarvan heb ik al wat foto's voorbij zien komen. De foto voor deze maand werd wel gemaakt op de 25ste van augustus. Door een aanrijding met een persoon bracht de DBS 6455 de lege PON-trein van Amersfoort naar Oldenzaal en kwam daarna met de beladen versie terug. Dit komt niet vaak voor en werd gefotografeerd bij Teuge.
Afbeelding25 Augustus 2014 - DBS 6455 - Teuge by EnricoSchreurs, on Flickr

Oktober
September laat ik schieten, dus door naar oktober. Oktober was weer een stuk drukker. De Coevorder-shuttle ging op Zaterdagmiddag via de Hanzelijn rijden. HSL ging autotreinen rijden naar de PON in Leusden. TXL reed iedere week een vistrein naar Oslo en liet LTE deze treinen rijden. Toch ga ik deze maand voor de door Spitzke gehuurde VolkerRail 203-3. Op 15 Oktober reed de 203-3 een werktrein van Spitzke uit Bad Bentheim naar het noorden van ons land. Met de nodige moeite laat de 203-3 vlak na zonsopkomst Zwolle achter zich.
Afbeelding15 Oktober 2014 - VolkerRail 203-3 - Zwolle by EnricoSchreurs, on Flickr

November
In het weekend van 22 november waren er de nodige omleidingen via de Betuweroute en werd de laatste Fyra ons land uit gezet. Maar op 8 november maakte StichtingDE3 een rondrit door Nederland. Daarbij hadden we op de Veluwe weer geluk, want de 115 kon die dag 3x gefotografeerd worden. Op de veluwelijn, op de Hanzelijn en 's avonds een nachtplaatje in Zwolle. Ik ga voor het plaatje op de Hanzelijn.
Afbeelding8 November 2014 - StichtingDE3 115 - Oudebosweg, Dronten by EnricoSchreurs, on Flickr

December
December was een rustige maand met maar liefst 4 foto's. Alle 4 's avonds gemaakt. Ik ga voor wat waarschijnlijk mijn laatste foto van 2014 word. Op 29 December keerde de DDAR terug in de 5600-serie. Jullie kennen het verhaal. 's Avonds kon de NS 1740 met stam 7315 gefotografeerd worden op het station van Nunspeet.
Afbeelding29 December 2014 - NS 1740 + 7315 - Nunspeet by EnricoSchreurs, on Flickr

Bonus
In september was het erg rustig op spoorgebied, maar in juli maakte ik meer dan genoeg foto's. Daarom als 12de en laatste foto nog een plaatje uit Duitsland. Op 24 juli 2014 kwam de TXL 182 529 met een Frigoscandiashuttle langs Hermannspiegel onderweg naar Verona (IT).
Afbeelding24 Juli 2014 - TXL 182 529 - Hermannspiegel by EnricoSchreurs, on Flickr

Op naar volgend jaar!
Gr, EnricoS

Voor meer foto's: http://www.flickr.com/photos/enricoschreurs/
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 EnricoS

Bericht door Peter »

De Locon lokzug is wel een knaller. :-P
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 EnricoS

Bericht door Ronnie »

Oktober is ook fraai met die lucht :) .
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3406
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 EnricoS

Bericht door Rens »

Een geslaagd jaar zo te zien! Die van april is echt een fraaie sfeerplaat :)
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2014 EnricoS

Bericht door robehv »

Juni en Juli zijn erg fraai :D
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 EnricoS

Bericht door JUSTINIAN »

Happy New Year (januari '14)! Fraaie serie!
Gebruikersavatar
trein1985
Berichten: 541
Lid geworden op: za mar 29, 2014 9:33 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 EnricoS

Bericht door trein1985 »

Leuke foto's die bonus foto is ook een mooie
Plaats reactie