Jaaroverzicht 2013 Peter

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2013.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Jaaroverzicht 2013 Peter

Bericht door Peter »

Ik vond het wel eens leuk om voor het jaaroverzicht te kijken wel foto's in de smaak vielen afgelopen jaar. Per maand is de foto geselecteerd met de meeste favorieten op Flickr. Voor mij was het een totale verrassing om te zien wat hier uit kwam.

Januari - Aantal online foto's: 3

Afbeelding
Niet zoveel keuze deze maand het was cokes of dolime. :mrgreen: Uiteindelijk is het de dolime trein geworden met de 189 114 bij Nieuwstadt op 5 januari 2013.

Februari - Aantal online foto's: 30

Afbeelding
Deze maand al weer iets meer keuze met o.a. een bezoekje aan Maarssen, Elten en Tilburg Reeshof. Echter Eschweiler was de favoriet met een korte supporterstrein van Stuttgart naar Aachen met de toen pas geverfde en bestickerde BoxXpress 182 508. 21 februari 2013.

Maart - Aantal online foto's: 45

Afbeelding
Deze maand stonden er weer omleidingen via Venlo op het menu, maar ook nog een beetje Visé en hoop foto's uit Noord-Brabant. De favoriet is echter in Gelderland geschoten in Westervoort waar op 11 Maart 2013 de HSL 1832 passeerde met een Hyundai-trein richting Roosendaal.

April - Aantal online foto's: 88

Afbeelding
Deze maand o.a. naar Ekeren en de Rheinstrecke afgereisd en een hoop Kruidvat/Blokker-kaartjes versleten. Tijdens een van deze tripjes ging het weer old-skool naar de Betuweroute, de hele dag zitten in het gras en hopen dat er iets door komt of dat de hotline afgaat van te voren. Na een paar uur wachten werd de optocht van privaten toen eindelijk geopend door de PKP 189 205 met de Poznan-shuttle. 14 April 2013.

Mei - Aantal online foto's: 24

Afbeelding
Rustige maand waar ik veel in Delft was voor een keuze vak. Aangezien de colleges meestal pas in de middag waren werd in de ochtend nog vaak wat gehobbyd op de weg naar Delft, een soort van cargo-to-go. :mrgreen: Zo ook op 22 Mei 2013 toen ik in Tilburg Universiteit wederom de HSL 1832 tegen kwam met een DEC-keteltrein.

Juni - Aantal online foto's: 29

Afbeelding
In Juni nog altijd druk bezig aan de studie, verder nog een tripje gemaakt naar Engis/Wonck en wat in de buurt gefotografeerd. Ook waren er weer omleidingen via Venlo deze maand. De favoriet is echter geen omgeleide trein bij mijn contacten, maar 'gewoon' de Husa 189 096 met de Mortara-shuttle. 15 Juni 2013

Juli - Aantal online foto's: 164

Afbeelding
Genoeg keuze deze maand met foto's uit het Maintal en rond Dresden, maar ook dichter bij huis langs de Havenspoorlijn en op de Brabantroute. Een nek-aan-nek race, maar de ITL 285 108 met een graantrein in Cossebaude op 27 Juli 2013 is deze maand favoriet.

Augustus - Aantal online foto's: 41

Afbeelding
In Augustus werd het weer flink afkicken en ben ik wel nog een dagje naar Ekeren gegaan. Verder nog wat gewerkt aan de bucket-list tussen de bedrijven door. Een van de items was de Locon 189 984 met de Bologna-shuttle in de ochtend op de Brabantroute. Op 29 Augustus 2013 lukte dit eindelijk toen het in de ochtend zonnig was bij Ulfterhoek.

September - Aantal online foto's: 14

Afbeelding
Vooral binnen de regio gebleven deze maand en het RTC in de gate gehouden. :mrgreen: Toch ben ik ook nog even de grens over geweest om een Velaro overbrenging te fotograferen bij Gemmenich. 6 September 2013.

Oktober - Aantal online foto's: 17

Afbeelding
Ook deze maand vooral in de buurt gebleven wegens tijd gebrek. Gelukkig reed er genoeg leuks in de achtertuin als het mooi weer was zoals ook de Captrain 6601 met een beladen kolentrein uit Born bij Guttecoven op 3 Oktober 2013.

November - Aantal online foto's: 33

Afbeelding
Deze maand was weer iets internationaler met een korte trip naar Köln en een vrijdagje Hoeselt. Echter de favoriet deze maand was weer een rasechte cargo-to-go. Voor mijn afspraak in Eindhoven even een klein uitstapje gemaakt naar Helmond op 26 November 2013 om een RTB 189 met EGS stickers te fotograferen en hopelijk een vooraan vol beladen Blerick-shuttle.

December - Aantal online foto's: 34

Afbeelding
Behalve een zaterdag Kaarst en een vrijdag Wonck en Hoeselt was er weer veel in de buurt gefotografeerd. De laatste foto van 2013 die ik heb gemaakt is ook meteen de favoriet en betreft een extra BMW trein naar Born met RTB als tractie. 23 December 2013
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Peter

Bericht door Ronnie »

Leuk overzicht.
Goed sporen. Daar houden we van.
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Peter

Bericht door BjörnNielsen »

Unieke selectiecriteria, maar wel een mooi overzicht geworden!
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Peter

Bericht door mattias »

Mooi geheel!
Op naar het volgende jaar! :)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
arnold
Berichten: 14489
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Peter

Bericht door arnold »

Mooi serie heb je bij elkaar geschoten!
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Peter

Bericht door Bruno »

Leuke diversiteit aan plaatjes!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Peter

Bericht door Jeroen »

Mooie Peter, van alles wat! :) Hopelijk komen er komend jaar nog meer mooie treinen door jou achtertuin. :P
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Peter

Bericht door Marcel »

Leuk geheel.
"The chase is better than the catch."
Plaats reactie