Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele (B)

Nieuws en andere gepubliceerde informatie
Forumregels
Een bronvermelding is verplicht bij het overnemen van nieuwsberichten van andere sites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele (B)

Bericht door Peter »

Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele

04/11/13, 06u22 − Bron: Belga

Door de ontsporing van een goederentrein in de buurt van de Aarschotsesteenweg in Wilsele (Vlaams-Brabant) vanochtend, zijn vier wissels en een honderdtal dwarsliggers beschadigd. Dat meldt Thomas Baeken, woordvoerder van spoorwegnetbeheerder Infrabel. De herstelling van het spoor zal een tweetal dagen duren, maar het is wel mogelijk dat op het naastliggende spoor sneller weer treinen kunnen rijden.

"Drie wagons en de locomotief zijn ontspoord: de locomotief en de eerste twee wagons staan volledig met de wielen naast het spoor, de derde wagon gedeeltelijk", legt Baeken uit. "Het gaat om een trein van 25 wagons. In twee van de wagons worden chemische producten vervoerd, maar er zijn geen meldingen gemaakt van lekken of beschadigingen aan die wagons." De wagons die nog op het spoor staan, zullen worden weggetakeld naar Aarschot.

Het ongeval gebeurde ter hoogte van de wissels. "Vier wissels en een honderdtal dwarsliggers zijn beschadigd", zegt de woordvoerder. "Het zal ongeveer twee dagen duren vooraleer er weer treinen op het beschadigde spoor zullen kunnen rijden. De ontspoorde wagons staan momenteel op een deel van de vrije ruimte van het naastliggende spoor."

Intern onderzoek
Infrabel voert een intern onderzoek naar de ontsporing. Daarnaast zal ofwel het parket ofwel de onafhankelijke onderzoekscommissie een onderzoek opstarten, zegt Baeken.

Door het ongeval is er geen treinverkeer mogelijk tussen Leuven en Mechelen. Er rijdt een vervangende busdienst tussen Leuven en Haacht.

Afbeelding

Bron: De Morgen
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland

Bericht door Maarten »

Crossrail komt mogelijk in opspraak omdat de opleiding niet goed genoeg zou zijn en treinbestuurders teveel uren zouden maken. Onderzoekers denken dat de treinbestuurder een rood sein zou genegeerd hebben. Meer informatie heb ik (nog) niet.

Bron: M'n moeder die het via VTM-nieuws vernam
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland

Bericht door Nielske1990 »

Is er iemand die weet of Crossrail vaker betrokken is bij incidenten dan een andere vervoerder?
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland

Bericht door mattias »

Het laatste jaar is toch wel meer gebeurd dan de andere jaren, lijkt mij...
En 2x kort na elkaar op dezelfde as...
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland

Bericht door mattias »

Maarten schreef:Crossrail komt mogelijk in opspraak omdat de opleiding niet goed genoeg zou zijn en treinbestuurders teveel uren zouden maken.
Huh??

Crossfail komt mogelijk in opspraak op hun eigen arbeidsovereenkomst (te veel uren) en de opleiding (die ze zelf geven) die niet goed zou zijn???
Verklaar je aub, want ik snap je zin niet echt..
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Cees_1251
Berichten: 1730
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 11:27 pm

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland

Bericht door Cees_1251 »

Lees het even na op de site van VTM .... http://nieuws.vtm.be/binnenland/66701-m ... r-het-rood
Voorkomt spraakverwarring ;)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland

Bericht door Jeroen »

Hier is net als in Voeren door rood gereden, volgens de bronnen. Waarom schiet Infrabel niet op met het invoeren van een veiliger systeem, één die wel ingrijpt na een STS-passage.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland

Bericht door mattias »

Cees_1251 schreef:Lees het even na op de site van VTM .... http://nieuws.vtm.be/binnenland/66701-m ... r-het-rood
Voorkomt spraakverwarring ;)
Bedankt! :)

