Jaaroverzicht 2013 Hugo

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2013.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door Hugeau »

Hier mijn jaaroverzicht van 2013. Een jaar waarin de hobby voor mij op een zeer laag pitje kwam te staan vanwege studie, andere interesses en andere prioriteiten. Maar aan twaalf plaatjes is wel te komen. Dagjes hobbyen met toffe mensen doe ik nog altijd met veel plezier en ik tijdens de Europa reisjes die ik maak plaat ik ook altijd wel iets.

Afbeelding
11 januari: Het jaar begon zeer mooi met hogedruk opbouw vanuit het Oosten, resulterend in blauwe luchten. HSL passeerde Liesbos met een BLG autotrein van Emmerich naar Roosendaal met de 1832 aan kop.

Afbeelding
15 januari: Een sneeuwplaat mag natuurlijk niet ontbreken in een jaaroverzicht. DBS 6426 is hier te zien tussen Moedijk en Lage Zwaluwe met wat ketelwagens afkomstig van het grote industrieterrein met bestemming de Rotterdamse haven.

Afbeelding
23 februari: Het jaar 2013 was die van de Fyra affaire, waar iedereen wel een mening over had. De 4814 reed deze avond een proefritje van Amsterdam naar Gilze-Rijen bij gebrek aan ruimte in Breda. Er moest wel even gewacht worden waardoor er tijd was voor een nachtopname.

Afbeelding
27 maart: Voor mijn opleiding International Logistics and Transport Management bezocht ik Barcelona en Rome waar we colleges en rondleidingen kregen in de havens en mee mochten met de Shortsea verbinding tussen beide steden. Vlak voor de terugvlucht trof ik deze Talgo in Barcelona Sants met een oer Eurosprinter welke stond te wachten op vertrek naar Lorca via Valencia en Murcia als Talgo165.

Afbeelding
05 maart: Onze Vince reed deze dag een autotrein voor Husa naar Sloe. De 189 282 passeert hier met een miljoenenbestand aan Fordjes uit Dillingen het Kanaal door Zuid-Beveland.

Afbeelding
18 juli: Tijdens een reis door Oost Europa deze zomer nam ik een treintje van Zajecar naar Nis in Zuidoost Servië. Hier rangeert het voormalig Zweedse railbusje over de vele sporen van het afgelegen dorp.

Afbeelding
29 augustus: Vlaardingen werd op deze mooie nazomerdag in augustus bediend door Ruhrtalbahn met wegleerder Thijmen.

Afbeelding
25 september: Tijdens een dagje België werd deze keteltrein bij Antwerpen Lillo vastgelegd.

Afbeelding
15 oktober: In de herfst was ik een weekje met de trein onderweg door Denemarken en Zweden. Na een nachtje in een hostel in Örebro trof ik de Hectorrail 241 001 met een containertrein onderweg van Göteborg naar Gävle.

Afbeelding
03 november: Op deze overwegend zonnige dag kon ik een plaatje maken van de PKP 189 205 met de vaak zeer fraaie Poznan shuttle naar de Europoort. De trein reed via de Betuweroute en heeft hier Schelluinen bereikt.

Afbeelding
05 november: Tijdens de donkere maand november was ik ook nog even last minute aan de Nord Süd Strecke. De fraaie WLE 81 bij blankenheim met de bekende Warsteiner biertrein vlak voor Bebra.

Afbeelding
18 december: De fordtrein reed de afgelopen tijd met een G2000, zo ook op deze donkere december dag. De trein werd vastgelegd bij Breda Takkebijsters.

Alvast een gelukkig nieuwjaar! Op dat 2014 een prachtig jaar wordt! :)
Laatst gewijzigd door Hugeau op do jan 09, 2014 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door Peter »

Toch nog goed verzameld, ondanks de lage activiteit. 8-)
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door Ronnie »

Behoorlijk internationaal overzicht :) .
Goed sporen. Daar houden we van.
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door Bruno »

Lekker internationaal ja! Leuk overzicht :)
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door Marcel »

Toch nog genoeg leuks op de foto.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door Maarten »

Knappe serie, foto 2 is m'n favoriet! :)
arnold
Berichten: 14486
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door arnold »

Hugo ook 'n fraaie serie!
EnricoS
Berichten: 59
Lid geworden op: zo dec 15, 2013 7:52 pm
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door EnricoS »

Mooie serie! De plek waar je die Warsteiner biertrein hebt gefotografeerd heb ik in 2010 nog gestaan tijdens Bebra unter Dampf.
Gr, EnricoS

Voor meer foto's: http://www.flickr.com/photos/enricoschreurs/
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door mattias »

Heel erg knap hoor!
5 maart (is dit niet 5 april?) geniet toch wel mijn voorkeur!
Is het de moeite om even tot ginds te rijden?? :)
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door Hugeau »

@Mattias: Je kunt daar nog altijd op deze manier staan ja, op ten duur, geen idee wanneer, zal Prorail er wel groene hekken plaatsen. Even tijden en meldingen in de gaten houden en iets leuks opwachten. Een ladder is wel handig als je niet wilt klimmen.
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door robehv »

Fraai Hugo! interrail plaatjes blijven ook altijd leuk!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2013 Hugo

Bericht door Rens »

Fraai overzicht zo met lekker veel variatie!
Plaats reactie