Jaaroverzicht 2012 Harold

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2012.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DeVader
Berichten: 180
Lid geworden op: wo sep 05, 2012 6:14 pm
Contacteer:

Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door DeVader »

In januari beginnen we het jaar met omleidingen via Venlo. Voor mij ook de enige keer dat ik de KombiRail 186104 met Neuss 50585 kon fotograferen. De traxxen werden al snel vervangen door saaie zwarte 189'ers.
Afbeelding

Redelijk bijzonder vond ik de tractie van deze ARS autotrein in februari. HGK754 brengt trein 350940 beladen met Ford Ka's naar Sloe.
Afbeelding

Voor maart ging de keuze niet naar de rode Railion 1612 met UBC maar de EETC 1254 die de na de wintersport niet meer benodigde Bahn Touristik naar de grens mocht brengen.
Afbeelding

April bracht niet veel bijzonders daarom gekozen voor de Floriade 2012 bestickering van Veolia stel 202, hier bij Tegelen.
Afbeelding

In mei bracht een trio Captrain 186 deze graantrein naar Emmerich waar deze door de uniek kleurrijke HSL 37027 werd overgenomen.
Afbeelding

Locon wordt steeds actiever en haar van NSR overgenomen 1800'en werden oranje. De 9905 nadert met een sleep ketels het nieuwe viaduct van Heierhoeve in juni.
Afbeelding

In juli gingen we op vakantie via de Gottard dus mag een foto van deze fraaie lijn niet ontbreken. Ik koos voor deze BLS bij Wassen.
Afbeelding

Augustus was niet zo moeilijk want bracht Marcel en mij voor het eerst in het Maintal. Daar kwam oa. deze PCT autotrein voorbij met 185 681.
Afbeelding

Voor september had ik de keuze uit Captrain met de Hoyer of de kolen uit Amsterdam Westhaven. Omdat Marcel de Hoyer al heeft geplaatst daarom de kolen bij Den Bosch.
Afbeelding

2012 was het jaar waarin PKP onder attest van ERS Nederland in kwam. Eerder het jaar hadden we de 189 205 al bij de eerste rit op de foto maar deze in oktober was wel iets mooier!
Afbeelding

Voor november kom ik weer met de PKP omdat dit keer de oranje wascosa wagens aan de lok zaten. Wegens omleidingen was de trein via Venlo gekomen en had daarvoor moeten omlopen in Viersen.
Afbeelding

In december lag er weer sneeuw. Als eerste trein kon deze wegens defect zwaar vertraagde Bunatrein op de foto in de kou bij Hedel. De 6461 sleept trein 348570 naar Roosendaal.
Afbeelding

Hopelijk wordt 2013 ook weer een leuk spotjaar met voldoende zonnige omleidingen via de Brabantroute!
Laatst gewijzigd door DeVader op wo jan 02, 2013 12:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door Ronnie »

Mooie samenvatting :) .
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7618
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door Peter »

Mooie selectie! 8-)
“Hallo cargo!”
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door Bruno »

Leuk! Die BLS loc's in Wassen, worden die nog regulier ingezet of was dat een speciale rit? Ze lijken in ieder geval erg oud.
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door Marcel »

@Bruno deze inzet is planmatig de enige met bruine locs op de Gotthard.
"The chase is better than the catch."
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door Andre »

fraaie collectie
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
SB6414
Berichten: 1534
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 11:43 am

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door SB6414 »

rail4marcel schreef:@Bruno deze inzet is planmatig de enige met bruine locs op de Gotthard.
Er rijdt ook nog een koppeltje met de CNL ;) . Op andere routes in Zwitserland worden ze nog volop ingezet, de inzet van de Gotthard is pas van de laatste jaren.
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door Nielske1990 »

Mooi overzicht. 2012 is het jaar van de kleuren, maar mijn favoriet is toch de enige foto met zwarte loc; de foto van november mag op de voorkant van de kalender. :P :twisted:
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door robehv »

Mooie serie!
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door Hugeau »

Mooie samenvatting vader! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hieronymus
Berichten: 187
Lid geworden op: za dec 08, 2012 9:33 am

Re: Jaaroverzicht 2012 Harold

Bericht door hieronymus »

Die laatste qua kleur :shock:
"Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat." Johan Cruijff 1946-2016
Plaats reactie