Tjah, dat is wat wij van de NMBS al jaren (!!) zeggen!
Wij hebben een dienst van maximum 9 uur nationaal en internationaal 10uur.
Dat is meer dan genoeg! Alles wat er bovenop komt is goed om je concentratie mee te verliezen en/of in slaap te vallen. (vooral waar een nachtprestatie in verweven zit)
Als we dat tegen de "collega's" van de privé zeggen, lachen ze ons uit en zijn wij sisi's...
Maar hoeveel accidenten zijn er de laatste tijd al niet gebeurt bij de privaat, waarbij er een menselijke fout was???
Ik zeg niet dat wij bij de NMBS (staatsfirma) heilig zijn, maar wij hebben duidelijke grenzen en mogen er niet over gaan!
Indien we deze regels overschrijden en er gebeurt iets, en de bestuurder/firma kan schuldig worden bevonden aan het overschrijden van deze regels, dan verliest de bestuurder zijn vergunning en de spoorwegoperator zijn licentie!

Tijdje terug eens gepraat met een "ex-collega" van Crossrail en die zei mij dat hij er zijn ontslag heeft gegeven na 2 a 3 jaar nadat de firma is gefusioneerd met Crossrail.
Toendertijd met DLC was de werksfeer zeer goed! Er werd duidelijk gecommuniceerd.
Nadat DLC Crossrail werd, zijn er intern enkele functies mank beginnen lopen.
Een afwisselende job werd een ééntonige en saaie bezigheid, waarbij je maanden aan 1 stuk 4 a 5 nachtdiensten "Genk - Aken - Genk" per week mocht gaan rijden.
Lekker gezond om routine te beginnen kweken.. En laat routine nu het slechtste zijn wat je als treinbestuurder kunt tegenkomen.
Zo kun je veel makkelijker over een sein kijken, omdat die in 99 keer groen staat, en die ene keer nu toevallig rood... Je aandacht verslapt heel makkelijk!

Die kerel zei me dat hij van Genk opreed naar Aken. En buro operaties belde hem op om te zeggen dat zijn tegentrein terug naar Genk, zo'n 2 uur vertraging had.
Maar 2 uur werden er 3, 3 uur werden er 4 en als het puntje bij het paaltje kwam, werd hij aan het lijntje gehouden tot een dienst van totaal 20 uur!!!!!
Ok, die 20 uur was een uitzondering, maar diensten van 16 uur waren zeker geen uitzondering, zei die!
Hoe kun je nu nog een deftig en gezond leven leiden (lijden???) met zo'n manier van werken??

Nuja, in Nederland gelden er andere regels omtrend arbeidstijd en dergelijke.
Regels waarvan ik niet echt op de hoogte ben, maar ik weet wel dat daar strenge controles opstaan vanwege hogerhand.
In belgie heb je hier gewoonweg 'the great far west'...

Allez ja, dit voor wat die arbeidsuren betreft.
Over de opleiding heb ik niet echt concrete info, maar als je weet dat bij de NMBS een opleiding 12 a 14 maanden duurt.
En die bij Crossrail (en de meeste andere firma's die hun bestuurders laat opleiden, via het opleidingcentrum van Crossrail) duurt die met moeite 9 maanden..
Tjah.. Dan weet ik het ook niet hoor..


Ik heb niks tegen privéfirma's.. De kans dat ik ook ooit bij een private spooronderneming aan de slag ga is reëel.
Maar aan de huidige manier van werken zal dit zeker niet Crossrail zijn!
Ik weet al genoeg hoe het ginds te werk gaat!

Mattias
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
SB6414
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland

Bericht door SB6414 »

Interessante discussie!

