Oude dubbeldekkers voor 17 miljoen euro opgelapt

Nieuws en andere gepubliceerde informatie
Forumregels
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7623
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Oude dubbeldekkers voor 17 miljoen euro opgelapt

Bericht door Peter »

Oude dubbeldekkers voor 17 miljoen euro opgelapt

zaterdag 16 augustus 2014

Achttien oude dubbeldekkers met groene bankjes (type DDAR/DDM) krijgen voor 17 miljoen euro een technische revisie bij NS-dochter Nedtrain in Haarlem. De oude treinen worden van stal gehaald om het aantal klachten over overvolle treinen terug te laten dringen.

Volgens NS topman Timo Huges is het voor het eerst dat de volledige strategische reserve structureel ingezet gaat worden. De oude dubbeldekkers komen tijdelijk weer in dienst, totdat er Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) uit de fabriek komt rollen. CAF of Alstom gaan die nieuwe treinen maken.

Niet foutloos
Al jaren wordt geklaagd over te volle spitstreinen en vertragingen. "We proberen daar natuurlijk verandering in te brengen", zegt Huges in het Algemeen Dagblad zaterdag. "We hebben in het verleden maar al te vaak gecommuniceerd dat we bij de wereldtop behoorden en dat alles probleemloos verliep. Dat laatste is natuurlijk niet zo" zegt hij verder in de krant.

Niet alle knelpunten opgelost
De topman, die de reiziger op 1, 2 en 3 heeft gezet in de strategie van NS, wil de problemen waarmee NS kampt aanpakken. "Ik zeg niet dat alle knelpunten over vijf jaar zijn opgelost, maar ze zijn dan wel verbeterd." Rover Voorzitter Arriën Kruyt sprak gisteren in een interview met Treinreiziger.nl waardering uit voor de Timo Huges.

Drukke treinen blijven
Eerder maakte het spoorbedrijf al bekend dat ondanks de inzet van langere treinen, volle treinen zullen blijven bestaan. Huges zegt daarover: "Wij moeten niets anders doen dan de reiziger helpen door zijn reis zo voorspelbaar mogelijk te maken. Maar staan in de spits hoort er ook in de toekomst bij, net als werkzaamheden. Daar wil ik eerlijk over zijn," aldus de NS-baas.

Kortere treinen
Een aantal treinen wordt ook korter (17%). Dat geldt bijvoorbeeld tussen Den Haag en Venlo, waar een aantal negendelige treinen worden vervangen door zesdelige dubbeldekkers. "Om de versterkingen mogelijk te maken hebben we ervoor gekozen om minder capaciteit aan te bieden op andere trajecten waar dat volgens de prognoses kan", legde een NS-woordvoerster eerder uit.

Bron + lijstje drukke treinen die niet worden verlengd: Treinreiziger.nl
“Hallo cargo!”
Plaats reactie