Jaaroverzicht 2013 Wessel

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2013.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
wessele
Berichten: 757
Lid geworden op: do jun 13, 2013 11:27 am
Locatie: Waardenburg

Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door wessele »

Met veel plezier heb ik de jaaroverzichten van anderen bekeken. Zelf leek me zo'n terugblik ook wel aardig.

In januari trok ik er voor het eerst op uit met de toen nog net verworven Polo. Tijdens één van de vele tochtjes afgelopen jaar trof ik op 25 november een tweetal "Vlaamse Reuzen" met de inmiddels overbekende tunneldelentrein naar Terneuzen. In een fraaie besneeuwd landschap passeert de trein het drietal fotografen.
Afbeelding

In februari bezocht ik de haven in Delfzijl. Loc 6411 was er druk met het bedienen van een aantal bedrijfsaansluitingen, waaronder ook het inmiddels ter ziele gegane Rohm en Haas.
Afbeelding

In maart bezocht Locon voor het eerst Oosterhout Weststad. Onder leiding van Loc 203 163 passeert de lange sleep aanvoerwagens voor firma Gefco de polder van Oosterhout.
Afbeelding

In april maakte de vervoersstroom naar Conline in Maassluis een wederopstanding. Loc 6508 trekt een sleepje met buizen beladen rongenwagens langs station Vlaardingen Centrum.
Afbeelding

In mei bezorgde Captrain voor het laatst wagens bij Van Heezik in Utrecht. Tragisch genoeg verdween hiermee de laatste structurele trein over de Lage Weide.
Afbeelding

In juni slaagde ik erin de bediening van het VAB in Noordwijkerhout een aantal keer vast te leggen. Gedurende deze fotosessies dook ook de fraaie 220 van Locon op.
Afbeelding

Bij hoge uitzondering reed op 6 juli de aanvoertrein voor firma Emmtec, gevestigd in Emmen, vertraagd. Zodoende kon loc 6417 met aanhang worden vastgelegd in het hartje van de stad.
Afbeelding

In augustus wist ik eindelijk Crossrail haar PET-trein vast te leggen. Loc DE6308 vormde ook nog eens de tractie.
Afbeelding

Ook in september kon er weer van de wensenlijst worden gestreept. Captrain bracht een papiertrein naar Verbrugge in Terneuzen met eenling 6601.
Afbeelding

In oktober bracht ik weer een bezoekje aan Noord-Nederland. Loc 6413 bracht ketelwagens aan in Roodeschool.
Afbeelding

In november leidde DBS de beladen PON-trein tijdelijk om via Lochem door een ontsporing bij Borne. Hiervan werd ik getuige te Laren-Almen, waar loc 6417 van DBS een dergelijke trein passeerde.
Afbeelding

Tot slot de laatste aanvoertrein voor de firma AKZO in Hengelo die eind december werd afgeleverd.
Afbeelding

Tot zover!
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door CFL1800 »

Aha nog iemand die voor de diesel is gegaan. Ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door Peter »

De Buurtsupergids 2013. :mrgreen:
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
mattias
Berichten: 680
Lid geworden op: wo apr 17, 2013 8:08 am
Locatie: Wervik (BE)
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door mattias »

Hier zitten enkele knappe foto's tussen, waarvan ik het bestaan nog niet eens van wist!
Heel erg knap gedaan hoor, Wessel!
Foto's te bezichtigen op: Bfoto en Flickr
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door Jeroen »

Toch wel uniek de Pon-trein via Lochem! Ook een mooie diesel jaaroverzicht!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
ov_wijzer
Berichten: 926
Lid geworden op: do nov 15, 2012 2:39 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door ov_wijzer »

Mooi overzicht! Die EVS trein met een rode Class 66 staat ook hoog op mijn lijst!
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door Hugeau »

Lekker veel local cargo!
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door Marcel »

Wist niet dat je zo'n Diesel lover was ;) leuke serie, maar een plaatje uit Maastricht had er natuurlijk wel bij gemoeten :D
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door Maarten »

Leuke bedieningen, stuk voor stuk mooie plaatjes!
arnold
Berichten: 14486
Lid geworden op: di aug 21, 2012 2:51 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door arnold »

Geweldige Serie!
Gebruikersavatar
Rens
Site Admin
Berichten: 3405
Lid geworden op: di jan 15, 2013 3:02 pm

Re: Jaaroverzicht 2013 Wessel

Bericht door Rens »

Al die diesel compenseert wel voor een BR in de achtertuin :P Erg fraai jaaroverzicht met slechts 3 loctypes!
Plaats reactie