Prestaties ProRail verbeterd, personeel minder tevreden
Gepubliceerd op 10-06-2015 om 17:14
De prestaties op het Nederlandse spoor zijn verbeterd in 2014 ten opzichte van het jaar daarvoor. De punctualiteit van het treinverkeer nam toe en de uitval van treinen daalde. Ook reden minder treinen door een rood sein. Minder positief is dat de waardering van medewerkers voor hun werkgever ProRail daalde. Het personeel beoordeelde de spoorbeheerder met een 7,1 waar ze hun werkgever in 2012 nog een 7,5 gaven. Dat blijkt uit het Jaarverslag van ProRail over 2014.
Zoals ieder jaar scoren de regionale spoorvervoerders het beste in het op tijd rijden met een punctualiteit van 94,0 procent (norm: 93,1). In 2013 was dat nog 92,5 procent. De NS-treinen op het hoofdrailnet reden in 90,2 procent (norm: 87) van de gevallen op tijd, in 2013 was dat nog 87,9 procent.
Ook de spoorgoederenvervoerders lieten een verbetering in de punctualiteit zien. In 2013 daalde de punctualiteit van deze groep nog. 83 procent (norm: 82) van de goederentreinen reed in 2014 op tijd, waar dat in 2013 nog 79,6 procent was. ProRail meldt samen met de goederenvervoerders in 2014 een aantal knelpunten in de dienstregeling en de uitvoering te hebben opgelost.
Bron: Spoorpro.nl
Prestaties ProRail verbeterd, personeel minder tevreden
Forumregels
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Prestaties ProRail verbeterd, personeel minder tevreden
Goed sporen. Daar houden we van.