Jaaroverzicht 2012 Gijs

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2012.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gijs Cargo
Berichten: 303
Lid geworden op: vr sep 07, 2012 8:11 am
Locatie: Bremen (DE)

Jaaroverzicht 2012 Gijs

Bericht door Gijs Cargo »

Omdat ik normaliter vrijwel niks in het openbaar publiceer maar eens flink 'uit de kast gekomen' met mijn voornaamste activiteit binnen de hobby: het volgen en fotograferen van bedien-punten in het DB Schenker wagenladingnetwerk. Hierbij een overzicht met per maand één foto waarbij ik heb geprobeerd geen landhoek over te slaan ;-). Een gelukkig, fijn en spoors 2013 gewenst!

Januari:
Op 6 januari 2012 waren er nog geen tekenen van het verdwijnen van de rangeerlocomotiefjes 363 die in Nederland alleen nog vanuit Venlo werden ingezet. Hier bediend het meest gebruikte exemplaar van de afgelopen tijd: de DBS 363 633 de firma Cabooter.
Afbeelding
Februari:
Naast het vele kolenvervoer kent ook de vier na grootste haven van Europa wagenladingverkeer, zij het op bescheiden schaal. Een van de bedrijven die hier veel gebruik van maakt is de Waterland Terminal. Tegen 5'en komt DBS hier de vertrekwagens halen. Zo ook op 28 februari 2012 toen de DBS 6469 werd ingezet om schuifwandwagens die van hun lading papier zijn ontdaan op te halen en naar het centraal emplacement te trekken.
Afbeelding
Maart:
Mijn lievelingsbediening :D : de Waalhaven Oost, met een beetje mazzel heeft een van de weinige nog bestaande straatsporen van Nederland wagen in te aanbieding. Dit was op 16 maart 2012 het geval. Echter ging het niet om beladen wagens van de enige resterende klant aan de Sluisjesdijk, maar een lege wagen die men niet zou beladen. Hebben = houden in dit gebied wat over een paar jaar zomaar weg kan zijn :(.
Afbeelding
April:
Voor zover ik kan nagaan de enige keer dat er een 'nieuw' rode DBS 6400 op industrie-terrein lage Weide is geweest was op 18 april 2012 toen het DBS kartonrollenvervoer uit Plattling(D) al op zijn was. In het voorjaar ontving de Sheeting Service van van Heezik nog wel eens een wagen, ditmaal gebracht dus door de rode 6400 welke de 6436 betreft.
Afbeelding
Mei:
Een trouwe klant op chemiepark Farmsum nabij Delfzijl is Delamine wat elke dag één tot enkele ketelwagens ontvangt van OCI Agri op het vele kilometers zuidelijker liggende chemiecomplex Chemelot. Op 4 mei 2012 bezorgd de nog gele DBS 6413 aldaar één wagen met op de achtergrond 2 lege wagens voor een andere grote spoorklant: FMC, staan te wachten.
Afbeelding
Juni:
Achteraf de laatste maand van het Nissan voertuigen vervoer van de Koopman Terminal in de Westhaven. Omdat men de flexibiliteit bij DBS niet hoog genoeg vond, stapte men over. Op 29 juni 2012 was er vrijwel letterlijk als figuurlijk nog geen wolkje aan de lucht toen de DBS 6466 naast 1 Tagnpps beladen met cacao van de firma Steinweg een sleep beladen autowagens met eveneens bestemming Zwitserland naar het hulpemplacementje bij de Hornweg duwt met op de achttergrond zicht op de grootste en naast Steinweg enige andere overgebleven spoorklant in dit stukje van de haven: de Waterland Terminal alwaar net een schip wordt gelost.
Afbeelding
Juli:
Een flinke fietstocht uit Vlaardingen naar de Maasvlakte was voor DBS vast reden om Rhenus (het voormalige DFDS) op de Maasvlakte te bedienen; iets wat toch niet iedere dag gebeurt. Op 5 juli 2012 duwt de dan net rode DBS 6442 5 in Duitsland beladen Shimmns naar binnen.
Afbeelding
Augustus:
Op 29 augustus 2012heeft de dan, verassend, nog steeds rode DBS 6442 net 4 wagens uitgehaald bij Lyondell in de Botlek en zal weldra 7 Shimmns uithalen bij Broekman Distriport om terug te rijden naar het hoofdemplacement Botlek om daar met de wagens uit de andere hoeken een bonte-trein voor de Kijfhoek te vormen.
Afbeelding
September:
In september 2012 was de DBS 6428 nog steeds geel toen deze op 3 september 2012 een beladen auto-trein over de stamlijn in Amersfoort duwt als 6229x Amersfoort-Amersfoort raccordement Pon.
Afbeelding
Oktober:
Misschien wel de meest karakteristieke en sfeervolle bediening vindt wat mij betreft plaats in Delden alwaar DBS elke woensdag beladen voor lege ketelwagens komt wisselen. Op 24 oktober 2012 heeft de DBS 6411 net 4 lege exemplaren opgehaald als zij in een herfstachtige omgeving de wissel van de stamlijn, waar zij even daarvoor nog op reed, passeert.
Afbeelding
November:
Wat doe je als de dagen kort zijn en je weinig tijd hebt hier in de buurt? Précies, nog maar een keertje naar Pon! Op 27 november 2012 is daar de DBS 6465 bezig om schuifwandwagens beladen met auto-onderdelen te wisselen voor wagens welke deze onderdelen al hebben afgeleverd.
Afbeelding
December:
Altijd handig, als je 4 extra dagen in december hebt :lol: Op 34 december 2012 (Of is dat al 4 januari 2013? ;-)) Is de DBS 6507 net klaar met het bedienen van de bedrijven op de Moerdijk als men hier de wagens aan elkaar koppelt om alvorens met de wagens direct achter de loc naar de Kijfhoek te rijden. De wagens achteraan hebben nog een leuke reis voor de boeg: zij mogen achter 2 77'ers aan naar het beloofde land om aldaar gelost te worden van een inhoud die wordt gebruikt in de papier-industrie.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn bijdragen.
Groet,
Gijs
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Gijs

Bericht door Bruno »

Erg leuke platen Gijs!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Gijs

Bericht door Ronnie »

Leuke serie.
Goed sporen. Daar houden we van.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Gijs

Bericht door Andre »

leuke serie, fraai om je persoonlijke voorkeur zo in foto's te zien.
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Gijs

Bericht door Jeroen »

Gijs Cargo schreef:Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn bijdragen.
Ik heb genoten! 8-) Ik zie graag meer in de toekomst! :)
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Gijs

Bericht door Nielske1990 »

Mooie, specifieke 2012-serie. Vooral de foto van de Deldener-bediening is erg fraai en sfeervol. 8-)
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Gijs

Bericht door Peter »

Mooie serie!
“Hallo cargo!”
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Gijs

Bericht door Hugeau »

Mooie serie Gijsbert! Publiceer is wat meer ;)
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Gijs

Bericht door Marcel »

Leuke serie
"The chase is better than the catch."
Plaats reactie