Of CrossRail-machinisten daadwerkelijk veel fouten maken... Ik weet het niet. Ik weet wel dat bij NMBS Logistics ook héél wat dingen misgaan, maar die zaken vaak niet aan het licht komen (bijvoorbeeld doordat het zich afspeelt in een verlaten hoek van de haven). Het zijn allemaal gebeurtenissen die misschien te wijten zijn aan moeheid, gebrek aan variatie, en ga zo maar door. Feit is dat er in de private sector langere diensten gedraaid worden als bij (voormalig) staatsbedrijven het geval is. Maar de machinisten die naar een bedrijf als CrossRail overstappen, kiezen daar zelf voor.

Uiteindelijk draait het allemaal om geld en vanwege dat heel simpele gegeven worden bij de kleine vervoerders andere diensten gedraaid als bij een bedrijf als NMBS. Naar mijn mening kun je een CrossRail niet vergelijken met een NMBS Logistics; het enige dat ze gemeenschappelijk hebben, is dat ze treinen rijden. Verder zijn cultuur, mentaliteit enzovoorts heel verschillend. Uiteindelijk denk ik dat de CrossRail-mentaliteit toch de juiste is. En tsja, om een markt succesvol open te breken heb je een speler nodig die tot het uiterste gaat. En daar horen dit soort incidenten bij.

Overigens zou het door rood rijden ook nog wel eens te maken kunnen hebben met de over het algemeen niet beste seinplaatsing in België. Heel anders dan in Nederland en vele malen meer verwarrend.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele (B)

Bericht door mattias »

Dat de mentaliteit bij de NMBS niet zo productief lijkt als die bij de privé, kan ik best wel inkomen.
Heb je zogezegd wel vaker bij staatsbedrijven, of ex-staatsbedrijven.
Maar dat is een beeld dat men vanuit de privé willen doen geloven.

Dat een bepaalde persoon kiest om zich dood te werken bij een private vervoerder laat mij persoonlijk koud.
Maar men vergeet vaak dat die geldzucht en de risico's die aan de zware en lange diensturen zijn gekoppeld niet enkel de personen die ervoor hebben gekozen, kunnen pijnigen.
Er rijden namelijk ook mensen rond op het spoorwegnet die hun leven niet moe zijn en daardoor wel betrokken kunnen geraken in een accident..
En dan heb ik het niet over de duizenden automobilisten die op onze wegen rijden.
Een voorbeeld:
Bestuurder rijdt met de wagen van thuis naar depot Zeebrugge, in de vooravond.
Maakt zijn locomotief klaar en doet enkele uren rangeringen (+ papierwerk, klaarmakingen, schouwingen, ...)
Doet een lange rit van Zeebrugge naar Aken West. Doet daar zijn loc rond de trein.
Maakt de trein vertrekklaar voor de collega, remproeven aan de andere zijde,...
En die stakker moet dan nog 4 uur terugrijden van Aken nar Zeebrugge, tijdens het krieken van de dag.
Tijdens die 4 uur durende autorit, en na een treindienst van mogelijks al 10 uur, kan die gemakkelijk de slaap vatten achter het stuur..
En bijvoorbeeld achterin een file rijden langsheen de Antwerpse of Brusselse ring.

Dat is dan allemaal meer of normaal???
Ik zou graag eens een burocraat eens 14 of 15 uur zien presteren in volle concentratie..
En dat 5 dagen in de week.. Eens benieuwd hoe lang die het zal volhouden..


nee.. Er moet voor de bestuurders en personeel van NMBS (en al dan niet logistics) een grotere (toegestane) flexibiliteit komen.
Daar ben ik het met je eens.. Een voorbeeld is bvb het aanhaken en ontkoppelen van een locomotief van een trein.
Wij MOGEN van hogerhand NIET zelf ontkoppelen. Velen doen dat dan ook niet.
Want als we dat doen en het komt uit, dan kunnen wij onder onze voeten krijgen..
Dit terwijl als je het zelf doet, je zeker bent met wat je bezig bent en het gaat veel vlugger..
Maar goed, dit zijn dingen die van hogerhand moeten besproken en toegelaten worden.

