Jaaroverzicht 2014 Wessel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2014.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door wessele »

In 2014 heb ik met m'n nieuwe SEAT de nodige plaatsen in Nederland bezocht. Dit jaar bijt ik graag de spits af met m'n overzicht. De hoogtepunten per maand op een rijtje:

Januari:
Afbeelding
Na talloze pogingen lukte het me eindelijk om de bediening van Electrolux van Alphen a/d Rijn vast te leggen met een gele DBS 6400 als tractie. Op de regenachtige avond van 20 januari zien we loc 6451 net na vertrek bij Electrolux met een tweetal wagens even stilstaan bij de eerste handbediende overweg.

Februari:
Afbeelding
Reeds in februari trapte ik het "seizoen" af met een eerste bezoekje van 't jaar aan de haven van Delfzijl. Loc 6414 haalde op deze dag een drietal ketelwagens op van chemiepark Farmsum. Geduldig wachtend op z'n vertrektijd zien we het korte treintje onder adembenemende lichtsomstandigheden. Er zouden nog vele bezoekjes aan de haven volgen gedurende dit jaar, maar daarover later meer.

Maart:
Afbeelding
Ik slaagde er dit jaar meermaals in om de bediening van Zwijndrecht vast te leggen. Op 20 maart bereikte deze reeks z'n hoogtepunt. Loc 6425 plaatste op deze dag niet minder dan 12 (!) met buizen beladen wagens bij Van Leeuwen.

April:
Afbeelding
De wens om een trein vast te leggen met in bloei staande bollenvelden kon dit jaar ook meermaals worden vervuld. Op 25 april zien we loc 220 van Locon een fraai gekleurd bollenveld passeren met de kort uitgevallen afvaltrein naar Noordwijkerhout.

Mei:
Afbeelding
Na een lange periode van herstel keerde loc 1101 in mei tijdelijk terug bij RRF. Op de zonnige 19 mei zien we deze loc ter hoogte van Zandstraat met de goed beladen Bertschi-shuttle naar DOW.

Juni:
Afbeelding
De bediening van Wagenborg in Delfzijl bleef in 2014 zeer sporadisch. Van ieder vermoeden dat het wagentje er geplaatst zou worden werd dan ook gretig gebruik gemaakt. Op 17 juni plaatste loc 6418 de bekende Rens met Awilog-bakken op de kade van dit bedrijf.

Juli:
Afbeelding
In juli bracht Rurtalbahn enkele GTW-treinstellen van Veolia naar de werkplaats van Talbot in Aken. Dit bood fotografen de kans om weer eens een materieeloverbrenging vast te leggen op de fraaie spoorlijn tussen Heerlen en Herzogenrath. Op de grauwe morgen van 13 juli zien we loc V203 met treinstel 204 de bekende stek bij Eygelshoven passeren.

Augustus:
Afbeelding
De wens om de Coevorden-shuttle vast te leggen bij de bekende stek bij buurtschap De Haandrik heeft me in 2014 de nodige kilometers gekost. Pas tijdens de derde poging slaagde ik erin om er een "zonplaat" te scoren. Op 7 augustus zien we de LOCON 220 met loc E01 van BE in opzending met de volbeladen Coevorden-shuttle passeren.

September:
Afbeelding
Op 27 september kwam Mercia-charters weer eens naar Nederland en deed hierbij ook de Eemshaven aan. Een unieke kans om een trein vast te leggen op het spoordeel naar het alweer jarenlang spaarzaam bediende Wagenborg. Loc 6418 is zojuist vertrokken van het terrein van Wagenborg.

Oktober:
Afbeelding
Op 15 oktober legde ik de bediening van Delden in een fraai herfstachtige omgeving. Weer een wens die van de lijst kon worden gestreept ;-).

November:
Afbeelding
Op 27 november lukte het me eindelijk om de bediening van Vlaardingen zonder zon vast te leggen. Daarmee lukte het ook om de trein eens goed vast te leggen op de stamlijn. We zien loc 6409 onderweg met een sleep wagens naar Vopak.

December:
Afbeelding
Het jaaroverzicht eindig ik waar het begon: in Alphen a/d Rijn. Op 19 december toog Locon geheel onverwacht opeens naar Electrolux met een nieuwe kleine vervoersstroom: één wagentje met witgoed vanuit Roemenië. Na lossing van de wagen zien we loc 220 de Magazijnweg te Alphen passeren op z'n weg terug naar Rotterdam.

Al met al kijk ik terug op een leuk en gevarieerd spoorjaar, waarin ik veel gezien en meegemaakt heb met veel verschillende en gezellig spoorhobbyisten. 2015 zal ongetwijfeld andere nieuwe en leuke uitdagingen in het verschiet hebben. Ik ben heel benieuwd naar de overzichten van jullie allemaal!

Groet,
Wessel
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door Peter »

Leuke set!
“Hallo cargo!”
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door Bruno »

Fraai jaaroverzicht!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door Maarten »

Fraaie serie, heel het land doorgereisd zo te zien!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door Jeroen »

Een compleet jaaroverzicht van Nederlandse bodem, zie je niet vaak! :-)) Leuk Wessel!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door Ronnie »

Leuke serie met al die bedieningen :).
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3406
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door Rens »

100% diesel, geen waslijn nodig in NL volgens jouw jaaroverzicht8-) Weer bijna alle uithoeken van het land en 1 heel bekend plaatje van die oranje loc, dat was ook een erg geslaagd middagje.
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door ov_wijzer »

Leuk Wessel! Veel Locon 220 8-)
KvdLee
Berichten: 472
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 4:47 pm

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door KvdLee »

Fraai overzicht!
Gebruikersavatar
Railleon
Berichten: 1093
Lid geworden op: zo mei 26, 2013 7:30 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door Railleon »

Heel mooi overzicht.
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door robehv »

Mooi overzicht, geen fan van elektrische loks :lol: ?
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
isuperpinda
Berichten: 504
Lid geworden op: di aug 26, 2014 3:00 pm
Locatie: Hengelo OV

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door isuperpinda »

Mooie serie!
Foto's op: Flickr
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 Wessel

Bericht door BjörnNielsen »

Als fan van kleurtjes kan mijn voorkeur alleen maar uitgaan naar April. Maar verder ook een heel fijn setje bedieningen en enkele hoofdlijn-plaatjes.
Plaats reactie