Jaaroverzicht 2012 Durk

Post hier je beste, mooiste, speciaalste spoorfoto's van 2012.
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Jaaroverzicht 2012 Durk

Bericht door The_Knitter »

Ook ik ga maar even meedoen :lol:

Januari 2012
Door de vele werkzaamheden bij Emmerich ivm ombouw van het Stellwerk was de Brabantroute erg druk. Een uitgelezen kans om de lijn tussen Venlo en Kaldenkirchen te bezoeken. Per trein naar Venlo en OV-fiets naar Breyell. Erg dik aangekleed, want het vroor zelfs overdag. Een dagje de kou weerstaan met een leuk resultaat. Geen kwartier verveelt hier.
Afbeelding
RTB V156 + graantrein uit Oss

Februari 2012
De welbekende Skitreinen reden weer via Venlo naar verdere oorden in Oostenrijk. Zo ook deze dag, dat er een prachtige Kastenlok naar het Venloose kwam. Normaal een BR110, maar vandaag eindelijk een 115 :)
Afbeelding
DB 115 114-1 + Alpen Expres

Maart 2012
Een dag die voorlopig nog helder op mijn netvlies gekerfd zal staan was 24 maart, de allereerste ontmoeting met de TSP voor een Afscheidsexcursie van de NMBS HLE26. Wat zij daar voorelkaar krijgen wordt in Nederland heel lastig...
Afbeelding
B-Cargo 2633 + 4x M2-rtgn + 2627

April 2012
Misschien heeft deze foto mijn leven wel gered. Ik was van plan om met de Sprinter naar Uitgeest te gaan, en aldaar de kalktrein naar Beverwijk vast te leggen. Ik ben maar niet op Muiderpoort ingestapt, en ben voor EETC gegaan... Even later hoor je overal sirenes en wordt er omgeroepen dat er "een stremming" is tussen Amsterdam Centraal en Sloterdijk. Al snel werd duidelijk dat "mijn" geplande SLT tegen een VIRM geknald was...
Afbeelding
EETC 1254+EuroNight+NSR 1730

Mei 2012
In Mei lag Emmerich er weer een paar dagen uit, dus de Brabantroute werd opnieuw bezocht. Echter was er nog een speciaal onderwerp, en dat waren de Spoorwensdagen. De Spoorwensdagexpress reed met een gloednieuwe DDZ. Mijn foto gaat voor Mei naar de Heuvellandlijn (Chrevremont) en DDZ, want dat is toch de meest speciale foto van de maand :)
Afbeelding
DDZ 7536 als Spoorwensdag Express 2012

Juni 2012
In Juni was het weer een bijzondere maand. Afscheid van de NMBS HLE23 en CentralBahn E42 naar Venlo én afscheid van de NMBS HLE12. De foto van deze maand gaat uit naar de afscheidsrit van de HLE23'en op het magnifieke station van Binche...
Afbeelding
NMBS 2364+2365+PFTTSP K1A's

Juli 2012
Juli stond in het teken van een trip richting München. Doordat ik veel bijzonders gezien heb, was de keuze moeilijk. De foto van deze maand gaat uiteindelijk uit naar Tußling, een locatie met Formsignale en veel goederenverkeer. Ja, over een jaar of 1-2 is daar niks van terug te vinden...
Afbeelding
DBS 294 904-8 en ECR 247 057 ontmoeten elkaar

Augustus 2012
Augustus ben ik opnieuw door België gaan reizen, en wel op meerdere dagen. De meest bijzondere dag was 10 augustus, toen de SSN overgebracht werd van Rotterdam naar Spontin...
Hier ben ik zeer diep België ingedoken, want zat al vlakbij Ciney, namelijk Natoye. En alles per trein :D Afbeelding
CrossRail PB03+SSN 65 018+3x Bm+2xB-Holding L-rijtuigen+ 2x K1+2x Resto

September 2012
In September heb ik mij gedeisd gehouden. Net nieuw werk, opleiding enz. De Havenspoorlijn met de SSN (voorspan diesel) vond ik niet al te bijzonder. Ook ben ik naar Cloppenburg (D) geweest voor Formsignale, en uiteindelijk hiervoor gekozen. Nieuw versus oud.
Afbeelding
NWB VT648 083+648 xxx+648 082 te Cloppenburg (D)

Oktober 2012
In Oktober was het opnieuw een rustige maand, maar toch een paar leuke foto's. PFTTSP met een ontdekkingsreis en bijgevolg een overnachting Brussel, afscheid van de Emmerlijn en de SSN opendag. Mijn foto gaat uit naar de ontdekkingsreis van de TSP, waar ik zelf niet mee was, maar wel even ging platen.
Afbeelding
PFTTSP 5183+K1-rijtuigen+6077 en een NMBS Break

November 2012
In November afscheid van de Syntus-lijnen in de Achterhoek en Ludmilla-geweld van- en naar Emden. De Ludmilla's vind ik het meest bijzonder, dus daar is mijn foto van deze maand heengegaan. Een lastige keuze was het wel, want een Ludmilla met goederentrein of de Lokzug op Leschede met 3x232 én Formsignale?
Uiteindelijk de Lokzug!
Afbeelding
DB 232 209+635+901 als Lokzug 74820

December 2012
De meest opvallende foto van December mag met recht de NMBS HLE 1182 met Benelux op Brussel genoemd worden...
Afbeelding
Adieu Benelux met de NMBS HLE11.8 1182 voorop

Zo, dat was hem wel weer 8-)
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Durk

Bericht door Peter »

Flink wat rond getourd, leuk!
“Hallo cargo!”
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3958
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Durk

Bericht door Jeroen »

Inderdaad! Leuke serie!
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Bruno
Berichten: 701
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:07 am
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Durk

Bericht door Bruno »

Leuk!
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Durk

Bericht door Marcel »

Ook leuk geworden.
"The chase is better than the catch."
Nielske1990
Berichten: 1325
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Durk

Bericht door Nielske1990 »

Redelijk afwijkend overzicht van wat in dit subforum nog meer staat, leuk! Mijn persoolijke favoriet is de DDZ in mei, een uniek plaatje. 8-)
Maïsmessias van Brabantroute Prestatie Team
Website: (in ontwikkeling) - Fotodump: Flickr-account
robehv
Berichten: 968
Lid geworden op: zo aug 26, 2012 12:07 pm
Locatie: Helmond

Re: Jaaroverzicht 2012 Durk

Bericht door robehv »

Leuke plaatjes! Plaatje van mei was ik al weer vergeten... leuk DDZ in het zuiden :D
Parttime member van Brabantroute Prestatie Team
Andre
Site Admin
Berichten: 1676
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2012 Durk

Bericht door Andre »

leuke platen!
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
Plaats reactie