Maar er moeten grenzen zijn..
Als je jong bent, en dat ben ik, jij en een groot deel op dit forum, dan lijkt de wereld aan je voeten te staan en kan het je niet schelen of je eens 14 of 15 uren kunt werken en dit enkele maanden of jaren aan een stuk.
Maar zul jij zo'n manier van werken aankunnen tot en met je 65ste??

Heb gehoord van die ex-collega, waarover ik het al had, dat hij van intern hoorde dat +- 85% van de personen die bij crossrail werkte, toen hij er was, nu ook al hebben afgehaakt en tevreden een andere (menselijkere) werkgever hebben gevonden! Ik weet het niet hoor, maar ik denk toch dat het wat wil zeggen, niet?

Je kunt dat tijdelijk volhouden, maar ooit zal je mentaal of fysiek breken! Let op mijn woorden!
En dan mag je nog 2700€ netto per maand hebben + firmawagen. Wat ben je er mee, als je er stilaan aan kapot gaat?
En dan heb ik het nog niet over een eventuele relatie of gezin met kinderen...


Nee, dat NMBS flexibeler moet worden, tot daar aan toe, maar sommige privé-operatoren moeten ook versoepelen.
Crossrail zit met een bestuurderstekort. Maar als je zo'n arbeidsvoorwaarden op tafel legt, dan lijkt mij dit niet meer dan normaal dat volk wegblijft.


Ik viseer hiermee niet de machinisten en de fouten.
Want we (iedere TB) zijn allen vatbaar voor eventuele fouten. We zijn ook allemaal maar mensen hé!
Dat er vaak dingen uit de haven in de doofpot worden gestoken van NMBS Logistics, dat weet ik ook evengoed al u, maar je zou eens moeten weten wat Crossrail in hun doofpot steken.. Daar zou je ook van verschieten! En het stoort me dan enorm dat zij de eerste zijn om de NMBS op hun vingers te tikken als zij iets verkeerd doen. Maar ze kunnen er zelf niet tegen kritiek.. Want zij zijn heilig.. Soit, dit gezegd zijnde..


Fouten maken is menselijk, maar ze kunnen vermeden worden, door tijdig water bij de denkbeeldige wijn te doen.. En van beide kanten, liefst...
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
ijzeren rijn 82
Berichten: 805
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 10:00 am

Re: Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele (B)

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Crossrail rijdt ook veel in Belgie , ze hebben ongeveer 15 machines ?? die bijna continu worden ingezet , dus als je veel rijdt heb je ook meer risico dan als je niet rijdt
SB6414 schreef:Overigens zou het door rood rijden ook nog wel eens te maken kunnen hebben met de over het algemeen niet beste seinplaatsing in België. Heel anders dan in Nederland en vele malen meer verwarrend.
ben ik het helmaal met jou eens ! hier bij dit geval ook een hoofdsein in een scherpe bocht , of wat je in belgie ook veel ziet een sein net voor een halte in volle baan
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele (B)

Bericht door mattias »

Nog vergeten te vermelden in mijn vorige post, was dat het sein (volgens een kennis die bij crossrail rijdt) toch op een goed zichtbare plaats staat.
Dus het zou toch om een verstrooidheidsfout moeten gaan, denkt hij..

Je kent het wel.. Vaak dezelfde trajecten doen. 99 keer groen, 1 keer rood en je hebt het vlaggen..
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Korte Nieuwsberichten uit het Buitenland

Bericht door Maarten »

mattias schreef:
Maarten schreef:Crossrail komt mogelijk in opspraak omdat de opleiding niet goed genoeg zou zijn en treinbestuurders teveel uren zouden maken.
Huh??

