Pagina 1 van 1

Nieuws over Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: vr jan 19, 2018 5:39 pm
door Ronnie
NS hoopt op tweede tienminutentrein eind 2021
Door: ANP 19 januari 2018, 09:11

Eind 2021 moet de tweede tienminutentrein gaan rijden. Daarop hoopt althans de NS. De tweede tienminutentrein moet komen op het traject tussen Schiphol en Nijmegen.

Bron: Het Parool

Re: Nieuws over Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: wo jan 31, 2018 5:28 pm
door Ronnie
ProRail krijgt 43 miljoen voor spoorboekloos rijden op twee nieuwe trajecten
Gepubliceerd: 31 januari 2018 01:22 Laatste update: 31 januari 2018 04:35

Om op twee nieuwe trajecten het zogenoemde spoorboekloos reizen te realiseren, krijgt spoorbeheerder ProRail 43,3 miljoen euro van staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur). Het gaat om de trajecten tussen Schiphol en Nijmegen en tussen Breda en Eindhoven, schrijft ze aan de Tweede Kamer.

Bron: Nu.nl

Re: Nieuws over Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: ma feb 05, 2018 5:25 pm
door Ronnie
Vanaf 2025 iedere vijf minuten een trein tussen Den Haag en Rotterdam
Gepubliceerd op 05-02-2018 om 09:15

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat trekt ruim driehonderd miljoen euro uit om het spoor op het traject Den Haag – Rotterdam geschikt te maken voor het rijden met acht intercity’s en zes sprinters per uur per richting. Hierdoor kunnen reizigers op dit traject straks iedere vijf minuten een trein nemen.

Bron: Spoorpro.nl

Re: Nieuws over Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: za jun 23, 2018 4:40 pm
door Ronnie
Aanpassing spoor dreigt flink duurder te worden
Vrijdag 22 juni 2018, 23:51; Aangepast 01:41

Aanpassingen aan het spoor dreigen flink duurder uit te vallen dan gepland. Dreigde het project eerder nog 200 miljoen euro duurder te worden dan geraamd, inmiddels is het mogelijke tekort opgelopen tot 245 miljoen, schrijft staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur aan de Tweede Kamer.

Bron: NOS.nl

Re: Nieuws over Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: ma nov 26, 2018 5:58 pm
door Ronnie
ProRail en NS willen elke 7,5 minuten trein laten rijden
26 november 2018 07:52 Laatste update: 7 uur geleden

Spoorbeheerder ProRail, NS en andere betrokkenen denken dat de dienstregeling op het spoor verder kan worden opgevoerd met het oog op de reizigersgroei in de komende jaren.

Bron: Nu.nl

Re: Nieuws over Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: wo feb 06, 2019 5:15 pm
door Ronnie
OV Toekomstbeeld: metronetwerk op stedenring en innovaties in regio
Gepubliceerd op 06-02-2019 om 17:03

Het openbaar vervoer moet in de komende twintig jaar worden omgevormd naar een systeem waarin grote steden door hoogfrequente treinen zijn verbonden en de regio bereikbaar blijft door slimme innovaties. Dat staat in het Toekomstbeeld OV 2040, dat staatssecretaris Stientje Van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. Dit Toekomstbeeld beschrijft de visie op het OV in 2040 van alle partijen en overheden uit de sector.

Bron: OV Pro

--

Het rapport is hier te vinden.

Re: Nieuws over Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Geplaatst: do mei 09, 2019 4:22 pm
door Ronnie
Ministerie beperkt miljoenentekort PHS met versoberingsmaatregelen
Gepubliceerd op 09-05-2019 om 10:47

Het mogelijke financiële tekort van Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) is opgelopen tot 354,6 miljoen euro. Dit komt deels door een kostenstijging en deels door een veranderde rekenmethode.

Bron: Spoorpro.nl