Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2013.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN

Bericht door JUSTINIAN »

Bij deze mijn jaaroverzicht voor 2013, een vervelend jaar waarin veel misging, maar met af en toe ook hoogtepunten. Veel plezier!
Januari: uitgewerkt. Op 31 januari verliep een contract voor mijn werkervaringsplek. Meteen na het werk keerde ik terug via Nijmegen, waar HSL 1832 uit Emmerich was gekomen om mij te troosten. Een week eerder was ik erin geslaagd in datzelfde Nijmegen in één minuut twee cargo's te missen.
Afbeelding1832 Nmg 31I13 by leon2711schrijvers

Februari: opvulling. Op 20 februari 2013 verveelde ik me en toog naar het grijze Antwerpen. Te Berchem werd 1829 geplaat. Je moet toch wat.
AfbeeldingBerchem 1829 by leon2711schrijvers

Maart: Museum. Op 30 maart werd de combo 01 1075+Sonderzug+2225 opgejaagd. In Hoorn voegde de zon zich bij der jacht en de geparkeerde 2225 werd vanaf de parkeerplaats van de nabije super gefotografeerd.
Afbeelding2225 Hoorntrein 30III13 by leon2711schrijvers

April: Tunnelvisie. Dat 2013 een slecht jaar dreigde te worden, maakte -inmiddels wijlen- tunneldelentrein 47525 mij duidelijk. Na ACHT mislukte pogingen mocht ik-em ein-de-lijk fotograferen bij Wijchen (op Nm-Ht, waar geen geplande cargo's rijden): 189 070 was op 3 april de geluksbrenger.
Afbeelding189 070 Wijchen 3IV13 by leon2711schrijvers

Mei: 50094. Ook ik mocht op 3 mei 2013 de LOCON 50094 op de chip branden: 9902 te Boxtel.
Afbeelding9902 Boxtel 3V13d by leon2711schrijvers

Juni: slagschepen. Dus Zwitserland heeft geen slagschepen? Op 30 juni was ik present in Frutigen, waar de BLS grandioss uitpakte met een waaier aan hoogtepunten -en vier CrossRails op sde zondag tussen 12;30-14;40. Hoogtepunt was deze extra trein met BLS slagschepen 205 en 208 te Frutigen.
AfbeeldingBLS 205 Frut SCT-1 by leon2711schrijvers

Juli: Hakkepuf. Een wat lastige overstap op 1 juli in Verona Porta Nueva pakte geweldig uit met reclamelok 1216 020 in het eerste stoomlok-design (zonder de cosmetische koplampen).
Afbeelding1216 020 Verona PN 1VII13a by leon2711schrijvers

Augustus: Euro! Op een grijze 22 augustus miste ik door een blunder de Euro-4000 in Antwerpen.De revanche kwam exact een week later met de doortocht van de 4009 te Antwerpen Noorderdokken op 29 augustus in een stralende zon. Groetjes aan de vier andere spotters! Helaas kwam kort daarop het bericht van de Liefkensspoortunnel, die vanaf -waarschijnlijk- september 2014 bijna alle cargo's tussen Antwerpen en Gent/Frankrijk van de bestaande route zal wegplukken, waardoor deze Euro 4000s, de SNCF 36000 en 67400 hier niet meer te zien zijn.
Afbeelding4009 NoDo out 29 aug13 by leon2711schrijvers

September: oudheid. Op 28 september 'deed' ik de SHM tussen Hoorn en Medemblik. Op de heenweg werd te Wognum 70033 meegesnoept.
AfbeeldingBR 70033 Wognum-2 by leon2711schrijvers

Oktober: helleveeg! Op 31 oktober (Allerzielen/Halloween/All Hallow's Eve) werd Recklinghausen Süd bekeken en met NorthRail 261 310 was het prijs. Er leek geen vuiltje aan de lucht.
AfbeeldingNorthRail 261 310 Reck Suud 31X13a by leon2711schrijvers

November: hoogtepunt? In 1997 ben ik begonnen met treinenfotografie. November 2013 is de allerslechtste spoormaand in mijn hele leven geweest. Door verschillende oorzaken miste ik tot tweemaal toe de omgeleide kolenshuttle met 189 203. De ENIGE foto in de hele maand, die níet genadeloos flopte was 7504 te Wijchen op 4 november 2013. En "dus" een hoogtepunt. Goodbye November 2013. And Good Riddance! :evil:
Afbeelding7504 Wijchen 4Nov13 by leon2711schrijvers

December: EIN-DE-LIJK!! Na in 2013 VIER maal de RTB 186 110 gemist te hebben, was het EIN-DE-LIJK raak: op 16 december 2013 liet 186 110 -helaas met wat graffiti- zich bij Wijchen zien. Net nu het ProRail-hekwerk er neergezet is. Maar het mag de pret niet drukken.
AfbeeldingRTB 186 110 Wychen 16XII13a3 by leon2711schrijvers

Dat was 2013, een vervelend jaar met veel dieptepunten, maar ook enkele zeer fraaie momenten. Op naar 2014. Groetjes,J.
Laatst gewijzigd door JUSTINIAN op vr mar 06, 2015 7:30 pm, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN

Bericht door Peter »

Goed dat de Euro4000 alsnog gelukt is een week later. 8-)
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN

Bericht door mattias »

Zitten enkele toffe treinen tussen hoor!
En dat niet alles van de eerste keer lukt, heeft iedereen wel eens!

Zo moest ik 365 dagen wachten en proberen om de ECR-trein uit/naar Zeebrugge te kunnen platen.
De VFLI graantrein naar Lestrem (F) had ik 5 pogingen nodig en zo heb je nog enkele treinen/locs die me steeds ontlopen..
Maar de aanhouder wint! ;)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN

Bericht door Marcel »

Leuke serie.
@Mattias bizar is dat het dat sommige dingen lukken je slechts na enkele dagen of bij een eerste rit en andere zijn soms 10 tallen pogingen voor nodig.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21648
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN

Bericht door Ronnie »

Leuk overzicht :) .
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN

Bericht door mattias »

rail4marcel schreef:@Mattias bizar is dat het dat sommige dingen lukken je slechts na enkele dagen of bij een eerste rit en andere zijn soms 10 tallen pogingen voor nodig.
Toeval of niet.. Het is meestal de private treinen die mij veel moeite kosten..
Treinen van "historische" operatoren lukken vrijwel vlot..
Maar das een andere discutie.. :mrgreen:
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
JUSTINIAN
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr mar 15, 2013 8:13 pm

Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN

Bericht door JUSTINIAN »

mattias schreef:
rail4marcel schreef:@Mattias bizar is dat het dat sommige dingen lukken je slechts na enkele dagen of bij een eerste rit en andere zijn soms 10 tallen pogingen voor nodig.
Toeval of niet.. Het is meestal de private treinen die mij veel moeite kosten..
Treinen van "historische" operatoren lukken vrijwel vlot..
Maar das een andere discutie.. :mrgreen:
Dank je voor de antwoorden. Treinen van bestaande/nationale operatoren rijden veel vaker dan privaten, zodat het minder opvalt, wanneer je voor de zoveelste keer DBSRN of B-Cargo mist (tenzij de langs een traject woont, waar bijna geen goederentreinen volgens dienstregeling rijden -elke private cargo die ik had, was een omgeleide of op ad hoc basis ingelast). Groetjes, J.
Plaats reactie