Crossfail komt mogelijk in opspraak op hun eigen arbeidsovereenkomst (te veel uren) en de opleiding (die ze zelf geven) die niet goed zou zijn???
Verklaar je aub, want ik snap je zin niet echt..
Min excuses Mattias! Dat was het eerste wat ik er van vernam via m'n moeder, had op het moment dat ik dat bericht typte niet de tijd om de bron (VTM) nog te checken. Zo te zien is het nu wel duidelijk en hoef ik mijn zin niet meer verklaren. :)

Vind het wel wat vreemd, maar ook interessant om dit allemaal te lezen omdat ik nu midden in het proces zit om treinbestuurder bij Crossrail te worden. Maar toch ben ik er van overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt om voor Crossrail te kiezen en niet voor de NMBS (logistics).
Laatst gewijzigd door Maarten op ma nov 04, 2013 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
SB6414
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele (B)

Bericht door SB6414 »

mattias schreef:Dat de mentaliteit bij de NMBS niet zo productief lijkt als die bij de privé, kan ik best wel inkomen.
Heb je zogezegd wel vaker bij staatsbedrijven, of ex-staatsbedrijven.
Maar dat is een beeld dat men vanuit de privé willen doen geloven.
Nou, het is niet zozeer wat ze je willen laten geloven, maar het is iets dat je gewoon merkt. Natuurlijk, ook bij NMBS wil men werken. Maar zoals je zelf al aangeeft: binnen grenzen. Bij een klein bedrijf, of dat nu een spoorvervoerder is of niet, is de saamhorigheid groter en wil je dus meer voor je organisatie doen. Dat resulteert vaak in een cowboy-mentaliteit, met o.a. lange diensten.
Maar men vergeet vaak dat die geldzucht
Nou ja, geldzucht: deels ook uit idealen. Het geld lijkt me mooi meegenomen, inderdaad.
Een voorbeeld:
Goed voorbeeld, maar lange diensten worden overal gemaakt. Niet alleen in de spoorsector. Iemand die twaalf uur op een kraan zit, elf uur achter een bureau zit of tien uur aan de lopende band staat moet ook nog naar huis rijden en loopt dezelfde risico's. Daarbij: het werkt van machinist, treinbestuurder zo u wilt, is niet per definitie zwaar. De diensten zijn lang, maar je zit. Je moet opletten, maar toch moet je op een andere manier opletten dan wanneer je op de weg zit. Ik zie bijvoorbeeld zelden een vrachtwagenchauffeur zonder handen aan het stuur, terwijl een treinmachinist onderuit gezakt kan zitten en zich vooral op seinbeelden moet concentreren.
Ik zou graag eens een burocraat eens 14 of 15 uur zien presteren in volle concentratie..
En dat 5 dagen in de week.. Eens benieuwd hoe lang die het zal volhouden..
Nogmaals: ik ben van mening dat een treinbestuurder zich alleen volledig concentreert op gevaarlijke punten. Als je midden tussen de weilanden rijdt met goed overzicht, is het niet nodig om je volledig te concentreren; het seinbeeld voor je in je opnemen zou dan bijna voldoende moeten zijn. Zeker als je een traject vaak rijdt.
Want we (iedere TB) zijn allen vatbaar voor eventuele fouten. We zijn ook allemaal maar mensen hé!
Dat er vaak dingen uit de haven in de doofpot worden gestoken van NMBS Logistics, dat weet ik ook evengoed al u, maar je zou eens moeten weten wat Crossrail in hun doofpot steken.. Daar zou je ook van verschieten! En het stoort me dan enorm dat zij de eerste zijn om de NMBS op hun vingers te tikken als zij iets verkeerd doen. Maar ze kunnen er zelf niet tegen kritiek.. Want zij zijn heilig.. Soit, dit gezegd zijnde..
Dat is ook een beetje de strategie van CrossRail: je concurrent is je concurrent, en daar moet je nou net geen lovende woorden over gaan schrijven. Ergens geef ik ze geen ongelijk, al is het niet netjes. Probleem is alleen dat de mensen in de buitendienst daar steeds mee geconfronteerd worden. En dat zal o.a. bijdragen aan het inderdaad redelijke personeelsverloop bij o.a. CrossRail, maar ook andere kleine, Belgische vervoerders.
Fouten maken is menselijk, maar ze kunnen vermeden worden, door tijdig water bij de denkbeeldige wijn te doen.. En van beide kanten, liefst...
Mee eens.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele (B)

Bericht door VinceCargo »

mattias schreef:Nog vergeten te vermelden in mijn vorige post, was dat het sein (volgens een kennis die bij crossrail rijdt) toch op een goed zichtbare plaats staat.
Dus het zou toch om een verstrooidheidsfout moeten gaan, denkt hij..
Je kent het wel.. Vaak dezelfde trajecten doen. 99 keer groen, 1 keer rood en je hebt het vlaggen..
Dan blijf ik erbij dat je na geel ALTIJD moet rekenen op rood. Doe je dat niet en ga je uit van je verwachtingspatroon ben je simpelweg dom bezig.
Juist daarom erger ik me mateloos aan de rijwegen in NL die achter een stoptrein lopen. Met een drgl-snelheid van 95 km/h (die in NL nog steeds lijkt te zijn gebaseerd op 6400'en die veel minder snel optrekken) heb je vaak meerdere gele seinen achter elkaar, en daar schuilt het gevaar in.
Reden te meer om lekker 75 á 80 te kachelen in zo'n geval natuurlijk, tenzij je nodig moet toileteren ;-)
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele (B)

Bericht door Maarten »

VinceCargo schreef:
mattias schreef:Nog vergeten te vermelden in mijn vorige post, was dat het sein (volgens een kennis die bij crossrail rijdt) toch op een goed zichtbare plaats staat.
Dus het zou toch om een verstrooidheidsfout moeten gaan, denkt hij..
Je kent het wel.. Vaak dezelfde trajecten doen. 99 keer groen, 1 keer rood en je hebt het vlaggen..
Dan blijf ik erbij dat je na geel ALTIJD moet rekenen op rood. Doe je dat niet en ga je uit van je verwachtingspatroon ben je simpelweg dom bezig.
Juist daarom erger ik me mateloos aan de rijwegen in NL die achter een stoptrein lopen. Met een drgl-snelheid van 95 km/h (die in NL nog steeds lijkt te zijn gebaseerd op 6400'en die veel minder snel optrekken) heb je vaak meerdere gele seinen achter elkaar, en daar schuilt het gevaar in.
Reden te meer om lekker 75 á 80 te kachelen in zo'n geval natuurlijk, tenzij je nodig moet toileteren ;-)
Inderdaad, als je weet dat er een sein in een scherpe bocht staat, dan kun je daar volgens mij rekening mee houden en zelfs met een snelheid van minder dan 40km/h dat sein naderen zodat je genoeg meters hebt om in te grijpen als het sein effectief op rood staat. En dan nog, je kan wel 99 keer groen hebben, bij een geel sein zou je toch sowieso gas moeten minderen?
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele (B)

Bericht door Ronnie »

Pas vrijdagochtend weer treinverkeer tussen Mechelen en Leuven

Volgens spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel zal er pas vanaf vrijdagochtend opnieuw treinverkeer mogelijk zijn tussen Mechelen en Leuven. Dat liet woordvoerder Thomas Baeken woensdag weten.

Maandagochtend ontspoorden tussen Wilsele en Holsbeek de locomotief en drie wagons van een goederentrein.

Infrabel hoopte in eerste instantie de sporen donderdag opnieuw vrij te krijgen, maar dat is onhaalbaar, aldus Baeken. De locomotief zat dieper in de grond dan aanvankelijk gedacht, wat ervoor zorgde dat het opnieuw op de sporen zetten van de trein langer duurde dan gepland.

Vrijdagochtend zou er opnieuw treinverkeer mogelijk moeten zijn.

Bron: GVA.be
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie