Jaaroverzicht 2012 Peter

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2012.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door Peter »

Voor de gein eens geen foto's uit Nederland, maar alleen internationale platen. Al zijn sommige platen nog altijd vanuit de 'achtertuin' genomen maar goed. :mrgreen:

Januari was een maand met weinige tripjes naar het buitenland, maar gelukkig was er toch een tripje naar Aachen waar de volgende Gallarate-shuttle kon werden vastgelegd:
Afbeelding

In Februari is er behalve Aachen ook nog Lintorf bezocht, echter de mooiste 'buitenlandse' platen zijn dat toch weer geschoten tijdens een van de eerste omleidingsweekenden van dit jaar. Terwijl in de rest van Nederland aardig wat sneeuw lag was het in Lind groen waar Husa met een Mortara-shuttle langs kwam:
Afbeelding

Ook Maart was een maand met weinig activiteit in het buitenland. Toch is het mij gelukt om nog een internationaal plaatje te schieten in Visé. Op de brug over de Maas kwam de P&O trein langs gereden richting toen nog Muizen met een van de nieuwere Crossrail klazen.
Afbeelding

In April ook weer diverse tripjes ondernomen in de Euregio evenals een dag naar de bocht van Ekeren. Echter eerste Paasdag ben ik eens gek gaan doen en heb ik eens wat fluitketeltjes gefotografeerd een paar kilometer verder over de grens. Een stukje spoorlijn waar ik sinds kinds af aan al niet meer ben geweest. Een van de eerste treinen op deze speciale rijdag was een dubbeltractie met twee Selfkantbahn smalspoor stoomlokjes.
Afbeelding

Next, in Mei ook weer diverse dagen in Duitsland gebivakkeerd zoals een klopjacht op Hectorrail in Hamm en een op RTS in Aachen. Ook een dagje met een Euregioticket rondrijden stond op het menu deze maand. Echter het ging ook een stukje verder dan de Euregio, tijdens een weekje Parijs heb ik ook nog wat missie-werk verricht. Het betrof vooral het vastleggen van RER en Translien materieel. Tijdens een klein vrij momentje in het programma en wat zon gaten snel wat foto's gemaakt rond de Eifeltoren met als resultaat:
Afbeelding

Juni was een rustige maand met alleen een dagje Porz (Wahn), waar gelukkig genoeg viel te beleven een van de fraaiere opbrengsten was Captrain met een buizentrein richting Frankrijk.
Afbeelding

In Juli werd goed gebruikt van de nodige zon uren. Niet alleen werden er diverse dagen in de NRW gespendeerd, maar ook een stuk zuidelijker richting Baden Württemberg waar de deze keer de jaarlijkse cargo vakantie heen ging. Een van de mooiste punten was toch wel rond het station van Istein waar deze Mortara/Krefeld-shuttle langs kwam met een van de oudere SBB loks als tractie.
Afbeelding

Augustus heb ik een aantal (zon)dagen aan de Montzenroute doorgebracht. Echter deze maand ben ik ook op een rondreis geweest in Italië. Al was er rond Napels weinig cargo te bespeuren ging het in Rome iets beter. Hier heb ik een middagje afgeweken van het reisprogramma om mijn geluk te beproeven in Roma Ostiense. Iets waar ik op had gerekend (wel met iets leukere tractie) en uiteindelijk ook goed voor de zon kreeg was CFI met een staalrollen in kratten trein tussen Terni en Civitavecchia:
Afbeelding

We komen aan in September. Deze maand ben ik alleen maar rond de Montzenroute geweest, waarschijnlijk als een soort van inburgeringscursus voor de komende maanden. :mrgreen: Een dag heb ik toen doorgebracht rond Visé om nieuwe stekken te zoeken of om gevonden stekken te verifiëren. Een van de leukste stekken was waar de kalktrein vanuit Gent passeerde:
Afbeelding

In Oktober was ik inmiddels goed en wel ingeburgerd in Leuven. Naast al de lessen, het stappen en uit te kateren ook nog redelijk wat tijd gevonden om te hobbyen. :P Een van de leukste namiddag tripjes was de trip naar Wondelgem bij Gent. Hier heb ik leuke dingen gefotografeerd, zoals de DBS UC naar Rotterdam maar ook de Terneuzen/Combinant feeder die toen pas enkele weken met Railfeeding reed:
Afbeelding

November werd het hobbyen wat geminderd, maar wel kwamen er nu dagen beschikbaar waar ik de hele dag vrij had. Een van deze momenten heb ik gebruikt om een van mij lang gekoesterde wensen in vervulling te laten gaan, een dagje hobbyen in Frankrijk. De reis ging naar Hazebrouck een knoppunt van twee goederenassen. Hier liet toevallig net op tijd VFLI zien met een staalplatentrein.
Afbeelding

December heb ik weinig tijd gehad om te hobbyen, zeggen en schrijven zijn er maar twee foto's (plus 1 kerstkaart :mrgreen: ) online gekomen, dus geen verdere platen van deze maand. Dan nog maar een foto van November, want behalve Frankrijk ben ik in november tijdens mijn tweede vrije dag nog naar de Bocht van Ekeren geweest. Deze ochtend kwam de zwaar vertraagde Perpignan-shuttle langs met de nog enige blauwe SNCF BB 67400 die in België mag rijden.
Afbeelding

Wat 2013 zal gaan brengen? Waarschijnlijk weer meer foto's in Nederland, aangezien ik vanaf Februari weer in Nederland zit. En voor de rest moet ik nog eens even gaan kijken of er wat internationale gaatjes te prikken zijn tijdens mijn afstudeerperiode. :P
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21646
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door Ronnie »

Tolle Bilder :mrgreen: .
Goed sporen. Daar houden we van.
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door The_Knitter »

Lekker actief in het Buitenland 8-) Fraaie foto's!
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door Jeroen »

Mooie buitenlandse serie! 8-)
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door Andre »

Fraaie serie!
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door Marcel »

Internationaal jaartje hoor.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2282
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door CFL1800 »

Nog meer mensen die vooral internationaal bezig zijn geweest, leuk!
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door Bruno »

Die met de Eifeltoren en in Istein zijn erg fraai, uiteraard is de rest ook top!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door Nielske1990 »

Zozo, een heel internationaal jaartje. Heb je ook nog een nationaal jaaroverzicht in de aanbieding :?: Fototour naar Baden Württemberg is in ieder geval geslaagd, als ik mocht stemmen zou ik daar op stemmen. ;)
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door robehv »

Zoals niels zegt nu nog een nationaal jaaroverzicht :D hier zitten ook erg leuke plaatjes tussen
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Peter

Bericht door Hugeau »

Heel internationaal, zoals het heurt Peter!
Plaats reactie