Drie inschrijvers voor concessie DAV

Nieuws en andere gepubliceerde informatie
Forumregels
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Drie inschrijvers voor concessie DAV

Bericht door Ronnie »

Drie inschrijvers voor concessie DAV
Gepubliceerd op 30-10-2017 om 15:24

Vervoerders Arriva, EBS en Qbuzz hebben een bod ingediend bij de provincie Zuid-Holland voor de concessie Drechtsteden – Alblasserwaard – Vijfheerenlanden. De huidige concessie van Arriva loopt tot eind 2018. De nieuwe concessie gaat in per december 2018 tot eind 2026, met twee keer de mogelijkheid tot verlenging.

De verwachting is dat de provincie halverwege januari 2018 bekend zal maken wie de nieuwe vervoerder wordt. De concessie DAV betreft het busvervoer rondom de Drechtsteden, in Leerdam, bij de Lek en tot de provinciegrens van Zuid-Holland in het zuiden. Het spoorvervoer op de MerwedeLingeLijn behoort ook tot deze concessie.

Bron: OV Pro
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Drie inschrijvers voor concessie DAV

Bericht door Ronnie »

Arriva verliest concessie Drechtsteden met MerwedeLingelijn aan Qbuzz
Gepubliceerd op 10-01-2018 om 16:17

Qbuzz mag vanaf eind 2018 het busvervoer verzorgen in het concessiegebied Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden (DAV) én het treinvervoer op de MerwedeLingelijn. Het is de eerste concessie die Qbuzz heeft gewonnen sinds de voormalige NS-dochter is overgenomen door het Italiaanse Busitalia. De vervoerder versloeg in de aanbesteding concurrenten EBS en de huidige vervoerder Arriva.

Bron: OV Pro
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Drie inschrijvers voor concessie DAV

Bericht door Ronnie »

Qbuzz verlengt kwartiersdienstregeling op MerwedeLingelijn
Gepubliceerd op 01-08-2018 om 12:35

Qbuzz wil dat de treinen op de MerwedeLingelijn tot 20.00 uur ’s avonds elk kwartier blijven rijden. Momenteel verzorgt Arriva hier het treinverkeer en deze vervoerder laat de treinen op deze verbinding na 19.00 uur nog maar twee keer per uur rijden. Qbuzz is van plan dit te veranderen als het de concessie eind dit jaar overneemt.

Bron: OV Pro
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Drie inschrijvers voor concessie DAV

Bericht door Ronnie »

‘Standaard ’n trein te vroeg pakken op Merwedelingelijn’
Peter Koster 28-02-22, 06:47, Laatste update: 10:30

,,De treinen op de Merwedelingelijn vallen zo vaak uit, dat ik elke dag gewoon een trein te vroeg naar mijn werk ga. Dan heb ik nog tijd om naar mijn werk in Sliedrecht te fietsen.’’

Bron: BN De Stem
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie