Jaaroverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2014.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Jaaroverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Bericht door Saitzee »

Een jaar die ik niet snel zal vergeten. Vooral om de mooie fluitketels.

Januari
Afbeelding
2014 was een jaar met geen sneeuw. Gelukkig had ik zelf nog even een dagje de sneeuw op gezocht. Op de foto zien we HEF V200 033 net voor Derneburg op weg naar Wernigerode. Foto is gemaakt op 25 januari.

Februari
Afbeelding
9 Februari was ik even een ochtendje Elten voor de nieuwe Railtraxxen van Rheincargo. Op de foto zien we de DE 803 en DE801 voorbij komen op weg naar Keulen.

Maart
Afbeelding
3 maart was een maand van weinig foto's. Op een mooie avond zien we de RC DE680 kolen laden bij de OBA in de Amsterdam Westhaven.

april
Afbeelding
Sinds de nieuwe drgl van 2014 reden er ook div goederen treinen over de Hanzelijn. Zo zien we op 4 april de Locon 9901 met een lege auto trein door Kampen komen op weg naar Bad Bentheim

Mei
Afbeelding
Mei en juni waren een maand met veel stoom. Op de foto zien we de SSN 01 1075 met de Eiffel express de Venlose bult beklimmen richting de grens.

Juni
Afbeelding
28 juni was ik in alle vroegte om de brommer gesprongen richting Weeze(D) voor de 01 533. Een machine die al heel lang op me verlanglijst stond.

Juli
Afbeelding
juli een rustige maand. Op de foto zien we de DBS 1612 met een kort ketel treintje Kampen Zuid passeren. De trein was op weg van Onnen naar Kijfhoek.

Augustus
Afbeelding
De papier trein van Captrain naar Zeeuws Vlaanderen stond ook hoog op verlanglijsje. Op 20 augustus kreeg ik de kans eindelijk de trein op de foto te zetten. Op de foto wordt Sluiskil gepasseerd op weg naar België.

September
Afbeelding
September was een maand van Terug naar Toen en een weekje interrailen. Tijdens mijn interrail maakte ik een mooi rondje door Europa. Als laatste stond Keitum(Sylt) op programma voor het 218 geweld. Op de foto zien we de 218 359 en 218 xxx met de Sylt shutlle op weg naar Niebüll. Deze foto is gemaakt op 13 september.

Oktober
Afbeelding
Oktober was een maand met vele festivallen. Tijdens het festival 175 jaar spoor reed de Plan U 114 van Amersfoort naar Leusden op en neer. En zien we hier de U voor het kruis van de laatste stukje in dienst zijnde Pon lijn

November
Afbeelding
19 november bracht ik een bezoek aan de Emsland strecke voor de oudjes oa 140ers. Op de foto zien we de 140 291 met een lege auto trein op weg naar Osnabruck.

December
Afbeelding
December was een maand van weinig foto's maken. Op de foto zien we de 218 452 met een stel N wagens te Bad Harzburg. Foto is gemaakt op 6 december wat ook de 1 na laatste zaterdag was dat ze daar reden. Vanar de drgl van 2015 zou er een nieuwe vervoerder het stokje overnemen daar.

Bonus
Afbeelding
Toch wel voor mezelf de meest fraaiste foto waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds aan denk. Er moest zon zijn om deze foto helemaal af te maken. Dat geluk zat enorm mee terwijl de wolken op de loer lagen. Op de foto zien we de DB 01 150 met de Eiffel express Satzey passeren op weg naar Bitburg.
Gebruikersavatar
trein1985
Berichten: 541
Lid geworden op: za mar 29, 2014 9:33 pm

Re: Jaaoverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Bericht door trein1985 »

Er zitten zeer mooie foto's tussen
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaoverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Bericht door robehv »

Mooi sytze, zitten een paar erg fraaie tussen!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaoverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Bericht door Peter »

De laatste is leuk!
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaoverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Bericht door Ronnie »

Mooie serie. Ook leuk met Locon op de Hanzelijn.
Saitzee schreef:2014 was een jaar met geen sneeuw.
Nou... :P.
Goed sporen. Daar houden we van.
Saitzee
Berichten: 587
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 8:56 am

Re: Jaaoverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Bericht door Saitzee »

Ja Ronnie op wat natte sneeuw hier na dan :P. Maar jullie hebben nu beter voor elkaar maar heb zelf geen zin meer om te hobbyen dit jaar ;)
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaoverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Bericht door BjörnNielsen »

Lekker divers Sytze, niet alleen maar de standaard cargo opgenomen in het jaaroverzicht.
juniorfotograaf
Berichten: 430
Lid geworden op: do aug 23, 2012 1:54 pm
Locatie: In de buurt van een paar spoorlijnen
Contacteer:

Re: Jaaoverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Bericht door juniorfotograaf »

Leuk overzicht heb je daar. 8-)
Toch handig he,iemand die je kan helpen aan erg actuele info van wat stoomtreinen :-))
Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
PatrickvH
Berichten: 188
Lid geworden op: za feb 08, 2014 10:16 am
Contacteer:

Re: Jaaoverzicht 2014 Saitzee/Sytze

Bericht door PatrickvH »

Mooi spul bij elkaar geklikt, waren vast heel wat kilometers met de brommert :P
Plaats reactie