Jaaroverzicht 2012 David

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2012.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
David
Berichten: 1543
Lid geworden op: do sep 06, 2012 10:55 am
Locatie: Norrköping
Contacteer:

Jaaroverzicht 2012 David

Bericht door David »

Ik zal ook een jaaroverzicht van 2012 plaatsen.

Afbeelding
Voor januari heb ik gekozen ik voor de nog gele DBS 6438 die met de middagafvoer van Moerdijk, bestaande uit 11 ketelwagens, net onder de A16 door is op 16 januari 2012.

Afbeelding
In februari lag er eindelijk sneeuw, maar ik ga toch voor Plan V 445, welke op 25 februari als trein 5246 langs Heukelom komt.

Afbeelding
Als de dagen alweer langer worden komt NMBS 2824 langs Dorst met een kleurijke Volvo, op 16 maart.

Afbeelding
Op één april was ik een dagje bij de BR, waar ERS 189 208 langs kwam met een mooie graantrein.

Afbeelding
In mei heb ik meerde hoogtepunten gefotografeerd, zoals de Captrain kalkslurry naar Brebieres en de Unimog van Wuppermann, maar dit was toch wel hét hoogtepunt van de maand. RRF 1102 komt met vier ketelwagens styreen langs Zegge. De trein werd omgeleid via Den Bosch-Utrecht in verband met werkzaamheden rond Lage Zwaluwe.

Afbeelding
Als mijn zomervakantie weer is begonnen komt de nog gele 1616 langs Dordrecht met een lange aanvoer voor Limburg. De trein bestaat uit een wagen ammoniak, zes wagens fenol, zestien wagens acrylnitril en vier rongenwagens met staalprofielen.

Afbeelding
Voor juli was het niet moeilijk kiezen. Locon 220 komt onder zeer fraaie omstandigheden aan in Moerdijk met de afvaltrein uit Acht en Tilburg industrie, op 30 juli.

Afbeelding
Twee dagen maar toch een maand later komt DBS 6507 langs de bomenrij bij Sas van Gent, opweg naar Dow met elf ketelwagens. De laatste wagen is eerder op de dag uitgehaald bij ICL-IP in Terneuzen.

Afbeelding
In mijn ogen toch wel het hoogtepunt van het jaar werd gemaakt in september. Op 5 september komen Locon 203 160 en Locon 220 langs Moerdijk met de afvaltrein uit Kragge.

Afbeelding
In oktober werd er niet veel gefotografeerd, dus kies ik er eentje uit eerder dit jaar. Op 18 mei bedient DBS 6441 de ASA in Moerdijk door twee wagens type Eanos met buizen voor Solines te plaatsen.

Afbeelding
Op 25 november werd de Poznan shuttle van PKP omgeleid via Venlo. Achter PKP 189 213 komt de trein, met LKW Walter trailers aan de loc, langs Breda Takkebijsters.

Afbeelding
Twee dagen voor oudjaarsdag, 29 december dus, komt CT 6603 langs Zevenbergen met de lege ethanoltrein naar Frankrijk.
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 David

Bericht door Andre »

Mooie serie, die van Juli vind ik toch wel zeer fraai :!:
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 David

Bericht door Peter »

Kleurrijke serie vanuit de regio. :)
“Hallo cargo!”
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 David

Bericht door Nielske1990 »

Mooi jaaroverzicht! Vind overigens zelf de mei-foto het mooist...
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 David

Bericht door Bruno »

Leuke en gevarieerde serie!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 David

Bericht door Ronnie »

Juli is inderdaad erg fraai :)
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 David

Bericht door Marcel »

Fraaie serie David, vind ook juli het mooiste.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 David

Bericht door Jeroen »

Juli mag op de kaft! 8-) Mooi jaartje!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Plaats reactie